TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda en 2JZ mkIII supra, It's ALIVE!!!!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #285246  av Lørnings

Statoil'en på lierskogen er bra, bare å kjøre gamleveien forbi liertoppen, så kommer du du rett til statoil'en :D vi har jo tlf nr. så vi kan jo bare snakkes :wink:
 #285350  av steff-mk3

Toyparts:
den dagen aem sprut er like bra som ein electomotivsprut skal eg bygge om min til aem.
ko kan aem styre som ikkje tec3 kan??. og vanskelig å justere det skjøna e heldan kji, det er nok meir med erfaringen med den som teller. fin så snus å justere den.meir nøyaktig sprut skal du leite lenge etter.
det att du meiner aem er ein bedre sprut er mest sannsynlig som du seier att dikkan selger 1 i året og 25aem. aem er det folk flest kjenner til og den enkleste montering. men det enkleste er ikkje alltid det beste med tanke på kor dårlig dei org styringseinheitane er. rart att f eks nelson mandela i usa bruker electromotiv når han kjører med 2500hk,da må det vel vera bra saker.som ein bonus får du eit mykji penare motorrom uten alle duppeditter liggende og slenge.dei som har sett mitt motorrom skjønner ko e meiner. er rimelig sikker på att viss du hadde benka ein bil med aem sprut og deretter med electromotiv hadde du fått eit bedre resultat med electromotiv.men så klart meir arbeid å montere. tiden vil vise ko som er best :)
 #285593  av toyparts/mvp norge

steff-mk3 skrev:Toyparts:
den dagen aem sprut er like bra som ein electomotivsprut skal eg bygge om min til aem.
ko kan aem styre som ikkje tec3 kan??. og vanskelig å justere det skjøna e heldan kji, det er nok meir med erfaringen med den som teller. fin så snus å justere den.meir nøyaktig sprut skal du leite lenge etter.
det att du meiner aem er ein bedre sprut er mest sannsynlig som du seier att dikkan selger 1 i året og 25aem. aem er det folk flest kjenner til og den enkleste montering. men det enkleste er ikkje alltid det beste med tanke på kor dårlig dei org styringseinheitane er. rart att f eks nelson mandela i usa bruker electromotiv når han kjører med 2500hk,da må det vel vera bra saker.som ein bonus får du eit mykji penare motorrom uten alle duppeditter liggende og slenge.dei som har sett mitt motorrom skjønner ko e meiner. er rimelig sikker på att viss du hadde benka ein bil med aem sprut og deretter med electromotiv hadde du fått eit bedre resultat med electromotiv.men så klart meir arbeid å montere. tiden vil vise ko som er best :)
har holdt på med innsprut siden 1998 nå og jeg personlig liker ikke electromotive, er det så vanskelig å forstå? vi selger de også, det er ikke det som er problemet,men jeg gidder jo ikke å sitte her å krangle om hva som er best og ikke,du mener tec3 er best kjempe det, en annen sier autronic og neste sier haltech om du lurer på hva aem har som tec3 ikke har er det jo bare til å få inn speclistene på de, en annnen ting er hva du må ha.

så lenge man jobber med innsprut til dagen er det lett å se hva man er best tjent med og man velger automatisk ut en favoritt, i vår rekkefølge blir den, aem, autronic, dta, haltech og electromotive.

Dippedutter? kan ikke se noe i motorrommet mitt jeg, mitt motorrom er garantert like ribbet som ditt.
 #285615  av TommR

Konklusjon er vel da at smaken er som baken. :) By the way så leste jeg om Envy Performance Supraen i England. 945 hk på hjula med AEM. Så den holder til det jeg skal bruke den til. hehe :twisted:
 #285623  av Lørnings

Hehe..sånn er det alltid, man må aldri spørre flere eksperter om en ting, de har ALDRI samme svar, for alle har forskjellige erfaringer og favoritter. Så da sitter man der og er like forvirra som da man begynte. Det høres ikke ut som det er så stor forskjell på sprutene egentlig, spør du meg. Tror det meste fungerer, men velg et sted hvor du lett kan få tak i hjelp/support :wink: Og når man har valgt et sprut, enten det ene eller det andre, så holder man seg til det, og snakker kun med èn ekspert! :wink:
 #286614  av Lørnings

Hei Tommy, du har ikke noe bilder fra når du byggde anlegget?Tror jeg skal leke litt copycat og lage noe som ligner, så jo strøkent ut baki der :wink:
 #286707  av TommR

takk. :) Har ikke så mye bilder annet enn dette. :) håper det er til hjelp, eller så er det bare å si ifra så kan jeg komme en tur bortom shoppen jeg :D hehe skulle jo fått sjekka tenninga ;)
Vedlegg
DSCN2819.JPG
DSCN2819.JPG (577.08 kiB) Vist 1266 ganger
 #288633  av TommR

Da var bilen rubba, polert og klargjort til Våler. Har skjedd et par ting den siste tiden og. Montert downpipen, også har det kommet på et 3 toms rør istede for orginale eksosen. Bråker nesten litt mye nå, så har bestilt Race-Cat. og en lyddemper for å prøve å tune lyden litt ned. hehe Bilstein dempere og Eibach fjærer og Anti Sway Bars er også bestilt, sammen med annet morsomme saker. :D
Vedlegg
P1020480.jpg
P1020480.jpg (703.74 kiB) Vist 1252 ganger
Sist redigert av TommR den 23 okt 2008 17:46, redigert 1 gang totalt.
 #288674  av Lørnings

Ser strøøøken ut! :wink: Det skal jeg også få gjort i nærmeste framtid!=) Bilen min er sånn nogenlunde frisk nå, så når Thomas får ordna 2jz'en så får vi møtes til dyst igjen! :D Gatebil på våler? Har ikke bestillt billetter, burde vel kansdkje gjøre det! :P Jeg kjøpte jo tilogmed telt her om dagen på ekebergmarkedet :D
 #288703  av Supramk3turbo

Oj, er det japsetreff til mandag?? Svarte, da håper jeg de viftene mine kommer i en turbofart... Ellers blir jeg gjerne med, kjøre sykkel kanskje, er jo en japse det også :D

Ellers ser bilen din Veeldig strøken ut nå Tommy, bra jobba...:)
 #288720  av Lørnings

Magna skal jo selge vifter, du får kjøpe hans, så kan jeg kjøpe dine når de kommer :wink: For jeg eier ikke nåla i veggen før den 15. uansett :P
 #288759  av Supramk3turbo

Hmm, kanskje det du, men de viftene Erik har bestillt tror jeg passer rett på festene til den nye alu. radiatoren min...Så tror jeg venter på de...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20