TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt White pearl Supra mkiv

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #267727  av Rotta

Har såvidt begynt på supra vinterprosjektet og tenkte å mekke en prosjekttråd mest for min egen del.

Specs:
JDM Toyota supra TT MKIV.

Upgrades før prosjekt:
-Turbotimer
-Røde calippere
-Autogauge turbotrykksmåler
-Jasma RS racing eksos

Har planer om å lakkere min supra mkiv i hvit perlemor og oppgradere til bpu+... Med doluck frontfanger og sideskjørt.. Ennå usikker på om jeg gidder å bytte bakfanger da jeg synes den originale er en av de fineste. Kommer til å legge ut litt bilder igjennom hele prosessen tenker jeg 8) .. Kommer også antagelig til å trenge litt ''teoretisk'' hjelp etterhvert tenker jeg.

Målet med bilen blir banebil/showbil/prøveskiltcruiser 8)

Legger ut et par bilder av hvordan den så ut når jeg fikk den.
Vedlegg
DSC00103.JPG
DSC00103.JPG (228.51 kiB) Vist 1065 ganger
DSC00102.JPG
DSC00102.JPG (164.29 kiB) Vist 1069 ganger

#267731  av Rotta

Her er liste over snacks som er bestilt :D

3'' HKS downpipe
Greddy profec B
Greddy bcc
Greddy 3 row fmic kit
Apexi induction kit
Karbonplater
Air duct
Karbonspeiler
Kalde NGK plugger

Har også planer om karbon scoop på panseret men har ennå ikke funnet noen jeg synes er noe særlig. Med karbon plate og airducten tenkte jeg å ''bokse'' inn luftfilteret bak lykten og lage røropplegg fra frontfangeren med kald luft rett inn i karbon filterboksen for å avskjerme varm luft fra motoren. Skal også lakke opp en del interiør i hvitt, men det er en del pussejobb på dette da plasten er belagt med et gummilag som pusses bort for å få lakken til å sitte.

#267734  av Rotta

Da er frontfanger, aktiv frontspoiler, original ic'n plukket av for forbereding av montering av ny FMIC. Har også tatt av sideblinklys, antennen og bakviskeren da jeg har tenkt til å sveise igjen hullene før lakkering.. Tror bilen blir penere uten dette :) Har også plukket av viskerene foran for sandblåsing for de må lakkeres (muligens hvit eller svart, usikker hva som blir penest). Slenger med et par bilder av demonteringen (dårlige mobilbilder men) 8)
Vedlegg
Fjernet bakvisker og antenne
Fjernet bakvisker og antenne
DSC00053.JPG (17.79 kiB) Vist 3072 ganger
Fjernet sideblinkers og demontert frontfanger
Fjernet sideblinkers og demontert frontfanger
DSC00055.JPG (29 kiB) Vist 3087 ganger
Demontert frontfanger, aktiv frontspoiler, org intercooler og lykter
Demontert frontfanger, aktiv frontspoiler, org intercooler og lykter
DSC00052.JPG (35.29 kiB) Vist 3091 ganger

#267739  av KeNsA

jajaja...detta blir spennede! :D artig med sånne prosjekter! Lykke til videre!

Mvh Kenneth

#267819  av Rotta

KeNsA skrev:jajaja...detta blir spennede! :D artig med sånne prosjekter! Lykke til videre!

Mvh Kenneth
Takk for det :o .
Har forresten begynt å skru av katalysatordelen av eksosen.. Dette viste seg å være lettere sagt enn gjort fordi alle skruene/mutterene er så rustne at de må borres ut. Tar litt lenger tid da når man ikke har løftebukk tilgjengelig, og må ligge under bilen å borre:) Har også skrudd av speiler og baklykter + deksel på innside av dører.
Blir veldig detaljert dette men vil føre logg over hva jeg driver med 8)

#267870  av Stiansen

Morro med prosjekttråd, lykke til :)

#268008  av lexusrider

Bra proskjekt detta:)
Men du lurte på om du skulle lakkere viskerarmene dine kvite... det er nok uten tvil at dei må vere svarte altså:) hehe min meinig iallefall:):)

#268011  av KK-ma70

lexusrider skrev:Bra proskjekt detta:)
Men du lurte på om du skulle lakkere viskerarmene dine kvite... det er nok uten tvil at dei må vere svarte altså:) hehe min meinig iallefall:):)
Enig. Svart, må ikke finne på noe annet.
Tror også at hvite armer kan være litt distraherende på mørke kvelder med regn :wink: "Wow :shock: Så du den lyssabelen...?)

:D

#268215  av Rotta

KK-ma70 skrev:
lexusrider skrev:Bra proskjekt detta:)
Enig. Svart, må ikke finne på noe annet.
Tror også at hvite armer kan være litt distraherende på mørke kvelder med regn :wink: "Wow :shock: Så du den lyssabelen...?)

:D
Hehe, har vel kommet frem til det selv også nå, at det blir penest å lakke dem svarte. For all del, takk for meninger :D

Har nå fått skrudd av begge cat'ene og catbacken så nå er det klart til å hive inn downpipe :). Har også tatt ut baksetene med håp om at de veide en del, noe de ikke gjorde :roll: . Skal prøve å lette bilen så mye som mulig uten at det skal gå på alltfor mye på bekostning av utseende..

Har også skrudd av sikeskjørt, dørhåndtak, bremselys(vurderer å få sveiset igjen hullet etter det også for en cleenere look) og tatt av toyota og supra merket bak.. Har forresten tenkt til å få sparklet igjen hullene etter toyota-merket og sentrere supra merket der isteden.. Tenkte det kunne være en liten tøff detalj, ''supra'' skriften er jo fet, så emblemet må jo på igjen :)..

#268494  av Rotta

Idag skrudde jeg ut begge setene foran for å veie dem, for å se evt om de bør byttes ut i sparco/recaro el liknende. Førersetet veier 23,5 kg og passasjersetet veide 18 kg så blir vel rent nødt til å bytte ut med noe lettere gitt :wink: ...

Hehe, håpløst når man først har begynt. Hadde i utgangspunktet(når jeg kjøpte bilen) bare tenkt til bpu på den men det begynner å dra seg til med ideer og kostbare planer. Er liksom enten eller :o Baller seg på så det blir dyrere og dyrere. Regnet litt grovt på det istad og endte opp med at utførelse av de foreløpige planene koster ca 95 tusen til sammen når jeg er ferdig :shock: . Utrolig hvor mye penger folk bruker på bilene sine. Men morro er det, og forhåpentligvis verdt det :D

#270663  av TommR

Ser og høres bra ut. Daniel fortalte at du hadde bestilt deg masse deler til bilen. Nå er mkIII supra'en min på veien igjen og, var jo lite kjørbar når vi var på japsetreffet ;) hehe

#271021  av Rotta

tore 95 tt euro spec skrev:Fant ikke et bedre navn på tråden din da...hehe :wink:
Uff da, nesten likt. Bare fargen som skiller :)
TommR skrev:Ser og høres bra ut. Daniel fortalte at du hadde bestilt deg masse deler til bilen. Nå er mkIII supra'en min på veien igjen og, var jo lite kjørbar når vi var på japsetreffet ;) hehe
Hehe, jada en del snacks som er på vei og bc, bcc'n og filteret er ivertfall kommet :) Endelig fått den på veien igjen nå som snøen er rett rundt hjørnet? :lol: Du skal vel ikke kjøre den på vinteren vel?

Updates:
Har gått litt smått i det siste, har montert nye apexi filteret og fjernet beltene bak. De veide nøyaktig en kg hver men alle monner drar vel? En kilo her og en kilo der 8)

#272399  av Rottefella

Nå må du opdatere litt her rotta! Slask as! :wink:

#275041  av Rotta

Da har det skjedd litt mer :o . Har kobla opp og innstilt/tunet bcc'n noe som viste seg å være litt køddent i og med at jeg hadde 3 forskjellige instrumenter som viste feilverdier/ ikke viste desimaler/ ikke klarte å måle dc ut gjennom bcc'n :shock: . men det ordnet seg til slutt.

Har fått hks midpipe som erstatter 2. katalysator, og downpipe for 1. kat er på vei fra envy sammen med en restriktorring :)

Har også fått APR carbonspeiler som det var ovveraskende god finish på. Det var værre med sikten i de for si det sånn. Ser ingenting i de, men det er vel ikke av praktiske årsaker jeg bestilte dem allikevel :lol: ..

HKS type s fmic er på plass. Var overraskende hvor bra det kittet passet i forhold til bilen men det var jo lett som bare det å montere uten masse kuking og kødding får å få det til :evil: . Det var en del spon i rørene/pipingen som fulgte med; tok bare et håndkle å dro gjennom frem og tilbake utallige ganger for å få det ut hele veien. Vet ikke hva andre gjør med det jeg :roll: .
Vedlegg
carbon speil/plater
carbon speil/plater
DSC00075.JPG (61.63 kiB) Vist 1051 ganger
snacks :)
snacks :)
DSC00074.JPG (31 kiB) Vist 2096 ganger
Greddy profec b II side om side med turbotimeren
Greddy profec b II side om side med turbotimeren
DSC00071.JPG (31.89 kiB) Vist 2095 ganger
HKS fmic med pipes på plass
HKS fmic med pipes på plass