TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK1 Ombygging til turbo (litt hjelp?)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#2158  av Christian

Hvordan går det med bygginga?
Finni no bra? :)

#2223  av CelicaTurbo

mener å huske den siden der faktisk, som en av de første jeg fant frem til når jeg fant ut at det var MR2 jeg skulle kjøpe... er et par år siden nå da.. :)

#2236  av MR2turbo

Anders; har du vudert å dreie ned stemplene for å minske kompresjon?
Kansje verdt å sjekke om det er nok gods i stemplene sånn at du bare kan dreie av de, litt mattematikk så finner du ut hvor mye du må dreie ned for å få ønskelig komp. :)

#2622  av anders

Takk for all responsen.... (har hatt henna fulle her)

Sitter med motoren i deler. Har kjøpt meg en audi TT-Turbo for kr 3000kr.... gått 5000km LOL så flaks :):):)....

Ja, i første omgang skal jeg dreie stemplene men cylinder nr.3 er ganske slitt så jeg må nok borre, men ser ut som et par stempler fra en mazda gir 8-1 i komp og passer etter en dimmensjon boring... Så da lader jeg ca 1Bar tilog begynne med... Har bestillt haltec nå.. Data sprut. Kommer liksom ikke lenger uten den... :( Rusten i hjulbuene har jeg begynnt med nå, så kommer stylingsettet koni demperne og Hækk (dtm) spoilern osv... Skal varme ut hjulbuene og "bredde" dem slik at jeg kan få på spacere og litt mer gummi :twisted: :twisted: :twisted:

Kjører vel med dette til motoren raser (og det vil den) Så kjøper jeg enten en ny (koster ca 3000kr) eller en mk2 motor... så for vi se... :)

#2627  av Schlasken

si ifra hvis du skal selge motoren eller deler fra den når den raser da (datasputen osv) ;) da kanskje jeg er intresert.. er skikkelig sugen på sinna mk1 men er ikke sikker på hva det blir til..

#2628  av Qvakk

Man kan ta en 4AGZE uten kompressor.-.- rundt 5000,-

Turbomanifold TO3 = rundt 3000,-

og en Garrett Turbo TO3 = 2500,-

og litt fiks faks.. den kompressormattede ECU'en skal klare Turbo opptil noen psi og krysse 200hk , vistnok .. og med dette så kan du forsette utover... etterhvert ;)

#2637  av Schlasken

Qvakk skrev: og litt fiks faks.. den kompressormattede ECU'en skal klare Turbo opptil noen psi og krysse 200hk , vistnok .. og med dette så kan du forsette utover... etterhvert ;)

men skal man et stykke over 200hk må man nesten ha datasprut.. faen jeg er skikkelig sugen på og gjøre dette men mr2 er en så jævla upraktisk bil ;(

#2644  av CelicaTurbo

så du ville heller ha turbokonvertert en gammel stasjonsvogn av et slag? :)

#2646  av MR2turbo

Schlasken skrev:men skal man et stykke over 200hk må man nesten ha datasprut.. faen jeg er skikkelig sugen på og gjøre dette men mr2 er en så jævla upraktisk bil ;(
Det er jo på grunn av at vi liker den så jævla upraktiske bilen at vi holder oss her på forumet :mrgreen:

#2647  av erling

Schlasken skrev: men skal man et stykke over 200hk må man nesten ha datasprut.. faen jeg er skikkelig sugen på og gjøre dette men mr2 er en så jævla upraktisk bil ;(
Den er da ikke så upraktisk? Har jo bagasjerom og greier! Bilde Plass til to teens i passasjersetet oxo.. Man slipper å ha med masse tullinger baki kun dame(r) foran.. Bilde Skal man absolutt frakte no svært drit er ikke kamerater vanskelige med å byttelåne bil.. :)

#2651  av CelicaTurbo

og fremfor allt: man slipper å kjøre fulle kompiser hjem fra byen eller å kjøre deres flyttegods/tv/hjemmekino/sofa/etc for dem.. (det er heller dem som kjører for deg for billige penger) :)

men, nå har jeg ikke de fordelene der selv lenger siden jeg nå har Celica istedet... :o