TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilextra Supran Totalvrak pÃ¥ rudskogen.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#261401  av Stiansen

soltec skrev:
sindrejl skrev:kan virke som suprabilene er cursed :P er ikke mange som ikke er kræsja nå. Tilogmed min gamle havna i autovernet. Dog ikke store skadene :)
Min er vist ikke forbannet :wink: , ikke en ripe i min :twisted:
Keep it like that :)

#261404  av kenobi_

sindrejl skrev:kan virke som suprabilene er cursed :P er ikke mange som ikke er kræsja nå. Tilogmed min gamle havna i autovernet. Dog ikke store skadene :)
Er de cursed altså?, skal få min velsignet av en prest tror jeg, he he :D

#261417  av sindrejl

maxgets skrev:
celicagt4205nord skrev:forsikringingen dekker ikke kræsj på bane :?
Forsikringen gjelder ved førertrening på bane som følger veitrafikkloven(sånn kjøring som dette)
om man har hjelmkrav for å kjøre på banen så gjelder ikke forsikring (har jeg hørt)

#261418  av sindrejl

soltec skrev:
spørs om nye eieren tar seg av det? ;)

#261419  av soltec

sindrejl skrev:
soltec skrev:
spørs om nye eieren tar seg av det? ;)
Får no for all del håpe det :!: . No fikk eg ikke lyst til å selge pga tanken av knust bil :cry:

#261433  av Kilgallon

Zepticon skrev:Den dekkes på noen baner så vidt jeg vet... Men dem må ha en spesiel godkjenning... Nürnbergring tror jeg har denne typen godkjenning om jeg ikke tar helt feil. Veit ikke om det er noen norske som har det.
Forsikringa gjelder på Nurbergring, fordi den banen er satt opp som enveiskjørt autobahn, så med andre ord en helt vanlig vei :wink:

#261480  av SuperZite

sindrejl skrev:
maxgets skrev:
celicagt4205nord skrev:forsikringingen dekker ikke kræsj på bane :?
Forsikringen gjelder ved førertrening på bane som følger veitrafikkloven(sånn kjøring som dette)
om man har hjelmkrav for å kjøre på banen så gjelder ikke forsikring (har jeg hørt)
Vet ikke forsikring gjelder eller ikke men, vegtraffik loven gjelder jo, så maks hatighet på banen er egentlig 80 km/h, så vis denne gjelder hvorfor skal da ikke forsikring gjelde.

Kompis av meg kjører mye mc der, og de skriver skade medling om noe skulle skje.

Er det noen som har vært i kontatk med forsikringselskap om dette?

#261492  av Tore

Det er litt forskjellig praksis hos forsikringsselskapene, men generelt sett er dette å anse som et åpent arrangement hvor vanlig veitrafikklov gjelder. Så har ikke forsikringsselskapet spesifisert at forsikringen ikke gjelder for denne type arrangement, skal den gjelde. Det var prisippet, prasis er vel mere usikkert...når det kommer inn at det ble kjørt svært uansvarlig før ulykken, kan de avkorte forsuikringen av den grunn :(

#261503  av turbokjell

Var visst endel sjokk bulker å.
Vedlegg
kræsja supra.jpg
kræsja supra.jpg (31.57 kiB) Vist 2037 ganger

#261509  av KeNsA

Fy fææn!! Trist! :cry: Noen som vet hvordan det gikk med de som var i krasjet??

#261517  av sindrejl

Tore skrev:Det er litt forskjellig praksis hos forsikringsselskapene, men generelt sett er dette å anse som et åpent arrangement hvor vanlig veitrafikklov gjelder. Så har ikke forsikringsselskapet spesifisert at forsikringen ikke gjelder for denne type arrangement, skal den gjelde. Det var prisippet, prasis er vel mere usikkert...når det kommer inn at det ble kjørt svært uansvarlig før ulykken, kan de avkorte forsuikringen av den grunn :(
de kjører stortsett på at man kjører "uansvarlig" er jeg redd ja. Men her er det vel bare å stå hardt mot hardt. Kan ikke huske å sett noe om banekjøring i min kontrakt fra gjensidige.

Men hvem får skyld her da? Supraen eller han som kjørte inn i den?

#261526  av maxgets

SuperZite skrev:
sindrejl skrev:
maxgets skrev: Forsikringen gjelder ved førertrening på bane som følger veitrafikkloven(sånn kjøring som dette)
Vet ikke forsikring gjelder eller ikke men, vegtraffik loven gjelder jo, så maks hatighet på banen er egentlig 80 km/h, så vis denne gjelder hvorfor skal da ikke forsikring gjelde.

Kompis av meg kjører mye mc der, og de skriver skade medling om noe skulle skje.

Er det noen som har vært i kontatk med forsikringselskap om dette?
Forsikringen gjelder med mindre annet er spesielt avtalt.

Kjenner en som kondemneret bilen på ACR i sommer, fikk full utbetaling på kasko.
Så lenge man er ærlig å forteller hvor hva osv. uten å ha kjørt veldig uaktsomt så får man igjen.
Hørt om flere andre som har fått igjen også.

#261595  av TurboKnut

Golfen:
Vedlegg
296_9608.JPG
296_9608.JPG (95.94 kiB) Vist 1320 ganger
296_9609.JPG
296_9609.JPG (93.52 kiB) Vist 1324 ganger
296_9607.JPG
296_9607.JPG (89.86 kiB) Vist 1324 ganger

#261641  av Andreazz

Er det to svarte som går (gikk) med bilextra dekor på? Den han kvitviken her på forumet har er vell den automat bilen som kom fra nord?
Bilen som ble vraka på GATEBIL i helga hadde manuel gir å valsa skjermbuer bak.. Er det den Rockon GTR solgte?

Ivertfall kjipt at bilen ble såpass most! Tak, dører, å alt inni var jo skjevt på den..
Var jo et perfekt eksemplar og: svart på svart eurospec, manuel, lav km å registrert :?

Men, men, bra det ikke ble nå person skader! Begge airbaggene var jo blåst og.. Må ha vert en hard smell.