TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorolje til 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #260737  av James

Hvilken motorolje annbefales til 3sgte? Har hørt mange bruker Mobil1 sin 10w-40. Brukte selv Valvoline sin 10w-60 VRI Racing på mr2en jeg hadde som skal være bra og selvvar fornøyd med...

#260802  av k_one

Jeg vil anbefale Castrol Magnatec på det sterkeste. Er meget fornøyd med det selv.
5W-40 (Magnatec C3) hvis du kjører 90-93 modell Celica.
10W-40 (Magnatec A3/B3) hvis du kjører 86-90 (evt. Milage GTX hvis motoren din har gått veldig langt og bruker mye olje)
Jeg må si at jeg merket god forskjell når jeg byttet til denne oljen. (Pleide å bruke Shell helsyntetisk)

Eller hvis du har veldig god råd og skal "grisekjøre" motoren din så kan du jo gå for Castrol EDGE. Da er det så og si "umulig" å kjøre noe i stykker...hehe
Men det koster litt da :P
Sist redigert av k_one den 06 sep 2007 22:36, redigert 1 gang totalt.

#260845  av Mr2Even

Ja castrol Magnethic er ganske bra, men jeg ville vurdert Royale Purple. 10W-40 er helsyntetisk og R.P tåler 3 ganger mer enn vanlig olje..

#260917  av larsst185

at shell olja har ført til motorhavari tror jeg bare er en dårlig unnskyldning for dårlig vedlikehold eller mangel på peiling.kjørte med shell olja leeenge på den forrige gt4`n uten problemer.shell hadde en gang problemer med at olja skumma seg men det er veldig mange år siden.jeg har brukt castrol edge 10w60 en stund nå å den virker veldig bra men er jo jævli dyr.
 #260943  av proson

Bruker den nye delsyntetiske Castrol Magnatec 10W-40 selv på min 88 Celica 3sge, knallolje! Skal bruke den på min 86 MR2 når den får ny motor også.

#260962  av Amund

There's only one: Mobil 1, 5w50 rally formula 8)

#261133  av James

Amund skrev:There's only one: Mobil 1, 5w50 rally formula 8)
hehe, det er den jeg har kjøpt :wink:

#261175  av Mr2Even

James skrev:
Amund skrev:There's only one: Mobil 1, 5w50 rally formula 8)
hehe, det er den jeg har kjøpt :wink:
Hva er viskositeten på den olja? (varm, kald og flashpoint)

#261181  av defred

Jeg bruker kun Castrol TWS 10W/60

#261208  av proson

defred skrev:Jeg bruker kun Castrol TWS 10W/60
Det er en bra, men utgått olje... den som har tatt over heter Castrol Edge Sport 10W-60

#261216  av sleeper

bruker agip racing 10-60 på min og er veldig fornøyd.. tok opp motoren min nå ( etter at blokka sprak) og kan ivertfall ikke se noen skader som er oljerelaterte.. ( men nå kjører ikke jeg mer en 1500-2000km på olja... )

#261224  av defred

proson skrev:
defred skrev:Jeg bruker kun Castrol TWS 10W/60
Det er en bra, men utgått olje... den som har tatt over heter Castrol Edge Sport 10W-60
Mulig det men jeg handler oljen hos kollevold og kjøper den kasse vis! Men vis den heter noe annet nå kommer jeg sikkert til og bruke den nye.

#262194  av Hammeren

castrol edge og redline er å anbefale!!!.... har gått helt over til redline på motor og gear selv, meget bra etter min menig...
mobil 1 er ikke å anbefale hvis bilen skal brukes til noe annet enn søndags kjøring!!!
mobil 1 er en av de oljene som mister smøre evnen først!!!! ved høye tempraturer....
iflg turbotecknik er m1 en av de oljene som raser mest turboer!!!
(som blir hardt brukt.. og kjørt på høyt trykk ...vel og merke... )
de anbefaler redline på sine turboer.....

#262197  av grimfer

Hvor kan man få kjøpt redline olje?