TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger til min widebody mr2

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #205012  av christer
 
siden jeg har widebody kit på bilen må jeg ha: noen sinsyke spacere, dype felger eller litt av begge deler...
har mest lyst på dype felger...
komm over disse når jeg drev å søkte litt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/18-RUFF- ... 9086QQrdZ1
passer disse? (er det ikke +35 jeg skal ha) så på noen lignened felger av samme merke så jeg at disse hadde ca. 2" leppe forran og ca. 3" bak. passer ikke dette?
siste spm. pris? står jo at frakten er 550$, og rett under står det at dette gjelder sett med 4 felger...700+550=1250$ er jo ikke gale i det hele tatt. pluss eventuell moms da...

 #205021  av BrennaRacing
 
Hvis offset er det samme som Et så er vel 35 alt for lite hvis man skal ha det på en widebody...Et 35 er vel akkurat passe med 8" felg på en orginal Mr2 har jeg hørt?!

 #205024  av CelicaTurbo
 
offset er forklart her:

Bilde

Offset er da avstanden fra felgens senterlinje (bredderetning) til anleggsflaten som boltes til hjulnavet..

så.. det er bare å måle i vei på hvilken bredde og med hvilken offset du kan bruke for å få tilstrekkelig klaring til bremsekalipper og fjærskål ;)

 #205135  av Morten
 
CelicaTurbo skrev:så.. det er bare å måle i vei på hvilken bredde og med hvilken offset du kan bruke for å få tilstrekkelig klaring til bremsekalipper og fjærskål ;)
Å måle andre veien for å se hva som skal til (på en gitt felg bredde) så du får felg til å nå helt ut til skjemen er vel like så viktig på en widebody da? :mrgreen:

 #205193  av christer
 
hvordan er loven angående felger? har hørt at dekkene ikke kan gå utenfor hjulbuen, men er det noe mer? har lyst på 265 dekk bak og 225 eller 235 foran, er det lov med forskjellig dek dim. forran og bak? må dritten godkjennes?

 #209139  av kvassheim
 
dekk eller felg skal ikke ta i fjærbein, innerskjermer eller hjulbuer, og ikke stikke utenfor skjermene.
Inpress kan varieres med +\- 15mm på hver aksel, og rulleomkrets +\-5%
dette sier regelverket.
Sliter selv med å finne felger til min.
Forskjellig bredde framme og bak er såvidt jeg har forstått det lov så lenge bilen ble levert med dette orginalt, og jeg tror dessuten det kan bli bråk dersom vi mr2-eiere setter på like felger framme og bak uten å føre dette i vognkortet.
Strengt tatt skal vel alt du gjør med bilen i vognkort så lenge det ikke er orginalt
Føkkins regler :x

 #209146  av Ivar
 
Går 8.5 foran da? Jeg tror det var det jeg hadde på den forrige MR2en min, men jeg husker ikke.

Vil disse felgene passe ok på en vanlig mk2?

 #209447  av kvassheim
 
mest sannsynlig ikke, du kan skvise 8 fremme og 9 bak på n vanlig mr2, men da snakker vi kløyvet myggfittehår-klaring, selv med svinaktig perfekt innpress :mrgreen: men anyways, det går sikkert fint på en widebody.. vet ikke helt hvor mye dette bygger ut, og hvor mye "friheter" dette gir.. Sjekk den der flyen-mr2'en fra high octane-filmene, den har fete 18" som fyller hjulbuene perfekt, er nødt for å stå noe om den på nettet en plass.
Ellers er det vel et par andre wide her på forumet, prøv å få fatt på en av disse.. Lkke til :!: Blir steinbra den bilen her etterhvert 8)

 #209683  av lasse
 
kvassheim skrev:mest sannsynlig ikke, du kan skvise 8 fremme og 9 bak på n vanlig mr2, men da snakker vi kløyvet myggfittehår-klaring, selv med svinaktig perfekt innpress :mrgreen: men anyways, det går sikkert fint på en widebody.. vet ikke helt hvor mye dette bygger ut, og hvor mye "friheter" dette gir.. Sjekk den der flyen-mr2'en fra high octane-filmene, den har fete 18" som fyller hjulbuene perfekt, er nødt for å stå noe om den på nettet en plass.
Ellers er det vel et par andre wide her på forumet, prøv å få fatt på en av disse.. Lkke til :!: Blir steinbra den bilen her etterhvert 8)
Går helt fint med 8" foran på en vanlig mk2 ja, fyller heeeeeeelt ut (ET 35)

 #212849  av christer
 
noen som kan photoshope litt for meg?
Vedlegg
DSCI0053.JPG
DSCI0053.JPG (92.39 kiB) Vist 3700 ganger
50_1[1].jpg
50_1[1].jpg (13.86 kiB) Vist 4402 ganger
7a5f_1_b[1].jpg
7a5f_1_b[1].jpg (11.86 kiB) Vist 4404 ganger
 #227093  av Ã¦len2
 
Compomotive smir fælga i ønsket innpress, da slipp du svekkinga en spacer gir! Fælgbredda velge du selv. Mine kom sæ på ca 4000 pr felg levert fra england.
 #227105  av soltec
 
ælen2 skrev:Compomotive smir fælga i ønsket innpress, da slipp du svekkinga en spacer gir! Fælgbredda velge du selv. Mine kom sæ på ca 4000 pr felg levert fra england.
Hvilken dim, var det du bestilte?

 #277693  av christer
 
noen som vet om det går med 8,5" og et. +20 fremme.
har regnet litt på dette og kommer frem til at felgene går 12,8cm innover og 8,8cm utover. stemmer dette?
fremmgangsmåten min er: 8,5x2,54=21,6cm/2=10,8cm
for så å ta 10,8+2,0=12,8cm og 10,8-2,0=8,8cm