Skulle ut å lufte mk3'n i går ettermiddag. Har stått i garasje i hele 14dager pga været... Startet den opp og alt så fint ut.
Da jeg hadde kjørt ca 100m begynte det å komme vanvittig hvit røyk fra eksosen
Så på vanntempnåla og den hadde ikke beveget seg i det heletatt... Var litt rart
Kjørt litt videre, røyk fortsatt. Plutselig hoppet vanntempe opp på 3streken på måleren og det sluttet å ryke
Snodig... jaja tenkte jeg og fortsatte å kjøre. (Er aldri over 3000rpm før motor er varm)
Da vanntempnåla viste at vannet hadde nådd optimal temp tok jeg den opp til 4000rpm. Da gikk nåla nesten helt til tops... DÆVEN... Tok foten av gassen og trillet et stykke, da gikk nåla ned igjen. Nålen fortsatte å gå opp og ned under kjøring.
Dette er vel fordi det er lite kjøleveske på motoren antagelig. Det kom heller ikke varmluft før ei stund etter at nåla gikk i taket...
Åpnet panseret, men dær så eller hørte jeg ikke noe mistenkelig
Eneste jeg stusser på er den hvite røyken som kom og forsvant sånn plutselig.?
Er det noen andre måter å sjekke etter lekaseje på toppakning enn å ta av toppen?
Mener det er stålpakning orginalt på 1JZ.
Også hvilken kjøle/frostveske er best/anbefalt å bruke, eller spiller det ikke noen rolle?
Takk for svar
mvh Karl
Da jeg hadde kjørt ca 100m begynte det å komme vanvittig hvit røyk fra eksosen

Da vanntempnåla viste at vannet hadde nådd optimal temp tok jeg den opp til 4000rpm. Da gikk nåla nesten helt til tops... DÆVEN... Tok foten av gassen og trillet et stykke, da gikk nåla ned igjen. Nålen fortsatte å gå opp og ned under kjøring.
Dette er vel fordi det er lite kjøleveske på motoren antagelig. Det kom heller ikke varmluft før ei stund etter at nåla gikk i taket...
Åpnet panseret, men dær så eller hørte jeg ikke noe mistenkelig

Eneste jeg stusser på er den hvite røyken som kom og forsvant sånn plutselig.?
Er det noen andre måter å sjekke etter lekaseje på toppakning enn å ta av toppen?
Mener det er stålpakning orginalt på 1JZ.
Også hvilken kjøle/frostveske er best/anbefalt å bruke, eller spiller det ikke noen rolle?
Takk for svar

mvh Karl
-87 Supra MKiii 2,5TT Bil: viewtopic.php?f=62&t=6962 Stereo: viewtopic.php?f=49&t=25333
-04 Avensis
-14 Leaf
(x)-01 Mr2 Mk3
(x)-01 IS200 Sport
-04 Avensis
-14 Leaf
(x)-01 Mr2 Mk3
(x)-01 IS200 Sport