TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • dekk dim pÃ¥ 9"- og 10"- x 18" pÃ¥ mr2 mk2 gti

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #293513  av christer
 
kjøpte felgene til sx-4-ever for noen måneder siden.
disse er da 9x18 forran og 10x18 bak.
har satt dekk på disse nå 225/35 forran og 245/35 bak, men får en stygg strekk felgen kommer utenfor gummien.
hva gjør jeg?

1- lar det være
2- setter på 245/35 forran og 265 bak, men dette blir vel kanskje litt mye forran og kommer jo over de 5% til bt men kan vel bare drite i å komme igjennom der med de felgene uansett.
3- andre forslag?
 #294391  av rune89
 
vanskelig å få godkjent med de felgene dær uansett?
tror det er vanskelig, men hvis du har alle TUV papirene så går det vell bra :) bare ikke felg eller dekkanten stikk utenforhjulbuen.
 #294804  av kvassheim
 
det blir sikkert et gjeitehelvete å parkere med hvertfall..
synes det var ille nok med 215 og lukeparkering, 225 går til nøds, men tror 245 blir helt umulig å kjøre med mtp sporing..
men du kan jo gjøre det å få verdens største armer da, damene liker sånt :wink:
 #295104  av BT-GTI
 
jeg kommer til å bruke 255 bak på min og er 9,5"breie. foran er de 8.5"breie og da blir de 235 forran hvis hoderegninga mi ikke er helt feil, har vel sterk tro på servoen skal gjøre sitt. :lol: men lukeparkering er jo en smal sak med motoren bak og drivverk bak. en 200 har det verre. men så lenge felgen ikke subber nedi i en dump eller at dekkstrekken ikke er så stor at de subber i hjulspor,går det vel greit. men hvis man ser at det ikke går pga det vil ødelegge felgen (dyrere å reparere en felg enn å kjøpe 4 felger) så er det bare å bytte dekk. heller at man kjører på litt mer liser enn at man ødelegger felgen på en trikkeskinne eller et høll i veien. men disse widebody-størrelse er det ikke mange mr2er som ruller rundt på jeg søkte på 200forumet og på skyline og på supraforumene for å finne ut hva som vil funke på norske veier. ring til sharif han har mange av sine "fettere" innom som kjører mercer og bmwer så har slike størrelser han veit hva du burde gjøre. han holder til på andre siden av landet MEN du trenger ikke kjøpe av han bare få den infoen du trenger.
 #296592  av pkgrette
 
bestill dekk med felgbeskyttelseskant da kan du ha smalere dekk:) men dekkstrekk er kult da bare ikke for mye