Noe som forundrer meg er hvordan en 2 liters motor greier å sluke nærmere 2 liter per mil på omtrent helt vanlig bykjøring. Bensintanken rommer jo 60 liter. Hvis jeg er heldig greier jeg 40 mil på en tank ved bykjøring. På langkjøring greier jeg rundt 60 mil på en tank. Unnskyld, men er alt som det skal være med bilen, eller drikker den rett og slett så mye? Eller kommer dette av at det er automatgear? Føler meg nesten som en av de største miljøsynderne bare jeg tar meg en tur i butikken. (Ikke det at jeg lar denne klimapropaganda pisset gå så fryktelig langt innpå meg, men dere skjønner tegninga) Og, hva vil den vel ikke bruke hvis jeg setter på powerfilter og effektannlegg og compressor og muligens stiller opp ladetrykket? For meg virker dette kun latterlig. Min forrige bil (Primera) kunne jeg kjøre nesten 80 mil på en 50 liters tank. På bykjøring kunne jeg kjøre rundt 50 mil. Dette var også en 2 liters. Den nye RS6'en til Audi med en 5 liter V10'er på 580HK bruker jo mindre bensin..
Noen som har noen kloke ord å komme med, versågod.
Takker!
-QuiNlan
Noen som har noen kloke ord å komme med, versågod.
Takker!
-QuiNlan
Prosjekttråd
- '99 Lexus IS200 Sport m/KW Variante 3 coilover
- '95 Nissan Primera 2.0 LX (Solgt)
- Odd Ivar
- '99 Lexus IS200 Sport m/KW Variante 3 coilover
- '95 Nissan Primera 2.0 LX (Solgt)
- Odd Ivar