TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felger og sommersko til Lex'n.

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #284702  av galx

Lørnings skrev:De som var feilsendt :D
Har gått for de feilsendte felgene :)
Satt en felg på i dag bare for å se på fargekombinasjonen. Ble ganske fornøyd.
Nå er jeg bare litt usikker på hvilken dekkbredde og profil jeg skal gå for. Tror det blir 235x35.
Vedlegg
hjulbue (3).JPG
hjulbue (3).JPG (823.46 kiB) Vist 3930 ganger
 #284742  av Neo

galx skrev:
Lørnings skrev:De som var feilsendt :D
Har gått for de feilsendte felgene :)
Satt en felg på i dag bare for å se på fargekombinasjonen. Ble ganske fornøyd.
Nå er jeg bare litt usikker på hvilken dekkbredde og profil jeg skal gå for. Tror det blir 235x35.
NICE 8) .. du tok ett klokt valg :mrgreen: ..

hmm 235, trur du det går?.. vil dem ikke ta i innerskjermene?..
han kompisen min her med den sølvfarga is'n har 235, men han har jo også 19" da.. han er veldig plaget med svingeradiusen, innpresset på dem er sikkert over det lovlige å da..
 #284758  av QuiNlan

Jeg var og kikka litt på skjermene bak i går, og fant ut at de lider av samme syndromet som på den forrige bilen min. Bakskjermene har en slik kant som stikker innover mot dekket, noe som minsker muligheten til å ha breie dekk. På den forrige bilen fikk jeg en fyr til å kappe vekk deler av denne kanten, noe som medførte at dekkene jeg hadde ikke subbet borti lenger. Strålende arbeid med andre ord, og det så greit ut. Kan ihvertfall kappe av 1 cm på IS200, noe som vil medføre at man kan kjøre med 235 i stede for 225?? Bare en liten tanke før man begynner med valsing.
 #284759  av galx

Takker :)

Tjuls, ser ut som de felgene blir å kunne passe bra ja :D Ser nesten ut som OZ sine 5-eik felger :)

Neo, tja..får se. Siden jeg har kun 35 profil, er det mulig det går bra med 235 bredde. Ingenting bestemt enda.. :wink:
Han hadde jo 19"... Har litt lyst å utfordre litt med bredden. Oppdaget forleden dag at forskjermene mine er valset i ytterkant. Må ha blitt gjort fra første eier. Men, det gjør ikke meg noe. Bak er dem ikke valset.
 #284760  av galx

QuiNlan skrev:Jeg var og kikka litt på skjermene bak i går, og fant ut at de lider av samme syndromet som på den forrige bilen min. Bakskjermene har en slik kant som stikker innover mot dekket, noe som minsker muligheten til å ha breie dekk. På den forrige bilen fikk jeg en fyr til å kappe vekk deler av denne kanten, noe som medførte at dekkene jeg hadde ikke subbet borti lenger. Strålende arbeid med andre ord, og det så greit ut. Kan ihvertfall kappe av 1 cm på IS200, noe som vil medføre at man kan kjøre med 235 i stede for 225?? Bare en liten tanke før man begynner med valsing.
Du har jo mye mer plass bak enn fremme til dekk. Trenger ikke valse bak. Så spørs det innpresset på felgene da..igjen.. :roll:
Det er nesten det som avgjør hva du kan kjøre med slags bredde..og rulleomkretsen selvfølgelig.
 #284765  av Tjuls

galx skrev:Tjuls, ser ut som de felgene blir å kunne passe bra ja :D Ser nesten ut som OZ sine 5-eik felger :)
De ligner veldig på OZ Record ja. Elsker de felgene :oops:
 #284769  av Lørnings

QuiNlan skrev:Er det slik at dekkets omkrets ikke skal overstride oginaldekkets omkrets?
+/- 5% av orginal dimensjonens rulleomkrets! :wink:
 #284777  av Neo

galx skrev:Takker :)

Tjuls, ser ut som de felgene blir å kunne passe bra ja :D Ser nesten ut som OZ sine 5-eik felger :)

Neo, tja..får se. Siden jeg har kun 35 profil, er det mulig det går bra med 235 bredde. Ingenting bestemt enda.. :wink:
Han hadde jo 19"... Har litt lyst å utfordre litt med bredden. Oppdaget forleden dag at forskjermene mine er valset i ytterkant. Må ha blitt gjort fra første eier. Men, det gjør ikke meg noe. Bak er dem ikke valset.
hehe jo mer bredere jo mer fetere :wink: ..
di oz felgene er dem 7.5 eller 8" bred?.. da kan jeg sette 235 på dem også om jeg vil utfordre? 8) .. blir ikke med det første iallefall..

du kan jo ha 235 bake så 225 fremme, vært rått det :mrgreen:
 #284849  av galx

Neo skrev:
galx skrev:Takker :)

hehe jo mer bredere jo mer fetere :wink: ..
di oz felgene er dem 7.5 eller 8" bred?.. da kan jeg sette 235 på dem også om jeg vil utfordre? 8) .. blir ikke med det første iallefall..

du kan jo ha 235 bake så 225 fremme, vært rått det :mrgreen:

Dem er 8" bred :) MEN, hold deg til 225.. Det går akkurat med felgen fremme.. Er sikker på at de må være ET42. Nyfelgene stakk noen mm lengre inn i skjermen - derfor leker jeg med tanken om å sette 235 på. Blir vel 225 til slutt tenker jeg. :wink:
Så var det det med bredere dekk bake da.. Ikke lov,ikke lov, ikke lov..hehehe.. Men om du får Lexus Norge til å sende en skriftlig bekreftelse på at du kan kjøre med det, er det lovlig - og du får det skriftlig i vognkortet ditt, gratis. Gidder vi det ? Nop.. :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16