TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Info om import av bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #287631  av ErikG

Har nå funnet en bil i Japan og et eksport firma som sender den. Lurte da på hvordan ting skjer når den kommer på kaia i Oslo?? Noen som vet noe? Er en bil som ikke skal bli registret, men brukt som delebil.
 #287632  av Tiendreal

må betale moms (25% av kjøpesum), slipper unna registreringsavgifter (rett meg hvis jeg har misforstått)
 #287633  av ErikG

Veit jeg må betale moms på kjøpesum og frakt, men er det noen flere papirer eller noe jeg må ordne, eller vil det gå av selg selv som med deler man bestiller fra Japan/utlandet?
 #287709  av Ã¸f

Nå har jeg aldri bestillt bildeler fra utlandet,men jeg tror du må betale toll og tollgebyr,om
bilen blir tatt inn som "delebil". tollsatser finner du på http://www.toll.no
husk at du må betale leie hvis bilen står lengre enn 2-3dager på toll-lageret.
du får heller ikke ut bilen før du har betalt mva og evt toll(såfemst du ikke har toll-kreditt)
Er det planer om å regge bil,slipper du nok unna toll :wink:
Du kan også ringe til tollvesenet og høre med dem,slik at du slipper ubehagelige overaskelser.
lykke til :)
 #287716  av ErikG

Ble til at japanauto tar inn for meg. Ble noe dyrere, men føler det er greit å betale noe mer og være sikker på at jeg får bilen