TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda en 2JZ mkIII supra, It's ALIVE!!!!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #284304  av Supramk3turbo

Hvordan står det til der da?? :D Fått fyllt noe olje i det sisste, eller har du fått fikset lekasjen??
 #284362  av TommR

Ja, ser ut til at det var o-ringen på CPS'en som kødda. Den var så sprø at den sprakk i tre deler når jeg skulle ta den ut. Så har rett under 4 bar oljetrykk nå. Har aldri hatt det så lenge jeg har hatt bilen. :D hehe Også er BIC Performance downpipen montert. Hjalp litt å få vekk den kjipe orginal-saken. Grommere lyd blei det faktisk og. Hehe Så nå sitter jeg å planlegger hva jeg skal gjøre med motoren til vintern. Er usikker på om jeg skal gå 550/lex/safc veien eller bare kline til med AEM styringa. Noen som har erfaring med montering/tuning av AEM'en? Er det virkelig Plug and Play? :) hehe
 #284364  av Supramk3turbo

Åja, godt å høre :) Du har planer for neste vinter allerede ja, he he. Det er bra. Har ikke noe peil på dyser å data sprut jeg, men de sier jo at AEM er noe av det bedre man kan få:)
 #284365  av TommR

ja, det er det jeg har lest å. Sjekker priser nå og må opp i 11 tusen for boksen her til lands. I usa får man boksen, Wideband, MAp sensor, IAT sensor og Boost controll saken for 11 tusen. Stor forskjell i pris gitt.
 #284396  av Lørnings

Høres bra ut detta! Kanskje jeg må stikke bortom en tur og kikke en dag jeg er på Lierskogen;o) Får du ikke plug 'n play fra toyparts med alle sensorer og sånn? Men da snakker vi jo 17 høvdinger ellernoe da... Det koster spenn dette bilopplegget :P Men det er gøy da!! :D
 #284398  av Supramk3turbo

17 Høvdinger?? Tror det er nærmere 17 Gronkar...Gryn..penger om du vill :lol:
 #284400  av Lørnings

Navnet skjemmer ingen! :wink:

Jeg kikka litt på et sånt sett engang, men så kikka jeg på lønnsslippene og visste at det kunne jeg bare drite i! :P Det kommer jo litt ann på hva du vil gjøre da, du kan jo kjøre Megasquirt til 5000kr ferdig liksom. Ville ikke tro det er sinnsykt mye dårligere enn noe annet hvis du bare skal bruke det som motorstyreenhet. Det er når du skal styre bensin,tenning,viftekontroller, div. sperrer og beskyttelsesløsninger + systemer med flere coiler, det er da det begynner å lønne seg med et skikkelig system..såvidt jeg har skjønt :wink:
 #284468  av toyparts/mvp norge

Lørnings skrev:Navnet skjemmer ingen! :wink:

Jeg kikka litt på et sånt sett engang, men så kikka jeg på lønnsslippene og visste at det kunne jeg bare drite i! :P Det kommer jo litt ann på hva du vil gjøre da, du kan jo kjøre Megasquirt til 5000kr ferdig liksom. Ville ikke tro det er sinnsykt mye dårligere enn noe annet hvis du bare skal bruke det som motorstyreenhet. Det er når du skal styre bensin,tenning,viftekontroller, div. sperrer og beskyttelsesløsninger + systemer med flere coiler, det er da det begynner å lønne seg med et skikkelig system..såvidt jeg har skjønt :wink:
det lønner seg med et skikkelig system den dagen du skal levere det til noen som kan mappe, alltid dyrere å mappe noe som ikke er 100%, et aem til mk3 ligger på 15650,- ink mapsensor.
 #284475  av TommR

okay. Tror jeg hopper på et AEM system jeg. :) Men blir jo som sagt ikke for til høsten. Gidder ikke å ta ut motoren før treffssesongen. hehe Skulle gjerne vært innom å sett åp bilen din og jeg Henrik. også den AE86'en den deler hus med. :D hehe 8)
 #284478  av Supramk3turbo

Si ifra da gutter, om jeg får komme en tur jeg også:) Er hjemme til uka...
 #284719  av steff-mk3

hei. vil anbefale electromotiv datasprut. får fjerna mage duppeditter og det er ein meir nøyaktig sprut.
electomotiv tec3 gt får du for ca 15000 med coiler. denne spruten kan du styre ko som helst slags dyser og så mykji hester du kan få. viss du feks vil sette i ein 2jz motor seinere kan du bruke denne da og. :)
 #284727  av TommR

hvor kjøpte du den da? må si det så pent ut i motorrommet ditt ja så er sant at man kan kaste ut mye skit. :) følte wideband og MAP og andre sensorer med da, hvis ikke hvilke andre sensorer bruker du? Fått pris nå på AEM med alle sensorer og boost control funksjon + AEm UEGO wideband til 14500. Er frista til og kline til på den. :twisted:
 #284774  av toyparts/mvp norge

steff-mk3 skrev:hei. vil anbefale electromotiv datasprut. får fjerna mage duppeditter og det er ein meir nøyaktig sprut.
electomotiv tec3 gt får du for ca 15000 med coiler. denne spruten kan du styre ko som helst slags dyser og så mykji hester du kan få. viss du feks vil sette i ein 2jz motor seinere kan du bruke denne da og. :)
fortell hvorfor tec3 er så mye bedre en aem, vi selger begge og har god erfaring med begge, om du bytter motor så kan du framdeles ta med aem videre på den nye motoren.

Aem kan styre langt mere ting en et tec3 og er også langt mer pålitelig en tec3, men for all del det er velgets kval når man handler innsprut, vi selger 25 aem og et tec2 eller tec3 så etterspørselene er ikke store på tec3, aem er også mye enklere å mappe en tec3.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20