TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • rette frontfanger?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #279237  av Stiffy
 
Noen som vet om det er mulig å rett opp bulker på frontfangeren på Celica Gti, eller om det er like greit å bare kjøpe en ny og få lakket den?

Skjermene er vel ikke noe problem å få rettet opp vil jeg tro??
 #279272  av Formann1
 
Går utfra at det er plastfanger..?Det lar seg rette til en viss grad,kommer helt ann på plasttypen og hvor bulkete den er..kan rette mye med varmepistol og noe å presse ut bulka md..Skjermene skal ikke være no problem,med mindre dem er helt fillete..kommer langt med oppretterhammer,mothold og sparkel hvis det bare er småbulker
 #279292  av |plumbo
 
eks. på hva som faktisk kan fikses :

fangern er ikke lakkert enda pga hel lakkering ;)
Vedlegg
fra dette
fra dette
DSC01267.JPG (427.01 kiB) Vist 4772 ganger
til dette
til dette
DSC01293.JPG (428.01 kiB) Vist 4770 ganger
 #279297  av Mr_Storbrua
 
mye som kan fikses.. men hvorfor bruke så mye tid på å fikse en så billig fanger da plumbo..

Gjerne noen bilder av skaden stiffy..
 #279308  av Stiffy
 
Skjermene blir nok ikke noe problem nei. Fangeren er plast ja, men det virker litt vrient å prøve å få retta det. Skal ta bilde i morra når det blir lyst igjen, å så må jeg rundt å høre på priser, for må skifte kanalen også tror jeg! :( Var litt uheldig på Fevik på Lørdag....
 #279311  av Mr_Storbrua
 
Tror ikke fangeren er så helt gal i pris original.. Eller er det ikke originalfanger du har?
 #279315  av Stiffy
 
joda er orginalfangeren jeg har;) Usikker på hvor mye den koster, men jeg prøver hvertfall å rette den opp, så ser jeg hvordan det går, hvis det ikke funker så kjøper jeg bare en ny.
 #279324  av |plumbo
 
Mr_Storbrua skrev:mye som kan fikses.. men hvorfor bruke så mye tid på å fikse en så billig fanger da plumbo..

Gjerne noen bilder av skaden stiffy..

grund : siden den er selv byggd ( satt sammen av den orginale fangern og avensis . )
 #279389  av Mr_Storbrua
 
grund : siden den er selv byggd ( satt sammen av den orginale fangern og avensis . )[/quote]

Hva er det som er avensis der? Det der er jo en original corolla 101 fanger, til 5 dørs, som er kutta vekk rillene i luftinntaket..

Det der har jeg gjort noen ganger, så visst der er noe avensis i den fangeren så er det mye arbeid til liten vits..
 #279397  av |plumbo
 
det ser i så fall din mening ;)
hele ideen her er og ha lik styling rundt heler bilen diskre og ikke overdreven

btw greit at du sier din mening men jeg HATER OVER KILL biler og dette er sånn jeg vil at bilen skal se ut . clean og pen . bilen skal på nytt bygges lettere om siden jeg ikke er 100% fornøyd med hvordan den ser ut . det er detaljer jeg liker . små ting som får folk som kjenner bilen utog inn til stusse og ta seg en nærmere titt .
Vedlegg
DSC00638.JPG
DSC00638.JPG (295.96 kiB) Vist 4769 ganger
DSCF1357.JPG
DSCF1357.JPG (140.89 kiB) Vist 4770 ganger
 #279406  av Mr_Storbrua
 
først.. dette tok helt av i en anna mann sin tråd.. men men.. håper det går greit.. Når jeg nå ser nøyere på det første bildet du har, ser jeg avensis delen ja, hvertfall med de bildenen du la ut i tillegg..

Er helt enig med deg i overkill:)

Ser kanskje mer tydelig "in real life" at den ikke er original, så er den vel kanskje litt lavere en original.. Fin bil forresten:)
 #279446  av Stiffy
 
Såså barn, slutte å Krangle! :twisted: kom frem til at fangeren ikke er mulig å rett, så hvis noen har en liggende som er i fin stand, så skrik ut!