TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Photoshop bilder

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #279615  av cameleon

Har nettopp fått meg photoshop og dette er mitt første forsøk. Skjønner ikke en dritt enda siden dette programet er mer innviklet enn kvante fysikk. Jeg aner forresten ikke åssn jeg fikk til dette heller. Finner ikke tilbake til hva jeg gjorde. :P
Vedlegg
mr2andmegan shine.jpg
mr2andmegan shine.jpg (335.67 kiB) Vist 202 ganger
mr2andmegan copy black white.jpg
mr2andmegan copy black white.jpg (395.84 kiB) Vist 179 ganger
 #279630  av aneriks

hehe.. jeg prøvde og litt photoshop og at det er vanskelig er jeg enig i! herregud og mange ting man kan gjøre.. fikk sånn bok av dama til
jul så er vel bare og lese :) bra bilder forresten
 #279632  av cameleon

aneriks skrev:hehe.. jeg prøvde og litt photoshop og at det er vanskelig er jeg enig i! herregud og mange ting man kan gjøre.. fikk sånn bok av dama til
jul så er vel bare og lese :) bra bilder forresten
Takk takk :) Disse ble laget på en 15 min da. Men det er jo en evig labyrint de greiene der. Sitter å prøver litt i det små her. Men pokker så vanskelig. Har drevet å sett på slike tutorials på youtube på hvordan en noob i photoshop kan klare de enkleste ting. Og denne magnetic lasso tool... den lever jo et liv for seg selv den. det starter så fint og greit, men plutselig så wooooOOOSSSSJ, så hopper den fram og tilbake og bildet mitt blir plutselig helt banalt. :P
Men tross i at det er håpløst, så er det litt gøy også.

Jeg fant frem hvor jeg fikk til de greiene der nå da. Har en følse av at skaperne av photoshop kun la inn de effektene så nybegynnere skulle få følsen av at de i det minste klarte å få til noe.
 #279649  av Remi

Trikse er gjøre endringer i flere layers og så smelte disse sammen til et bra resultat.
et annet tips er og ta seg noen kurs. jeg skal på mitt 3dje kurs på mandag :D
har tjent inn kursene på bilder som er blitt trykket i aviser osv. Genialt :)
 #279651  av cameleon

Remi skrev:Trikse er gjøre endringer i flere layers og så smelte disse sammen til et bra resultat.
et annet tips er og ta seg noen kurs. jeg skal på mitt 3dje kurs på mandag :D
har tjent inn kursene på bilder som er blitt trykket i aviser osv. Genialt :)
jeg så på de derre layers greiene. driver å leser om det nå. blir avhengig av dette :P
 #279657  av James

Hehe, stilig bilde! :P
 #279724  av Zepticon

Larsen skrev:Sykt kult bildet!
Kan gjøre mye tøft i photoshop, men kunsten ligger uansett i ta gode bilder.
Dersom man kunn driver med etterbehandling ja, (slik som celicat23 er pro på) så er bildene viktige.

Dette skal du ha et godt kamaera-øye for å klare :wink:
 #279740  av ArildM

Trial and error, prøv å lær :) Beste måten å lære seg photoshop. Ikke noen pro, men når en først har lært seg litt så finner en fort ut av flere ting.

Layers er et must å kunne.

Men rart at alle vi her har Photoshop da? Koster ikke det mer enn et sett med gode blingbling felger da? :lol:
 #279745  av cameleon

ArildM skrev:Trial and error, prøv å lær :) Beste måten å lære seg photoshop. Ikke noen pro, men når en først har lært seg litt så finner en fort ut av flere ting.

Layers er et must å kunne.

Men rart at alle vi her har Photoshop da? Koster ikke det mer enn et sett med gode blingbling felger da? :lol:
ja hva koster egentlig photoshop? :P
 #279754  av celicat23

cameleon skrev:ja hva koster egentlig photoshop? :P
Rundt 7-10.000kr, helt etter hvilken versjon man vil ha.
 #279755  av hmsilset

celicat23 skrev:

Finnes alltids en eller annen datafreak som har alle versonene og legger den inn på pcn for ett glass rødbrus og en pose saltstenger da :wink:
 #279800  av cameleon

celicat23 skrev:

Ah ok. Fikk tak i CS3 jeg da. Aner ikke åssn den er forhold til andre, men er fornøyd jeg :D
 #279809  av celicat23

cameleon skrev:Ah ok. Fikk tak i CS3 jeg da. Aner ikke åssn den er forhold til andre, men er fornøyd jeg :D
CS3 er siste versjon, og den beste. For de som bruker CS2, og lurer på om de skal oppgradere til CS3: gjør det. CS3 ligner for det første på CS2, så ingen super tilvenning til den nye versjonen trengs. Og best av alt: CS3 har blitt optimalisert en god del, så hele programmet går mye raskere enn CS2. Is good shit, yes.