TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l angÃ¥ende audi :~

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #299649  av Rømmling

driver å vurderer vag nå :oops: vet det er litt feil sted å spørre men men,
hadde lyst på litt nyere bil med turbo og 4x4 og da har jo ikke toyota så mange valgene
så har sett på en a4 1.8 t quattro chipet til 235hp

har fått tilstandsrapport
og noen punkter er jo grei, dekkene stikker utenfor skjermene både foran og bak :lol:
eksos er uorginal siden der er rustfritt effekt anlegg under hele bilen
og komfort hard betjening av cluch på grund av uorginal cluch for mere power

men noen av tingene er jo ikke het bra
stor slitasje i indre endeledd
slark i hjullager
CO > 0.5% på tomgang
landaverdier uten for 1+-0.03
El. opvarming defekt sete vs

hvor mye koster det å utbedre dette

og hva mener de med punkter som: felger mangler merking
 #299673  av Haugrud

Den sprekeste typen av denne har vel 180 orginalt, så er vel 235 optimistiske hester vil jeg tro, tviler på at han har fått 55 hk ekstra bare ved å chippe :P hvor mye det koster kommer vel an på omk du vil gjøre det selv eller om et verksted skal gjøre det :)
 #299694  av inzane2012

Haugrud skrev:Den sprekeste typen av denne har vel 180 orginalt, så er vel 235 optimistiske hester vil jeg tro, tviler på at han har fått 55 hk ekstra bare ved å chippe :P hvor mye det koster kommer vel an på omk du vil gjøre det selv eller om et verksted skal gjøre det :)
en kompis av meg hjemme har en audi a4 1.8t, men den har 190hk orginalt...
 #299706  av Rømmling

vet ikke helt hva som var gjort men hadde vært inn på verksted for trimming, så tror ikke det bare var chip og effektanlegg.

ingen som skulle svare på indre endeledd hva det er og hvor mye det vil koste å bytte dette?
her tenker jeg verksted priser ja, for pruting ved kjøp
 #299755  av Daniel_hoy

inzane2012 skrev:
Haugrud skrev:Den sprekeste typen av denne har vel 180 orginalt, så er vel 235 optimistiske hester vil jeg tro, tviler på at han har fått 55 hk ekstra bare ved å chippe :P hvor mye det koster kommer vel an på omk du vil gjøre det selv eller om et verksted skal gjøre det :)
Kan du fortelle hva den heter? Har aldri hørt om en med 190 hk. Du får A4 TQS men den har 180 hk. Ellers så kommer 1,8 litern i flere andre oppsett men ikke 190. Men viss du kan forklare litt mer så kanskje jeg lærer noe nytt. :P
 #299762  av sindrejl

selve drivledd delen ligger på rundt 2.000 om du får tak i bare det indre uten hele sulamitten :) Hva verkstedet tar kan jeg dessverre ikke svare på, men totalt 4-5000 burde vel gå bra
 #299769  av inzane2012

Daniel_hoy skrev:
inzane2012 skrev:
Kan du fortelle hva den heter? Har aldri hørt om en med 190 hk. Du får A4 TQS men den har 180 hk. Ellers så kommer 1,8 litern i flere andre oppsett men ikke 190. Men viss du kan forklare litt mer så kanskje jeg lærer noe nytt. :P
nei du må ikke spørre meg, vet ikke så mye om bilen, han fikk den bare kort tid før jeg flyttet... men står vertfall i vognkortet... var vist en spesiell utgave...
 #299838  av Haugrud

endeledd koster ikke mye å skifte, men du må ha en firhjulskontroll som koster rundt 900kr + justering, pleier altså å komme på 1800kr for en firhjulskontroll :)