TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Reparere sideskjørt.

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #265162  av peterK
 
Hei,

har noen sideskjørt på hånda, som jeg har lett en stund etter.

blablabla,

tingen er at han som har de, gjør seg vrang når det gjelder å sende de, pga. at lengden på pakken blir vanskelig for forsendelsen.

Det han sier han har gjort før, er å ha delt skjørtene i to, på midten, så går det å skjøte de sammen og gjøre kappingen usynlig. ( dette mener han enhver fagmann skal få til uten problemer )

Spørsmålet er; er det mulig? Har noen av dere fått sendt skjørter fra utlandet, evt hvilket selskap?

Er det noen i Tr.heim som fikser sideskjørt slik?

-P

 #265172  av k_one
 
det finnes da vel ingen sideskjørt som er så lange at forsendelse blir et problem?(med mindre du kjører buss...)
syntes dette hørtes ut som verdens dummeste løsning på å få sendt et par sideskjørt!
En fagmann kan helt sikkert skjøte de som han sier, men det er jo helt klart bedre å ikke dele de.
Prisen på evt. ekstra frakt vil jo være mye lavere enn hva det koster å betale en hvilken som helst fagmann som skal fikse dette...

 #265176  av peterK
 
k_one skrev:det finnes da vel ingen sideskjørt som er så lange at forsendelse blir et problem?(med mindre du kjører buss...)
syntes dette hørtes ut som verdens dummeste løsning på å få sendt et par sideskjørt!
En fagmann kan helt sikkert skjøte de som han sier, men det er jo helt klart bedre å ikke dele de.
Prisen på evt. ekstra frakt vil jo være mye lavere enn hva det koster å betale en hvilken som helst fagmann som skal fikse dette...
Jeg er da fullstendig klar over det, og har sagt til alle jeg har vært i kontakt med at jeg betaler ekstra frakt. Det er kun en av de jeg har pratet med som kan sende med DHL eller FedEx, men han sier at jeg må ha en egen konto der, slik at de kan fakturere meg for frakten i ettertid.

Skjønner ikke hvorfor alt skal være så innmari vanskelig hver jævla gang jeg prøver å få tak på noe selv...

 #265179  av Zepticon
 
Vell prisforskjellen på DHL konta post fra belgia-norge var over 1000kr, og om jeg skulle få sendt skjørta mine "hel" måtte det bli med DHL. Så jeg fikk mine kappa i to.

Er egentlig ikke så vanskelig å lime dem sammen igjen men det er en del arbeid samtidig som det er vanskelig å få det til å bli rett. Trenger også spesiallim og det koster værtfall et tusenlapp for et slikt plast-rep kit.

 #265181  av k_one
 
peterK skrev: Det er kun en av de jeg har pratet med som kan sende med DHL eller FedEx, men han sier at jeg må ha en egen konto der, slik at de kan fakturere meg for frakten i ettertid.

Skjønner ikke hvorfor alt skal være så innmari vanskelig hver jævla gang jeg prøver å få tak på noe selv...
Det koster heldigvis ingenting å opprette konto hos hverken DHL eller FedEx.
Men hvis du IKKE føler for å gjøre det så er det en del norske fraktfirmaer som kan ta på seg oppdraget for deg.

 #265182  av peterK
 
k_one skrev:
peterK skrev: Det er kun en av de jeg har pratet med som kan sende med DHL eller FedEx, men han sier at jeg må ha en egen konto der, slik at de kan fakturere meg for frakten i ettertid.

Skjønner ikke hvorfor alt skal være så innmari vanskelig hver jævla gang jeg prøver å få tak på noe selv...
Det koster heldigvis ingenting å opprette konto hos hverken DHL eller FedEx.
Men hvis du IKKE føler for å gjøre det så er det en del norske fraktfirmaer som kan ta på seg oppdraget for deg.
Skal kjøre innom DHL før jeg stikker på jobb idag, så tar jeg bare kostnaden. Whatever, går på veggen snart uansett så...

 #265194  av aneriks
 
er ikke noe problem og skøyte sideskjørt, men er en fordel og ha tatt i glassfiber før.

 #265205  av Zepticon
 
ja hvis det er glassfiber er det veldig lett...
Problemet er at jeg tror det dreier seg om PP-plast, slik som er i front og bakfangerene (orginal styling er vel laget i plast på de fleste merkene)

 #265209  av aneriks
 
Zepticon skrev:ja hvis det er glassfiber er det veldig lett...
Problemet er at jeg tror det dreier seg om PP-plast, slik som er i front og bakfangerene (orginal styling er vel laget i plast på de fleste merkene)
er verre med plast ja..

 #266503  av uni-p
 
vanlig plast, f.eks pp, abs osv er mye enklere å jobbe med enn glassfiber...

 #266554  av peterK
 
Samma det, har bestilt skjørt. De sendes helt, og det ble dyrt.

Takk for svar uansett :D