TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skiver foran mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #272140  av Lørnings

fikk skiver fra brakes norge, som ikke passa foran. De var for små i indre diameter og butta i abs føleren. Noen som vet om det er forskjell på skivene til bil med og uten abs?

#272143  av tojo

ABS er standard på alle MKIII turbo.
Var option på NA,men di aller fleste er levert med det.
Er ingen forskjell på skiver iallefall ikke på innerdiameter.
Navdiameteren er 60,1mm
Sist redigert av tojo den 22 nov 2007 14:53, redigert 1 gang totalt.

#272147  av Lørnings

Du har ikke en skive liggende å slenge noe sted da, så du kan måle innerdiameter på skiva? :wink: Det var nemlig 8 elller 9mm forskjell i innerdiameter på den jeg fikk fra brakes og den som satt på bilen. :?

#272150  av tojo

Innerdiameter? mener du navet? det er 60,1mm eller innsiden av selve"trommelen" 150mm mener jeg å huske.

#272151  av Lørnings

selve trommelen på innsiden, kant til kant. Jeg begynner å bli redd det er noen som har funnet på noe muffens eller bytta noe foran der. Jeg trenger noen som kan måle. Det var noen som nettopp kjøpte noen mk3 skiver av Magna, kan den personen vennligst måle skivene innvendig i trommelen :wink:

#272152  av tojo

:D en post lengre opp ;-)

#272155  av Lørnings

Jammen den skiva som satt på hos meg er jo 158mm!! Gah.. noen tips på hva jeg kan gjøre?Eller må jeg bare få tak i 2 nye nav :?

#272177  av TOYPARTS

jeg har ikke målene i hodet, men ma70 turbo er levert uten abs, det samme er jza70 med 1jzgte. det er en liten forskjell på skivene ute å går.

#272228  av Lørnings

Du hadde ikke giddi å sjekke det opp toyparts? skivene butta ihvertfall bare i abs føleren, kanskje jeg bare tar vekk hele abs driten da og er ferdig med det. Men hvis andre får på normale skiver på sine ABS biler, så kan det jo være noe muffens allikevel. Åssen er mk4 skiver og sånn i forhold? Jeg vet jo ikke hva som er gjort med bilen. Kan jo hende noen har funnet på noe lurium.. :?

#272255  av tojo

Skal du ha MKIV skiver må du legge mellom shims(nav/skive) og montere calipter adapter.
Se: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=17896
 #272329  av Magna

En mulighet er å slisse nye orginal skiver hos brakes norge.
Koster ca. 380 kr stk. Nye skiver på Toyota koster ca 1100 paret.
Magne