TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjulstilling bak og litt til kansje?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #274578  av HC

Hallo

For litt over en måned siden satt eg på vinterdekk kjørt ca2500km siden er satt det på.
Dekken var i god stand.
men no har dei blitt sinnsykt slitt på yttersiden av av bak dekken.(see bilde)
foran er dei helt fin.
så må nok ta 4hjulstilling.Bør vell ta det med sommerdekkene?

men når eg kjører så merker eg noe slag bak når eg slipper gassen spesielt i 1 og 2 gir.(tror det kanskje kan vere foringen på diffen bak)
Og så virker det som om bakkdekkene vingler litt merker det spesielt når det er snø ute.viss du kjører på et beint strekk så plutselig drar bakdekken til høyre så til venstre osv. ikkje mye men det e ganske skummelt når bilen pluselig slipper.

Noen som vet?
Vedlegg
bakdekk
bakdekk
bakdek.jpg (74.83 kiB) Vist 202 ganger

#274581  av csstian

Ville sjekket hele hjulopphenget for slakk.En kjent sak på gt4 er slakk i foringene som står i naver bak.Di som er på di to stagene som går inn mot diffen.Slaget som du hører er sikkert fra foringen til diffen.Du kan ta 4-hjulsmåling med vinterdekkene på.Men ingen vits å ta det før du har sjekket om du må bytte noe i hjulopphenget.

#274588  av Larsen

Det hørtes veldig ut som samme feilen som jeg hadde på mr2en. Har du camber bolter på demperene bak? Isåfall så må camberen justeres og boltene dras til hardt!

#274611  av sindrejl

ja uff foringene på gt4 er laga av resirkulerte papp eller noe slikt skit, går iallefall utrolig fort sund så ta en 4-hjulskontroll og sjekk for slakke samtidig. MEN om ene dekket er veldig skjevslitt kan det såklart gjøre at bilen føles veldig merkelig og vinglete da :)

#274614  av HC

har fått tilgang på buk på mandag, så det e no bra men burde eg kjøpe nye foringer av toyota eller vet noen om noen bedre forsterka foringer eller no?

#274615  av HC

har fått tilgang på buk på mandag, så det e no bra men burde eg kjøpe nye foringer av toyota eller vet noen om noen bedre forsterka foringer eller no?

#274616  av ErikG

Fensport har forsterkede foringeer. Tror ikke du får foringene løse orginalt så da må du skifte hele staget. Blir fort dyrere for stagene enn for grommere foringer.

#274618  av sindrejl

ErikG skrev:Fensport har forsterkede foringeer. Tror ikke du får foringene løse orginalt så da må du skifte hele staget. Blir fort dyrere for stagene enn for grommere foringer.
får vel noen få foringer løst, men det er jaggu ikke mange nei. Toyota vil nemlig selge alle stag hele. Like greit å kjøpe foringskit hos fensport da ja, men sjekk først du så du får se nøyaktig hva som er galt :)