TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger rÃ¥d angÃ¥ende hvor jeg skal lakkere i skiens omrÃ¥de

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #270239  av gnmfr
 
Har en liten sak nå.. En nabo av kjæresten min rygga på bilen min for en liten beite siden, han innrømte skyld og alt... Var ute å fikk takst på den forsåbidt lille skaden, og det hele kom på 8300 kroner cirka... Personlig ville jeg da tatt dette her rett fra lommeboka, på grunn av at jeg ville mistet mye av bonusen... Men han skulle absolutt ta det på forsikringa, og jeg gidder ikke krangle, så lenge jeg får bilen bra igjen...

Så kommer spørsmålet, hvor skal jeg utføre jobben... Er redd funnemark vil rette ut breddinga mi, pluss at de er drit dyre i forhold til alt annet av godkjente verksteder... De skulle ha 8300 for lakkering av bakfanger og lakkering av venstre hjulbue bak, med klarlakk over hele området fram til døra og taket...

Synes dette var temmelig dyrt egentlig... Derfor har jeg vært rundt å hørt der hvor kamerater av meg og slikt har lakkert... Men syntes ikke det var så veldig mye seriøst på markedet, selv om de bare skulle ha 2-3 lapper for det og sånn... Men fant en veldig bra en, han har lakkert mopeden min en gang i tiden, og dette ble helt utrolig bra etter min mening... I verkstedet hans står det stort sett bare nye og dyre bilen, mercedeser++ Han virket veldig seriøs og jeg fikk et godt inntrykk... Han ville ha 6000 for jobben, men da tok han front lappa mi også, pluss akkurat det samme som funnemark ville gjøre... Rust garantien min er antageligvis borte uansett på grunn av breddinga... Burde jeg gå for dette? Vurderer også å få tatt panseret også på grunn av et par steinsprut og ei dame på strømsda ferja som satt et colabrett på bilen min som det selvfølgelig er stifter under... Hun dro det bortover panseret mitt :cry:

Er dette noe jeg burde gå for? Eller fins det andre lakkerere i området som gjør en god jobb? :wink: Er viktig for meg at dette blir strøkent etterpå :wink:

 #270279  av castman
 
Hel lakkering i polen for 7-8k sa du? :wink: så slipper du også mulig fargeforskjell også enn om du skulle bare lakkert de skadde karosseri delene.

 #270670  av gnmfr
 
castman skrev:Hel lakkering i polen for 7-8k sa du? :wink: så slipper du også mulig fargeforskjell også enn om du skulle bare lakkert de skadde karosseri delene.
Hadde jeg hatt en litt eldre bil så hadde jeg ikke tvilt :lol: men vil ha det ordentlig gjort på et sted hvor jeg kan gå tilbake etterpå hvis det skulle være noe å utsette på jobbern :lol: