TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fikk fulstendig motorhavari trenger ny motor!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #267683  av hugomidt

det var motorfeste v. reg reima som ikkje passa, kansje du akn bruke det som står på 3sge motoren istedenfor det på at200 motoren din .
frontcut er å anbefale.

#267721  av esp-er

Hei

Har en komplett 1.8 liter fra en maken bil til salgs hvis du ombestemmer deg. Har gjort ombyggingen på en slik bil og det krever at du skifter det meste foran inkl sikringsboks, ledningsnett, drivaksler, spindler, bremser mm.... og i tillegg må du ha eksosanlegg til 5-6000. Så selv om du får en frontkutt fra Danmark til rundt 20 lapper så blir det dyyyyyyyrt. Pass ihvertfall på at du får med ledningsnett og ECU. Disse delene vokser ikke på trær og koster lapper så det holder....

Lønner seg mest sannsynlig å putte inn en annen 1.8 liter, selge den bilen du har og kjøpe eller importere en GT. Jeg fikk tak i en ST202 i Italia, uten en flekk med rust som kostet meg ca 45 lapper + avgifter.

#267996  av Rhaco

har fått tak i motor i sverige. og en som kunne sette den inn for meg.

så no lurer jeg på om hva gjøre hos biltilsynet?

#268046  av lexusmann

Rhaco skrev:har fått tak i motor i sverige. og en som kunne sette den inn for meg.

så no lurer jeg på om hva gjøre hos biltilsynet?
Hvilken motor?
:wink:

#268259  av Alex_97AT200

esp-er skrev:Har gjort ombyggingen på en slik bil og det krever at du skifter det meste foran inkl sikringsboks, ledningsnett, drivaksler, spindler, bremser mm.... og i tillegg må du ha eksosanlegg til 5-6000.
Hei! Min første post her :)

Sorry for å gå off-topic, selv om det forsåvidt er relevant for topicstarteren også, men finnes det noen komplett oversikt over hva som må gjøres når en setter i en ST202 3SGE motor i ei AT200 7AFE kjerre?

Takk!

#268264  av Rhaco

det er snakk om en orginal 3-sge motor
det jeg lurer på er om hva som må til for å få denne ombyggingen godkjent?

#268267  av ThorT18

Hmm! Man kan få det godkjent om man har dokumentasjon på at bilen ellers takler denne motoren i forhold til karosseriet, bremsene og alt annet. Er det ikke slik at om man får Toyota med på dette(dokumentasjon fra dem) så er det mulighet for godkjenning hos BT?

#268278  av esp-er

Det er riktig at det lar seg gjøre, men jeg ville tatt en prat med Toyota før jeg satte i gang et slikt prosjekt for å være sikker på at jeg hadde et bilemne som lar seg godkjenne hvis det er målet. Ellers er det kun et trent øye som kan se om det er 2.0 eller 1.8 liter som er plassert i bilen....

En annen sak; Er bilen nyere enn -96 skal man også betale avgift til staten på hk-økningen. Godkjenning=avgift

Det største problemet er nok Toyota som ikke akkurat er kjent for å være veldig hjelpsomme i slike saker. Tror det er flere temaer rundt dette her på forumet.

#268506  av Alex_97AT200

Rahco, ser ut som du og jeg lurer på det samme. Rart om ingen andre har gjort dette før men.. :o

Jeg skal prøve å få denne informasjonen ut av en Toyotaforhandler så snart jeg kan. Post tilbake her hvis også du finner ut noe da! Jeg fikk akkurat tilbud om en 175hk 3SGE til 6500 jeg også sjø.. Lyst på ;)

#268804  av Rhaco

jeg kommer nå til å bygge den om uansett da det eneste jeg får taki sverige der jeg befinner meg er 3sge mototr
får den for 5000 med ledningsett og hjerne.
og hat sjekka med tollen vi kan ta inn motor/deler for 6000 moms fritt

http://bildelsbasen.se/ der finner du mange billige alternativ

#268820  av SuperZite

Rhaco skrev:jeg kommer nå til å bygge den om uansett da det eneste jeg får taki sverige der jeg befinner meg er 3sge mototr

Hvor fikk du den infoen fra tollen om? Jeg har nettopp tatt inn en motor til 4500 og den måtte jeg betale mva på..

#268830  av CelicaTurbo

SuperZite skrev:
Rhaco skrev:jeg kommer nå til å bygge den om uansett da det eneste jeg får taki sverige der jeg befinner meg er 3sge mototr

Hvor fikk du den infoen fra tollen om? Jeg har nettopp tatt inn en motor til 4500 og den måtte jeg betale mva på..
Grensen på 6000 gjelder kun gjenstander du personlig bringer over grensen og når du har vært utenlands minst 24 timer. Har du vært utenlands mindre enn 24 timer er grensen 3000kr for momsfritak. På varer som du får tilsendt er det kun momsfritak på varer som er verdt mindre enn 200,-..

#268836  av SuperZite

CelicaTurbo skrev:
SuperZite skrev:

Grensen på 6000 gjelder kun gjenstander du personlig bringer over grensen og når du har vært utenlands minst 24 timer. Har du vært utenlands mindre enn 24 timer er grensen 3000kr for momsfritak. På varer som du får tilsendt er det kun momsfritak på varer som er verdt mindre enn 200,-..
Ja det var det jeg også mente og tok det forgitt at han fikk den sendt. :-)

#269482  av KinCaiD

jeg har en st162 med st182 motor (ca 130000) stående.. 3sge...
Du kan få kjøpe hele kjærra om du vil.. selges billig siden skallet ikke er noe verdi lengere..