TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Rød, blir matt

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #292020  av CelicaGT
 
Mr_Storbrua skrev:
CelicaGT skrev:Tar opp denne igjen.
Har hatt biler som har vært meir kvite enn røde.

Det eg har gjort for å få tilbake rødfargen og få den til å vare, er å først vaske den skikkelig grundig (alt av asfalt rester må vekk) så gått over med ein "kitt klosse" som fjerner skit som sitter fast i lakken.
Etterpå har eg gått over med 2000 våtslipings papir med vann og slipt den ned. Etter det går eg over med feks autoglym sin 03B lakkrens, denne er det slipe middel i, så ein må gå over med ein lakkrens etter på som ikkje er slipe middel for å få fram igjen glansen i lakken. Etter det er det ei god polering og kanskje lakkforsegler. Har gjort denne oprasjonen på 3 biler og rødfagen har holdt så lenge eg har hatt bilane.

Eg bruker selfølgelig maskin på lakkrensen.
Du trenger ikke slipe ned lakken først, gå rett på med lakkrens. Om du sliper først så er det ikke så mye lakk igjen på slutten. Å den skal jo helst beskytte litt også.

Har av erfaring sett at visst ein sliper ned (2000 papiret tar ikkje mykje lakk) så holder fargen seg mykje lenger og blir ein får meir dybde i lakken...
 #292041  av Mr2Even
 
James skrev:Ser også at alle svarte lister rundt bilen er fått fargen tilbake igjen. Hva er brukt der?
Sikkert gummi-fornyer. Det finnes mange typer av de..
 #294952  av |plumbo
 
ang røde farger: Røde farger trenger minst 4 poleringsrunder i løpet av et år for og holde fargen vedlike dvs som den 3e5 ( super red) fargen som er på corollan på første side. den har ikke klar lakk og sola "spiser opp" lilla fargen ( også kaldt magneta blant kjennere ) i den røde fargen hvis den ikke blir beskytet godt nok . derfor de blir "hvitere " i fargen . det skal også sies at de andre fargene blir "spist opp" men ikke så mye som magneta ( lilla) fargen gjør. ( og ja det er lilla , orange , rød og et par farger til for og få den fargen der ) :) bare litt kjekt og vite :D