TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dekk dimmensjon forran vs bak. Noen forslag?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #279980  av FireWalk
 
Skal ha 4 nye dekk på bilen nå da dekkene fremme er litt slitt. Har 215-35-18 forran og 225-35-18 bak. Har ca 420 hk på motoren og dekkene slipper under pådrag i lave gir.

Tenkte jeg skulle sette på 255-35-18 bak. Men hva bør jeg gå for forran? 215 eller 225 ? Vil det spore mye mer med 225 vs 215? har alltid hatt 215 forran, men felgen er såpass bred at det ser litt latterlig ut med 215.. selv 225 ser litt smått ut (kanten på felgen stikker lenger ut enn selve dekket).

Noen som har noen forslag til hvilken kombinasjon som funker best med tanke på bilens kjøreegenskaper? Skal iallefall ha 255 bak. Men forran... ?
 #280021  av cameleon
 
Jeg kjører med 215/35 18" foran og 245/35 på 18". Det gjør susen :)
Jeg ville nesten dratt til nermeste felgforhandler og sett hva som er den beste kombinasjonen og høre hva de har og si. De har et slikt program der du får se hva som er best for akkurat den type bil du kjører med med tanke på dimensjon, rulleomkrets etc.
Om dekkene slipper fort så gå heller for et sett dekk som har bedre grep. Toyo proxes er gode dekk. Samme med pirelli p-zero nero. men pirelli er også svindyre og du sliter slike dekk ganske fort. Så handler vel mest om du skal ha noe som varer og er hardere eller noe som er mykt og slites ganske fort. Jeg har prøvd pirelli p-zero nero en gang, og med normal kjøring pluss litt ekstra i ny og ne, så varte bakdekka i drøye 3 månder. og de dekka kostet nermere 2500 pr.stk bak pluss at jeg fikk avslag på prisen.

så for moroskyld så kjøp deg pirelli eller toyo, og for økonomiens del bare vær litt lettere på høyrefoten :D :D
 #280079  av FireWalk
 
Var usikker på hvor brede dekk jeg kunne ha forran pga demperskåla, men det gikk visst klar. Var faktisk mer plass til overs også :)

SÃ¥ da ble det 225-35-18 forran og 255-35-18 bak.

Godeste Engvik skal få valse og bygge ut hjulbuene mine i kombinasjon med breddingen snart :)
 #280128  av cameleon
 
FireWalk skrev:Var usikker på hvor brede dekk jeg kunne ha forran pga demperskåla, men det gikk visst klar. Var faktisk mer plass til overs også :)

SÃ¥ da ble det 225-35-18 forran og 255-35-18 bak.

Godeste Engvik skal få valse og bygge ut hjulbuene mine i kombinasjon med breddingen snart :)
Ah :) Det var jo bra og høre da :)
Åssn blir det å kjøre på veien mot der dere driver å skrur på bilene deres nå da? fått fikset hullene eller? :D

Blir stilig å se resultatet av den breddinga du skal gjøre på bilen. Hvor mye bredere blir det da? Har du noen planer eller forhørt deg om åssn det er å godkjenne det?
 #280139  av Amund
 
Kjører på R888 om sommeren, (kjører kun om sommeren), kan ikkje sei eg har merka noko spesiell stor slitasje i forhold til andre dekk. Då har du vesentlig bedre grep i vert fall. Er ikkje så ille på våt vei heller faktisk...
Prisen er vel omtrent som andre dekk i samme dimensjon, og personlig kjem eg vel stort sett kun til å kjøre med sånne dekk på mr2'en min i vert fall....