TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hellakkering av mr2 mk1 i Fredrikstad

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #277266  av SanAndre
 
Er det noen fra Fredrikstad her som kan anbefale noen lakkeringsverksteder i området??

Bilen min må lakkeres til våren, og da tenkte jeg at jeg skulle bruke tiden framover til å finne et bra lakkeringsverksted til en "hyggelig" pris. Er nemlig 18år og student, så penger er egentlig mangelvare. Jeg hadde en fyr på besøk rett før jul som er lakkerer og som tok en titt på bilen, han regna med at en slik jobb med pussing og lakkering kom til å komme på 15-20lapper.

Men noen som har noe erfaringer og som kanskje vet om et annet sted til en bedre pris?

 #277438  av SanAndre
 
Er ingen bulker på den, men er noe rust i hjulbuene og akkurat over der hvor frontruta sitter. Dette skal jeg eventuelt prøve å få sønnen til nabon å fikse for meg før lakkeringa..

 #277441  av 2r-e-rik
 
15-20 lapper er nok ikke så langt unna sannheten det nei, pluss evt mva på kviteringen din.
demontering og montering kommer jo i tilegg.
å så kommer det jo litt ann på om du skal bytte farge, eller om du skal ha mer effekt i fargen osv.

selv om bilen din er liten så er det en del jobb og ikke minst hva ting koster, lakk er dyrt vet du, men det er jo mye mer enn lakk som trengs til en hellakkering da..

når det gjelder rusta ved frontruta så ville jeg tatt ut ruta, da det er garrantert rust under der..

 #277524  av SanAndre
 
Han mannen som var hos meg og tok en titt på bilen min, sa det lønte seg for meg å demontere delene før jeg sender den på lakkering, det ville jeg nemlig spare litt på. Han sa også at det går ann å pusse den selv, men vet ikke hvor bra resultatet blir ut av det, og ikke minst all den tiden jeg alene vil bruke på det :?

Når det gjelder rusta over ruta, så skal ruta ut og rusta fjernes for så å sveises. Men er den eneste måten å få ut ruta på denne bilen å knuse den??

 #277879  av 2r-e-rik
 
SanAndre skrev:Han mannen som var hos meg og tok en titt på bilen min, sa det lønte seg for meg å demontere delene før jeg sender den på lakkering, det ville jeg nemlig spare litt på. Han sa også at det går ann å pusse den selv, men vet ikke hvor bra resultatet blir ut av det, og ikke minst all den tiden jeg alene vil bruke på det :?

Når det gjelder rusta over ruta, så skal ruta ut og rusta fjernes for så å sveises. Men er den eneste måten å få ut ruta på denne bilen å knuse den??
blir mye søl av å knuse den.. mye lettere å skjære den ut..

 #277943  av ArildM
 
Ganske vanlig med limte ruter på bilene nå for tiden :)

Bruk fiolinstreng eller noe liknende for å få av ruten (før den i mellom limet og "fil" opp rundt ruten). Få proffhjelp til å få montert den igjen.

 #277951  av SanAndre
 
Takk for tipsene :) skal se hva jeg får gjort.