TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av orginale høytalere

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #272109  av Shorty28

Hallo folkens
Jeg har planer om å røske ut det orginale annlegget i bilen ganske snart og lurer egentlig bare på om det er noe rammer eller noe du trenger for å bytte høytalerene 6*9 bak og 6,5 komponent foran

og tips om hva som er duganes er også velkommne :P

#272118  av csstian

Jeg byttet ut 6x9" i hattehylla.Da skjærte jeg ut orginakhøytalerne fra fammen di stå i.Å limte di nye fast men frontrutelim i den.Ble meget bra,å ikke minst en helt annen lyd :D

#272119  av Shorty28

ok så med andre ord. det er ikke akkurat plug and play :P
men men jeg har ikke akkurat åpnet enda for å ta en titt om hvor mye jobb det blir å få dette til

#272126  av Lørnings

Nå veit jeg ikke helt åssen det er på lexus, men komponentsettet i dørene på avensis er ihvertfall poppa fast, så man må borre ut naglene for å få ut høytalerne. Men ikke la dette ta motet fra deg, det ordner seg alltid! Jeg har alltid vært redd for å gjøre ting med bilen, skjære ut til høytalere f.eks, men det ordner seg når man bare setter igang :wink:

#272127  av galx

csstian skrev:Jeg byttet ut 6x9" i hattehylla.Da skjærte jeg ut orginakhøytalerne fra fammen di stå i.Å limte di nye fast men frontrutelim i den.Ble meget bra,å ikke minst en helt annen lyd :D
Vet du om det går inn 6,5 " i dørene fremme uten å modifisere noe ??

#272129  av Shorty28

ok instresant :P jeg har ikke skjekket så veldig nøy enda
skal montere alarm i bilen til onsdagen så neste helg går vel til å utforske litt mere da ja

skal si i fra hva jeg finner her men jeg tviler sterkt på at de har nagla fast høytalerene i dørene men det finnes mye bra bor der ute :P

#272132  av csstian

galx skrev:
csstian skrev:Jeg byttet ut 6x9" i hattehylla.Da skjærte jeg ut orginakhøytalerne fra fammen di stå i.Å limte di nye fast men frontrutelim i den.Ble meget bra,å ikke minst en helt annen lyd :D
Vet du om det går inn 6,5 " i dørene fremme uten å modifisere noe ??
Er ikke sikker på hvordan det er i dørene.

#272133  av csstian

Ser på delefilmen at høytelerne foran er poppet fast.Men bak er di skrudd.

#272135  av Shorty28

ok da henter vi bare fram drillen da :P

#272137  av Lørnings

Husk at du må ha pop-nagler med sånn plast skive på :wink:
Det får du kjøpt hos toyota :D

#272270  av Matsern

Jeg har satt inn Pioneer forran i min, gikk greit det.. laget en liten ramme i fineer som jeg festa høyttaleren i. Tok et par timer inkl kabeltrekking. Kan sikkert ta bilde av det.. må bare hente bilen på service først :p :roll:

#272575  av galx

Har bestilt spacere i plast for 6,5" høytalere til fordørene på ebay.
Nesten gratis..

#272602  av Bolgnes

galx skrev:Har bestilt spacere i plast for 6,5" høytalere til fordørene på ebay.
Nesten gratis..
å? hvor fant du disse på ebay da? :D

fant de nå ;)

#272669  av Shorty28

noen som har en link til disse ?

#272671  av galx

Den som leter han finner :)

Prøv denne linken. Jeg kjøpte mine her i fra. Rask shipping.

http://cgi.ebay.com/6-5-Speaker-Adapter ... dZViewItem

Hvis den ikke fungerer sett inn søkeordet:
6.5 Speaker Adapter Lexus IS200 IS300 IS250 IS350 RX300