TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gm bil, celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #280442  av ludde

Hei

Jeg ser meg rundt om etter bil og har kommet fram til at jeg heller vil ha en 2l celica enn en mr2.

Så da lurte jeg på om noen av dere kjente bilen og kan gi meg en komentar ang. prisen som er satt.

Siden det er så få å sammenligne med så vet jeg ikke om det er dyrt eller billig.

Hadde vært fint om dere som har litt kunnskap kunne komentere om 170 000 Km er mye for en celica.

Siden jeg er fersk så vil jeg gjøre det riktig.

Takker for alle komentarer og innspill

- Morten

Annonse:
http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... T.svl=Link
 #280445  av Supramk3turbo

Tja, om bilen er så bra som den ser ut til, så er det en bra pris.
 #280461  av ludde

Ja jeg leste det noe steder så derfor var jeg litt nervøs...

Skulle ikke forundre meg om det var noe tull med bilen, men vi får se...
 #280539  av ludde

jaja

etter litt prat med mr. GIll har vi kommet fram til at jeg skal se på bilen og hvis den virker interessant skal jeg ta den på naf test..

Er litt skeptisk til han og lurer på hvordan jeg kan sjekke om han har tulla med km standen, kan jo titte i serviceheftet, men er det noen annen måte?
 #280540  av Supramk3turbo

Åja, det er mr. Gill som selger denne. Ja, vær litt forsiktig. Han er en luring. Veldig flink til å få folk til å skrive under salgskontrakt, selv om man ikke er helt sikker. Mannen kan snakke for seg:)
 #280541  av hmsilset

ludde skrev:jaja

etter litt prat med mr. GIll har vi kommet fram til at jeg skal se på bilen og hvis den virker interessant skal jeg ta den på naf test..

Er litt skeptisk til han og lurer på hvordan jeg kan sjekke om han har tulla med km standen, kan jo titte i serviceheftet, men er det noen annen måte?

Du kan jo altids sjekke km stand med forrige eieren.Navnet og adresse står papirene som følger med bilen,eller du kan finne det ut på andre måter.
 #280552  av k_one

Jeg syntes nå 170K på en 94' kanskje er litt langt...toyota har jo som regel ikke noen problemer med holdbarhet på motor og drivverk, men det vil jo syntes desto mer på interiør osv. Uansett så tror jeg du kan finne noe som har gått kortere til rundt samme pris...
 #280589  av Speeder

k_one skrev:Jeg syntes nå 170K på en 94' kanskje er litt langt...toyota har jo som regel ikke noen problemer med holdbarhet på motor og drivverk, men det vil jo syntes desto mer på interiør osv. Uansett så tror jeg du kan finne noe som har gått kortere til rundt samme pris...

12K i året er altså mye å kjøre?

Er bilen godt holdt vil det ikke være mye slitasje verken på motor eller interiør.
De du skal være obs på er oljeforbruk. Kjøres motorene hard før de er ordentlig varme vil de bruke olje med tiden.
 #280598  av CelicaGT

Zepticon skrev:Styr unna denne her...
Gill har VELDIG dårlig rykte her etter hva jeg forstår... driver å selger 1991mod MR2'er som 94-95 å masse annet tull...

Ville heller sjekket ut denne:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1757235
Dette ser ut som ein pre 96 modell. Gamle fronten og gamle vinga bak... Står 1997 i annonsa.
 #280607  av ThorT18

Det er vel en 1996 mod som er førstegangsregistrert i 1997 da kanskje? Kjenner fyren som har den svarte Celica'n og den er velholdt så det holder :) Grunnen til han skal selge er for å kjøpe en 2000+ mod celica tror jeg :P
 #280622  av ludde

Jeg har jo utrolig lyst til å ta en titt på den svarte, men pr dags dato er jeg i liilehammer og til og med herifra er det en folkemarsj til bodø...

Drar tilbake til oslo om et par dager og det er rett og slett for langt.

Men hvis han med celicaen tilfeldigvis befinner seg i oslo med en ny naf test av celicaen og jeg liker den så kan jeg kjøpe den

- Morten
 #280912  av k_one

Speeder skrev: 12K i året er altså mye å kjøre?

Er bilen godt holdt vil det ikke være mye slitasje verken på motor eller interiør.
For en bruksbil så nei, da er ikke 12K mye pr år.
Men for en entusiastbil(som ofte Toyota's sportsbiler er, Celica, MR2, Supra) så syntes jeg det er litt langt. Iallefall ikke umulig å få tak i noe som har gått kortere.
Men slitasje er som både du og jeg nevnte generellt ikke noe problem...
 #280984  av ludde

Jeg skal ta en titt på bilen i morgen(lørdag) og skal prøve kjøre den på mandag.

Grunnen til at skiltene er slædda er at bilen er importert fra tyskland.

Det skaper jo problemer for meg ang kontakte tidligere eier mtp km standen.

Vet dere om en NAF kontroll kan avsløre om km standen har vært trikset med?

- Morten
 #281002  av celicat23

ludde skrev:Det skaper jo problemer for meg ang kontakte tidligere eier mtp km standen.
Vet dere om en NAF kontroll kan avsløre om km standen har vært trikset med?
Noe NAF kontroll er ikke noe garanti. De kan jo si noe generelt om km-stand, og eventuelt om noen skruer er skrudd på som kanskje ikke burde vært skrudd på :-)

Men følger ikke servicehefte med bilen så har du ingenting og gå på. Følger det med så se nøye over det - sjekk litt håndskrift osv. Samme håndskrift, men forskjellige stempler fra angivelige forskjellige verksteder f.eks er en dead give-away. Har du muligheten og sjekk servicehefte til noen av de andre tysker importerte bilene deres. Se om det ser likt ut.