TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• import av euro-spec supra mkIV

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #294190  av Sulleset

Hei folkens! ja eg har søkt litt rundt på forumet, for de som klør i fingrene til å skrive **SØK**. dere slipper det.

Har planer om å impotere en Supra mkIV som eg skal bygge litt på, etter eg er ferdig med 200sx min :D
Men det som er mitt spørsmål, er hvordan er det å hente egen bil fra feks. Tyskland eller sverige? og hva blir prisen på en bil som ikke skal ha skilter. vil ikke ha bil fra japan eller usa, for eg skal ha mulighet for å få skilter en gang, vist eg føler trang for det.
 #294192  av Stiansen

Sulleset skrev: vil ikke ha bil fra japan eller usa, for eg skal ha mulighet for å få skilter en gang, vist eg føler trang for det.
Du får skilter på Supra fra Usa :wink:
 #294210  av toyparts/mvp norge

Sulleset skrev:ja glemte det. stemmer nok det :D ... men er vist et lite prob vist de er litt modda har eg hørt :(
er et problem på eurospec om den er moddet også, de fleste tilsynene har fått øynene opp for disse bilene.
 #294240  av Stiansen

toyparts/mvp norge skrev:
Sulleset skrev:ja glemte det. stemmer nok det :D ... men er vist et lite prob vist de er litt modda har eg hørt :(
er et problem på eurospec om den er moddet også, de fleste tilsynene har fått øynene opp for disse bilene.
Kan de si noe så lenge den fortsatt klarer original effekt? Jeg mener om du bygger singel og skrur ned trykket slik at du har 330 hk så skal de vel i prinsippet ikke kunne si noe på en Eurospec?

Us-spec har jo §1.15, kan ikke endre noen ting på de.
 #294246  av Stiansen

Sulleset skrev:du kan modifisere så mye du vil i motoren, men du må ha org effekt.

men tilbake på spørsmålet mitt.
Har sett litt selv i Tyskland.. Uten skilter, TT med manuell kasse så kommer du på ca. 200 +moms, frakt og andre utgifter.
Ta en titt på http://www.mobile.de eller http://www.blocket.se
 #294249  av Stiansen

Sulleset skrev:har sett litt på mobile.de men 80% av supraene der er jo fra japan :(
Joda, men du ser jo hvilke som er Eurospec. De ligger fra 28 000 euro og oppover, mange som er automat også da.. :wink:
 #294265  av toyparts/mvp norge

Sulleset skrev:du kan modifisere så mye du vil i motoren, men du må ha org effekt.

NEI du kan ikke det, om de er bare LITT vanskelig så krever de syklus måling på motoren med den nye turboen samt papirer på den, men lykke til.
 #294274  av Sulleset

NEI du kan ikke det, om de er bare LITT vanskelig så krever de syklus måling på motoren med den nye turboen samt papirer på den, men lykke til.
Fean norge er et tragisk land når det gjelder bil. fikk bare høre dette av en eg kjenner i NAF som sa det. men som folk flest sier, kan ikke tro på alt man hører...

Men Erik du har vel god peiling på import?
 #296434  av Zepticon

Er nå det som står i vegtrafikkloven da, at motortype er irrelevant og at det er effekten som teller.

Quoter fra FAQ tråden i diverse forumet:
Motor/drivverk:

Effekt avgjør, ikke type/merke motor. Det vil si at hvis du bygger en bil som ”tåler” 238hk basert på f.eks. E30 M3 Sport Evolution, så kan du finne en motor opp til denne effekten som kan brukes som emne. Merk at dette er en absolutt grense hvis ikke annen dokumentasjon foreligger. Husk bare at vekt, tyngdepunkt, utslipp etc må kunne dokumenteres å være lik eller bedre en originalt. En kan for eksempel ikke forandre innfestning av motor og/eller drivverk uten videre.
Dette er vell noe som har komemt fra biltilsynet. Veit ikke hvor nyttig det er.
 #296571  av toyparts/mvp norge

vi har da vitterlig stående en mkiv med mangellapp på singelturbokit, selv med std effekt, der krever de syklusmåling på motor.

Skiltene blir ikke utlevert før testen foreligger eller bilen er HELT original, dette er da en eurobil.
 #296574  av Zepticon

toyparts/mvp norge skrev:vi har da vitterlig stående en mkiv med mangellapp på singelturbokit, selv med std effekt, der krever de syklusmåling på motor.

Skiltene blir ikke utlevert før testen foreligger eller bilen er HELT original, dette er da en eurobil.
Hva er syklusmåling da? Beklager posten over. Hadde ikke trodd at selv BT var så firkantet...
 #296597  av sindrejl

vet om folk som ikke har kommet gjennom bare pga de har skiftet LUFTFILTER! utrolig men sant :)