TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vil celica motor 3sge 3.gen passe til Mr2 GTI 91 ? *bilder*

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #297133  av perle

Tenkte å kjøpe ny motor da min gamle motor tar snart kvelden.

har funnet en JDM Toyota Celica ST202 2.0L DOHC 3S-GE 3RD motor..
Følger med:

Tanabe Medallion Headers
Uncut Wireharness
Ecu
Map sensor
Coil and Igniter
Alternator
Power steering pump
Ac compressor

Lurer på om den vil passe til mr2 GTi 1991 ?

Ser at dynamoen er plassert helt annet sted.

Og må jeg modifisere noe når jeg setter den i? eller er det bare plug and play?

slenger ut noen bilder:
Vedlegg
0dbe_1.jpg
0dbe_1.jpg (31.54 kiB) Vist 764 ganger
29cc_1.jpg
29cc_1.jpg (30.55 kiB) Vist 762 ganger
1933_1.jpg
1933_1.jpg (33.65 kiB) Vist 762 ganger
 #297292  av lasse

Motoren vil nok passe fysisk (bortsett ifra dynamoen), men jeg tror det blir litt krøll med det elektriske, er jo trossalt en helt annen motorstyring, og det er ikke sikkert det går så godt overens med instrumenter og slikt du har i bilen fra før av.
Jeg ville nok ha satset på en motor som stammer fra en mr2.
 #297305  av perle

lasse skrev:Motoren vil nok passe fysisk (bortsett ifra dynamoen), men jeg tror det blir litt krøll med det elektriske, er jo trossalt en helt annen motorstyring, og det er ikke sikkert det går så godt overens med instrumenter og slikt du har i bilen fra før av.
Jeg ville nok ha satset på en motor som stammer fra en mr2.
er det noen som har gjort dette før som kan bekrefte at det blir mye krøll med det elektriske?

Takker for svar =)
 #298924  av erling

Signaler er stort sett de samme men pinout lokasjoner er nok litt forskjellig. Risikerer nok å måtte sette ecu en annen plass og/eller forlenge ledningsnett da ecu-plassering ikke er lik på mr2 og celica. Har ikke gjort akkurat dette selv så kjenner ikke til det i detaljer, men har bygget om en 2.gen mr2 3s-ge til 3.gen mr2 3s-ge motor og det hjelper om du ikke er livredd ledningsnett før du begynner. :wink:
 #299205  av Anders gullstein

erling skrev:Signaler er stort sett de samme men pinout lokasjoner er nok litt forskjellig. Risikerer nok å måtte sette ecu en annen plass og/eller forlenge ledningsnett da ecu-plassering ikke er lik på mr2 og celica. Har ikke gjort akkurat dette selv så kjenner ikke til det i detaljer, men har bygget om en 2.gen mr2 3s-ge til 3.gen mr2 3s-ge motor og det hjelper om du ikke er livredd ledningsnett før du begynner. :wink:
Her er ryddighet og godt forarbeid et stikkord. Bruk god tid på å markere alle kontakter og ledninger