TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 MK2 m/ 3vz-fte -> 3s-ge

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #301000  av hmsilset

erling skrev:Går litt tregt med mappingen, brukte hele kvelden på å klø meg i skallen over en masse error å kødd i tabellene på megasquirten, fant til slutt ut at 12 til 220 volts konverteren jeg bruker til å lade pcen med av en eller annen grunn tøyser til kommunikasjonen mellom pc og ms.. Så da jeg dro ut den forsvant problemene, det kjipe er at batteriet bare varer i 20 min :P Noen som vet hvorfor det bor onde ånder i konverteren min? Har ikke greie på slikt jeg. Men filming derimot, her er en superflott og lang videosnutt :mrgreen:

Er bare på 0.1-0.2 bar enda da.

Vil høre mere :D
 #301016  av erling

Lørnings skrev:Skal du til gatebil med bilen Erling? Isåfall må vi møtes, jeg vil se!!(og høre!) :D

Hva slags turbotrykk skal du kjøre forresten?=)

Ble forresten ikke gatebiltur.. Greit å få "innkjørt" eventuelle problemer og slikt før jeg reiser 50+ mil. :wink:
ArildM skrev:Hvordan kommuniserer du mot MS da? Kan ikke skjønne at AC adaptret skulle ha noe å si med mindre det blir noe støy i et eller annet ledd? :S
Kommuniserer over rs232 og usb adapter... Ble "litt" redd når jeg så tenningstabellen levde sitt eget liv, plutselig var en celle på 0.6 bar endret til 74 grader fortenning. :shock: Skjønner ikke bæret hvorfor det skulle skje...Godt jeg ikke kjørte noe særlig akkurat da.
 #301018  av Lørnings

erling skrev:Ble forresten ikke gatebiltur.. Greit å få "innkjørt" eventuelle problemer og slikt før jeg reiser 50+ mil.
Det var trist, jeg skal reise nedover om en time eller noe hadde jeg tenkt=) Snasen lyd i bilen nå :wink: Men kjører du uten dump?
 #301022  av erling

Lørnings skrev:Det var trist, jeg skal reise nedover om en time eller noe hadde jeg tenkt=) Snasen lyd i bilen nå :wink: Men kjører du uten dump?
Får komme sterkere tilbake senere. Ikke noe dump her nei, liker ikke lyden av dump'er, har heller ikke nok piping på sugesiden til turboen til å resirkulere vekk "busslyden" :wink: Men flaff-flaff lyden er jo fisefin :)
 #301031  av Lørnings

erling skrev:
Lørnings skrev:Det var trist, jeg skal reise nedover om en time eller noe hadde jeg tenkt=) Snasen lyd i bilen nå :wink: Men kjører du uten dump?
Får komme sterkere tilbake senere. Ikke noe dump her nei, liker ikke lyden av dump'er, har heller ikke nok piping på sugesiden til turboen til å resirkulere vekk "busslyden" :wink: Men flaff-flaff lyden er jo fisefin :)
Hehe, jeg er enig i at "flaff-flaff" lyden er kul, men da kommer man jo tilbake til den evige diskusjonen om det er bra for turbo'en eller ikke :P Dessuten er jo min personlig mening at det å plystre litt i fjortissventilen har sin sjarm! :lol:
 #301181  av Morten

Skal vi ut og mappe i ettermiddag Erling? :wink: (er kommet tidligere hjem enn planlagt for en gangs skyld) :mrgreen:
 #301354  av Morten

Hvordan går det med riskokeren din da? Er det no funk i den nå? Kommer det no filmsnutt snart? :mrgreen: :lol:
 #301360  av cameleon

Burde jo startet en egen TV-serie du Erling 8)
Pimp My Ride Norway.

Bilde
 #301362  av cameleon

Hehe...jeg måtte bare :P

Utrolig rått dette. Vil si at dette er noe av det mest spesielle jeg har vært borti med bil. Dette kan du 8) :twisted:
 #301423  av erling

Fikk en fin mappeøkt jeg og Morten igår, men da vi var ferdige for kvelden takket bakre toppakning for seg. Nye pakninger er på vei, håper det bare er å bytte pakningene, at jeg slipper planing. Da skulle det muligens være ordnet til helgen igjen.

Fant også en kul videosnutt, vet ikke hvem som kjører å sånt men kjempestilligt:

:wink:
 #301436  av Lørnings

Av ren nysgjerrighet, hvordan vet du at det var den bakre toppakningen? :wink: Jeg likte videosnutten du fant, virka som det var stas :wink: :D
 #301825  av erling

Da var greiene isammen igjen, fant ut at jeg måtte bli med på siste løp i autoslalom idag, så galskrudde 19 timer igår, var ferdig kl.5 inatt, så nå sviver den. Så endte det med 1.plass i min klasse på slalomen :D

Noen bilder fra skruingen. Viste seg at blokka er "defekt", det er noe tæring mellom en sylinder og en kjølekanal.. Pakningen hadde ikke nok klem der pga porene så den brant seg hull ut til kjølekanalen. Så må nok bytte blokk eller fylle igjen med sveis og plane sånn på sikt. I denne omgang fylte jeg i porene med kjemisk metall så det ihverfall holder noen dager :mrgreen: Reiser nok ikke så langt bort med bilen før det er ordnet skikkelig. Neste gang må det bli kobber toppakninger og. :)
Vedlegg
Den svarte buen rundt sylinderen er kjemisk metall...
Den svarte buen rundt sylinderen er kjemisk metall...
Bilde019.jpg (298.21 kiB) Vist 766 ganger
Gamle pakningen. Litt brent der lizzom
Gamle pakningen. Litt brent der lizzom
Bilde024.jpg (487.33 kiB) Vist 768 ganger
Fikk også "reparert" de røde toppdekslene, var ikke så snop med røde :D
Fikk også "reparert" de røde toppdekslene, var ikke så snop med røde :D
Bilde020.jpg (536.75 kiB) Vist 764 ganger
Ferdig
Ferdig
Bilde022.jpg (544.32 kiB) Vist 779 ganger
  • 1
  • 8