TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anmelder UP for trakassering..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#265710  av Kilgallon

da har man lite å gjøre på jobb...

#265718  av jumbo

Er mye galt i den saken....

Ikke har han lov til å fortsette uten å stanse ham etter den første målingen over fartsgrensa i håp om å få noe "mer" på ham...

Ei heller har de lov til å kjøre i en eneste km/t over fartsgrensa uten blålys. Punktum.

#265751  av ST182

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173226

en litt mer utfyllende artikkel..

#265757  av sindrejl

leste denne saken i vg, her er det mye galt ja. Det værste er at denne sjåføren var ikke alene på veien, det var to andre biler til som kjørte fortere, politiet la seg spesielt etter denne personen. De kjørte over fartsgrensa selv uten å være under utrykning, for dette var FØR de tok målingen.

men det mest graverende er ren løgn i politi-betjenten sin rapport. Han påstår selv å sett bilen 1 minutt før målingen ble foretatt og stoppet så sjåføren like etterpå. Videoen viser soleklart at betjenten har fulgt etter denne bilen i nesten 40min før denne målingen på 105kmt ble tatt og i mellomtiden hadde han tatt 37 målinger for å ta'n på noe. Videoen viser også med tidspunkt at han ble stoppet 8minutter etterpå. GALSKAP!

#265770  av celicagt4205nord

tror egentlig att der få som vet hva UP har lov til å ikke,de har klare rettningslinjer på hvordan en kontroll skal utføres...å jeg mistenker bare att det slurves ganske mye med rutinene.er ikke sikkert det er så mange som tør å gå rettens vei i saker der man mister førerkortet i frykt for å tape å sitte igjen med en satans regning :evil:

#265780  av Th4 Ghost

Tror faktisk UP har lov til å kjøre over fartsgrensa uten blålys for å måle gjennomsnitsfarten til bilen foran. Hvordan ellers skal og holde følge og ha video-bevis hele veien for at onen har kjørt for fort? om de setter på blålys så vil personen foran selvsakt stoppe, og da får de iallefall ikke tatt noen måling :P

#265781  av jumbo

Det er vel liten tvil om at skrekken for store saksomkostninger er hemmende for rettsikkerheten - ikke bare i trafikksaker men helt generelt.

#265783  av jumbo

Th4 Ghost skrev:Tror faktisk UP har lov til å kjøre over fartsgrensa uten blålys for å måle gjennomsnitsfarten til bilen foran. Hvordan ellers skal og holde følge og ha video-bevis hele veien for at onen har kjørt for fort? om de setter på blålys så vil personen foran selvsakt stoppe, og da får de iallefall ikke tatt noen måling :P
Dette er riktig, jeg sjekket opp med en kompis som tilfeldigvis er lensmann og har jobbet i UP i en del år tidligere, og du har helt rett. MEN instruksen sier samtidig at dette skal holdes til et minimum av hva som er nødvendig, noe som helt klart ikke er tilfelle i denne saken

#265790  av sindrejl

politibilen kjørte ikke over fartsgrensen for å gjennomføre gjennomsnittsmåling, men for å ta igjen bilen han drev å fotfulgte. Politibilen ble liggende bak noen treige vestlendinger på svingete veier og kom seg ikke forbi før en liten stund. Det var da han gav på til 127kmt for å ta igjen bilen.

#265823  av jumbo

sindrejl skrev:politibilen kjørte ikke over fartsgrensen for å gjennomføre gjennomsnittsmåling, men for å ta igjen bilen han drev å fotfulgte. Politibilen ble liggende bak noen treige vestlendinger på svingete veier og kom seg ikke forbi før en liten stund. Det var da han gav på til 127kmt for å ta igjen bilen.
Jepp. Uten at jeg kjenner ordlyden i instruksen ordrett akkurat, har jeg veldig vondt for å se at 127 km/t i ei 80 sone uten blålys kan være tillatt - spesielt ettersom det ikke er snakk om del av en kontroll, OG det er etter han allerede har målt 105 og burde stoppet bilen for lengst.

#266396  av FireWalk

Så la meg se om jeg har forstått dette rett:

Bilen som blir tatt ligger i 105 km/t... en livsfarlig fart! Politibetjenten MÅ rett og slett bare stoppe denne personen fordi farten er så høy på de svingete dårlige vestlandsveiene.

Samtidig kjører han i nesten 130 km/t på de samme veiene, og kjører forbi andre biler og kjører regelrett GRIS for å ta igjen denne stakkaran....

Er det bare jeg som rister på hodet nå? Her har jo politiet i henhold til trafikkreglene opptrådd vesentlig mer uaksomt enn personen som har fått bot. UP betjenten burde selv fått bot for kjøringen sin.. Her lyser det jo agresiv atferd i trafikken lang vei, og det fra UP sin side. Her har han fått blod på tann og SKAL ta vedkommende koste hva det koste vil.

Han vet selv han har handlet uaksomt/feil og forfalsker derfor infoen i rapporten. Hvorfor skulle han ellers forfalske rapporten om han ikke hadde noe å skjule? Eneste grunnen til at folk lyver er fordi de vet at sannheten kan skade dem... ergo han vet han har gjort noe galt!