TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterprosjekt - j-spec er i gang..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#29205  av MR2turbo

takker ;) Er litt spent på hvor lav jeg kan få bilen nå.. hehe..
må kansje legge på en liten slitekant under på fronten min nå ;)

#29226  av sindrejl

oioi nyyyydelig! spent på hvordan det der blir :D

#29231  av jan-erik

Nydelig gjort. Ser jo bedre ut enn nye jo :-)

Er disse justerbare i stivhet og senking i mange forskjellige trinn?

Har sett på noen slike til MR2-en min også, men kommer jo på 10-13000 kr. Dessuten finnes vel ikke Tüv papirer til dem, om noen bryr seg om det da :-)

#29232  av MR2turbo

:D

De er kun justerbare i høyden, litt synd men det er vanskelig å sette opp bilen optimalt med tanke på demper-stivhet uansett.. Men de er rimelig stive de demperne.. :)

#29363  av MR2turbo

I helga har jeg brukt noen timer foran dreiebenken, og laget meg adapter til Apex'i luftfilteret som jeg skal ha på den nye motoren.. Vil lage røret inn til turboen selv, sånn at jeg kan plassere det sånn jeg vil ha det.. Lager det i 3" rustfrie rør..
Så da var det best å bare kjøpe filter og lage adapteren til røret selv.. Sånn at det passer godt. :)

Begynnte med et stykke aluminium, og her er resultatet :wink: :
Vedlegg
Enden mot filteret..
Enden mot filteret..
apexiadapter1.jpg (50.01 kiB) Vist 874 ganger
Ferdig polert ;-) enden mot innsugs røret..
Ferdig polert ;-) enden mot innsugs røret..
apexiadapter2.jpg (65.07 kiB) Vist 874 ganger

#29393  av bose

ble bra det der.brukte du cnc-styring?

#29409  av MR2turbo

Nei, jeg dreide det bare manuelt.. har ikke greie på cnc programering, men skulle gjerne kunnet det :)

#30931  av MR2turbo

det har vært litt stille fra meg i det siste, men har fått gjort litt i helga, nå.. :)
Gleder meg til å vri om nøkkelen å se om motoren starter, så jeg er ganske gira på å få motoren ferdig nå.

Nå har jeg satt inn den nye motoren, koblet til mesteparten av slange og rør med unntak av rør/slanger på innsuget.. Skal lage custom rør inn på turboen i polert-rustfritt, og anakelig mekke ett mellom IC og throttle body.

Jeg har og sånn smått begynt med å tilpasse de to ledningsnettene bil/motor til hverandre, men der gjenstår det litt.. venter b.la på noen kontakter som jeg har bestillt nye.. :wink:
og så skal jeg sette på eksosen..

tok noen bilder i dag.. :)
Vedlegg
apexifilteret med adapteren jeg laget og litt rør.. ;)
apexifilteret med adapteren jeg laget og litt rør.. ;)
apexi_med_adapter.jpg (56.58 kiB) Vist 771 ganger
motor_i_bilen2.jpg
motor_i_bilen2.jpg (97.6 kiB) Vist 771 ganger
endelig på plass :)
endelig på plass :)
motor_i_bilen1.jpg (74.68 kiB) Vist 771 ganger

#30935  av bose

Ble bra det der ja :D. Keep up the good work!

#31003  av Christian

Begynner å ligne noe nå ja,blir kjempefint :)
Men du trenger litt silicon oppi der :P :wink: Mener å huske at du skulle bestille det..?

#31021  av MR2turbo

Takk for kommentarene :D
Christian skrev:Begynner å ligne noe nå ja,blir kjempefint :)
Men du trenger litt silicon oppi der :P :wink: Mener å huske at du skulle bestille det..?
Er vel rett rundt hjørnet at jeg får bestillt silikon nå ja.. må bare få i gang ny visa.. holder på å bytte bank... Så skulle jeg kansje hatt noe med silikon i passasjersetet og.... :mrgreen:

#31022  av chris

MR2turbo skrev:Takk for kommentarene :D
Christian skrev:Begynner å ligne noe nå ja,blir kjempefint :)
Er vel rett rundt hjørnet at jeg får bestillt silikon nå ja.. må bare få i gang ny visa.. holder på å bytte bank... Så skulle jeg kansje hatt noe med silikon i passasjersetet og.... :mrgreen:
Kanskje mulighetene byr seg i Arendal? :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11