TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av cusco bakdiff

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #286330  av donk2k

Hei. Skal kjøpe diff, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Type RS eller MZ? 1way, 1.5way eller 2way. Bilen brukes til daglig kjøring og skal brukes mestmulig på bane.. Satser på rundt 400hk. Noen som har noen tips om hva som bør handles inn?
 #286396  av Insanity

donk2k skrev:Hei. Skal kjøpe diff, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Type RS eller MZ? 1way, 1.5way eller 2way. Bilen brukes til daglig kjøring og skal brukes mestmulig på bane.. Satser på rundt 400hk. Noen som har noen tips om hva som bør handles inn?
hey du.... er i kontakt med invo-tec om kjøp av cusco diff.

uten at jeg er 100% sikker enda. så går nok jeg for en 1.5 RS

jeg venter på priser... skulle du hatt Coilovers sammtidig? :)
 #286410  av donk2k

Jepp. Skal kjøpe Tein Super Street samtidig. De er forresten allerede bestillt..
Virker som det mest vanlige alternativet folk her velger av diff er den av RS typen.
Ser at Fensport.co.uk selger kun MZ versjon.
Har titta litt på sidene til whiteline ang. forskjellene på RS og MZ, men jeg skjønner ikke helt hva det vil si i praksis. Han på forumet her som kjører st205 i rally gikk jo feks. for MZ versjon.

Ingen som har noen meninger/synspunkter om hva forskjellene er i praksis?
 #286420  av Sulun

hvor mye er det for de diffene? har lest at med forsterka clutch er det stor sannsynlighet for at diff kan rive med seg girkasse når den går!! vet ikke om det er noe problem med 260-280 hk men.. er kansje med på et gruppekjøp her ja..
 #286423  av Helmer

Hvis prisen matcher greenline, blir jeg med på ett gruppekjøp. Hør om pris på Tein EDFC å da? Spør gjerne om momsen å. Er noen som setter ned verdien på varene så kunden slipper å betale så mye moms.
 #286429  av Magne

Ingen som slår greenline sine priser vel? ;)

Fra greenline slipper man kanskje momsen også :D Vi er vel noen her nå som har bestilt derifra og ingen av oss har betalt moms.

fra greenline:

Cusco RS 1.5 way: 5 246kr
Tein super street: 6 846kr
Tein EDFC: 2 067kr
 #286438  av Sulun

er de like "dårlige" begge typer orginale differ på gt4. mener å ha lest at de ble levert med 2 forskjellige.
noen som vet?
 #286443  av celica_st185

Di fleste kom med Torsen diff, mens noen har åpen diff uten sperre (US versjonen??) Bestillte cusco type RS 1,5 way, men vet ikke forskjellene på di forskjellige.... Betalte heller ikke moms, pluss at frakta er helt sikker kjappest rett fra japan, Vanskeli for å tro at du kan spare noe på å kjøpe i england, er jo bare ett fordyrende mellomledd...
 #286740  av Sulun

oki. da er det vel bare å kjøpe da... tåler vel ikke så veldig mye rykking før det smeller i diff og girkasse... ufff. pengsluk!!
 #286785  av Tomera

Magne skrev:Ingen som slår greenline sine priser vel? ;)

Fra greenline slipper man kanskje momsen også :D Vi er vel noen her nå som har bestilt derifra og ingen av oss har betalt moms.

fra greenline:

Cusco RS 1.5 way: 5 246kr
Tein super street: 6 846kr
Tein EDFC: 2 067kr
OT:
Finner du pris på Tein Superstreet til ST205?
Ble ikke helt klok på prisomregningen til Greenline..
 #286787  av Helmer

Tomera skrev:OT:
Finner du pris på Tein Superstreet til ST205?
Ble ikke helt klok på prisomregningen til Greenline..
235604 yen = 11458 NOK
 #286808  av Tomera

kennethx skrev:Coilovers til st205 er vesentlig dyrere enn til st185, pga mer komplisert hjuloppheng.
Stemmer det. Superstrutt.
Har Tein på bilen, men var intressert i og se hva prisen var.
 #287209  av Larsen

Her er litt om one way og two way configurasjoner
Different Type of LSD Configurations (1 Way, 1.5 Way & 2 Way)

Some manufacturers make LSD's in different configurations and are commonly classified as 1 way, 1.5 way and 2 way. This designation reflects the design of the cam groove which enables the LSD to function differently under different loads. A 1 way differential means that the cam is shaped in such way as to have positive lock only when accelerating. The 2 way is constructed in a way to have positive lock motion in both acceleration and deceleration mode (Figure 3). The 1.5 way functions almost same as a 2 way but provides less lock when decelerating. The 1.5 way can provide more forgiving balance when braking than a full 2 way setup, although it is less effective for true racing applications, it provides easier operation for beginners in throttle off conditions. 1.5 way is also very effective for front wheel drive cars which need extra stability during braking.