TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • problem med gt4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #281053  av bluesmoke
 
jeg har et problem med bilen den går ikke reint og sviver ikke på tomgang,og den dauer av i motbakker,har hørt noennevne banke sensor så er det noen som kan forklare meg hva det er å hva den gjør.
 #281071  av tojo
 
Her kan du lese mer om knock sensor(motorstyringens hjerte): http://www.wellsmfgcorp.com/pdf/counterp_v4_i4_2000.pdf
 #281112  av bluesmoke
 
tojo skrev:Her kan du lese mer om knock sensor(motorstyringens hjerte): http://www.wellsmfgcorp.com/pdf/counterp_v4_i4_2000.pdf
takker for hjelpen, jeg ville blitt veldig glad vist noen kunne forklart hvordan denne virker inn å om den kan ha med at bilen ikke går rent og ikke på tomgang. og sliter i motbakkene er det noen som har noen teorier så kom gjerne med dem.
 #281113  av Supramk3turbo
 
Jeg hadde også problemer med noe av det samme, min begynte å fuske noe alvorlig i bakker og ved pådrag, var også ufin på tomgang. Etter mye frem å tilbake fant vi ut at den har gått med feil tenning + at register reimen ikke satt riktig på. Vist du har byttet reg.reim eller tuklet med tenning i det sisste ville jeg sjekket dette snarest. Kan bli en dyr affære. Min hadde mest sannsynelig slått/brent hull i stemplene.
 #281203  av bluesmoke
 
nei jeg har ikke tuklet med noe så får håpe ikke det er så jævlig galt. jeg må sette den på et verksted så en kan se til den. fettern min friver et eget tuning firma så han skal se på den til fredag. men kom gjerne med flere teorier lade trykket forsvant også


takker for svaret
 #281385  av Larsen
 
Ta og les av feilkoder på bilen din. Det gjør det veldig enkelt selv. Det står oppskrift på forumet her så bare søk.
 #281460  av kennethx
 
Ladetrykket bare forsvant? Har du bare vakum nå selv under pådrag?

Som nevnt, skjekk for feilkoder i ECU.

Videre, kjenner du tilstand på eller når det sist ble skiftet:
Register reim
Tennplugger
Fordelerlokk/rotor
Tennpluggledninger

Bruker den nevneverdig olje?
Blå/svart eksos?

Om ladetrykket bare ble borte har du enten en massiv lekkasje etter turbo, eller havarert turbo.
 #281705  av bluesmoke
 
kennethx skrev:Ladetrykket bare forsvant? Har du bare vakum nå selv under pådrag?

Som nevnt, skjekk for feilkoder i ECU.

Videre, kjenner du tilstand på eller når det sist ble skiftet:
Register reim
Tennplugger
Fordelerlokk/rotor
Tennpluggledninger

Bruker den nevneverdig olje?
Blå/svart eksos?

Om ladetrykket bare ble borte har du enten en massiv lekkasje etter turbo, eller havarert turbo.
jepp bruker jævlig med olje jeg skrudde av slangen som går
inn på turbo og det rant olje ut av turboen så jeg satte inn en annnen turbo men den er helt ræva enda jeg har satt den inn til en som kan lese av ecu og slikt har en fetter som har drevet rallycros i mange år og driver eget tuning firma så han burde kunne gi meg budskapet, jeg kommer med historien så fort jeg vet mer selv takker for alle svar og kom gjerne med flere teorier om dere har
 #283896  av lexusmann
 
Og hva ble dommen??Får håpe det ikke ble alt for mye...
 #284057  av bluesmoke
 
lexusmann skrev:Og hva ble dommen??Får håpe det ikke ble alt for mye...
det viser seg at reima har hoppet over noen tenner nå har jeg hatt full daTA SJEKK PÅ MOTOREN HOS TOYOTA OG DI KUNNE IKKE FINNE NOEN FEIL MED MOTOREN SÅ HÅPER DEN HAR KLART SEG
 #284075  av bluesmoke
 
kennethx skrev:Ladetrykket bare forsvant? Har du bare vakum nå selv under pådrag?

Som nevnt, skjekk for feilkoder i ECU.

Videre, kjenner du tilstand på eller når det sist ble skiftet:
Register reim
Tennplugger
Fordelerlokk/rotor
Tennpluggledninger

Bruker den nevneverdig olje?
Blå/svart eksos?

Om ladetrykket bare ble borte har du enten en massiv lekkasje etter turbo, eller havarert turbo.
JA DEN BRUKTE JÆVLIG MYE OLJE OG DA JEG SKRUDDE AV SLANGEN TIL TUBOEN SÅ RANT DET OLJE UT . MEN JEG HAR BYTTET TURBO, OG DET ER KOMMET TREM AT DET ER REIMA SOM HAR HOPPET NOEN TENNNER OVER. SÅ MÅ FÅ FIKSET DET OG SET DA. NÅ VISTE INGEN AT DI TESTENEN TOYOTE GJORDE PÅ MOTOREN .AT DET VAR NOE GALT MED MOTOREN, SÅ FÅRE JO BARE HÅPE
 #284121  av Larsen
 
bluesmoke skrev:
lexusmann skrev:Og hva ble dommen??Får håpe det ikke ble alt for mye...
det viser seg at reima har hoppet over noen tenner nå har jeg hatt full daTA SJEKK PÅ MOTOREN HOS TOYOTA OG DI KUNNE IKKE FINNE NOEN FEIL MED MOTOREN SÅ HÅPER DEN HAR KLART SEG
Motoren er non interference så om reg reima skulle ryke så skal fremdeles motoren din overleve. Det burde toyota vite.
 #285001  av bluesmoke
 
Larsen skrev:
bluesmoke skrev:
lexusmann skrev:Og hva ble dommen??Får håpe det ikke ble alt for mye...
det viser seg at reima har hoppet over noen tenner nå har jeg hatt full daTA SJEKK PÅ MOTOREN HOS TOYOTA OG DI KUNNE IKKE FINNE NOEN FEIL MED MOTOREN SÅ HÅPER DEN HAR KLART SEG
Motoren er non interference så om reg reima skulle ryke så skal fremdeles motoren din overleve. Det burde toyota vite.
SÃ… DET DU SIER ER AT DET ER SÃ…NN PROTEKT GREIER VIST REIMA SKULLE RYKE? SUPRAEN HAR DET
 #285003  av Tiendreal
 
sånn kjapt OT: caps-lock finner man normalt på venstre side av keyboardet...
 #285094  av Larsen
 
bluesmoke skrev: SÃ… DET DU SIER ER AT DET ER SÃ…NN PROTEKT GREIER VIST REIMA SKULLE RYKE? SUPRAEN HAR DET
Det er ikke akkurat beskyttelse. Motoren er bygget slik at om ventilene skulle stå fullt åpent så vil fremdeles ikke stemplene slå i ventilene. Om det fungere i praksis vet jeg ikke, men har ikke hørt om noen som har ødelagt motoren på det enda. 3sgte motoren er ikke den eneste motorer som toyota har bygget med "non interference" på ventilene.