TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #301059  av Supramk3turbo

k_one skrev:B-King'n så helt psycho ut med de pottene :shock: Dritfett!
Ja, helt enig :D he he. Uten DB-killerne målte jeg 101 DB, så den er akkurat under grensa slik at jeg får kjørt på bane med de... Ble utrolig fet lyd :D
 #301236  av Lørnings

k_one skrev:B-King'n så helt psycho ut med de pottene :shock: Dritfett!
Den går psycho også, belive me!! :D
 #301283  av Supramk3turbo

Hva?? Det kan jeg ikke huske :shock: he he
 #301311  av AE86 Drifter

Har du fått på noe senkesett på bilen? på tide å få den ned på planeten :lol:
 #301312  av Supramk3turbo

Nei, venter fortsatt på senkesettet. Vet ikke om det kommer med sykkelbud fra statene eller hva?? Men er vist rett rundt hjørne nå:)
 #302090  av Supramk3turbo

Har fått scannet Bremse papirene for denne sesongen, så slenger de ut. Det første er fra Toyparts da motoren var helt orginal (286 hk). Den andre er fra Auto Consult, som tydligvis har en bremse benk som ikke er til å stole på. Han sa jeg kunne legge til ca 20 hk på det jeg bremset, men det var vell egentlig +75 hester han skulle sagt. he he (356 hk) Siste gangen jeg bruker han, det skal også sies at benken hans er fra nitten pil og bue. De to siste papirene er fra Protrim, de har en veldig god Mustang benk, som skal være ganske sikker. Bremset 345 på hjulene som tilsvarer ca 415 i motor. Så ble veldig overasket da jeg fikk disse tallene :lol:
Vedlegg
Toyparts.jpg
Toyparts.jpg (322.05 kiB) Vist 444 ganger
Protrim.jpg
Protrim.jpg (175.42 kiB) Vist 462 ganger
Protrim1.jpg
Protrim1.jpg (177.85 kiB) Vist 462 ganger
Sist redigert av Supramk3turbo den 17 jun 2009 11:57, redigert 1 gang totalt.
 #302111  av Supramk3turbo

Men etter litt research så lurer jeg også på om tallene fra Protrim er riktig. Pratet med en bekjent som har litt peiling, han mente dette så ganske rart ut. 345 på hjulene og 415 i motor er visst litt mye tap i drivverk, er det 20% man regner??, pluss at med AFR på 15 ville jeg vistnok ha rast motor for lenge siden. 2jz-gte skal fint klare å kjøre på 1.28 med orginal insprøytning. Og fikk jo ikke akkurat så veldig fine grafer ut av denne benken i forhold til tidligere tester. Syntes den hopper mye opp å ned, veldig ustabil. Så satser på at jeg har nok bensin, tross Protrim sine tall.
 #302121  av toyparts/mvp norge

Det er ingen problem å kjøre på 1,2-1,3kg på en std mkiv motor, å opperere med drivverkstap på mellom 20-25% er HELT på trynet, du skal ha ganske havye girkasse fra en scania eller volvo lastebil for å klare så mye tap, på en fet rallycrossbil med selholm girkasse og stiv bakaksel så snakker vi MAX 12% og på en fwd kansje 8-10% på en 4x4 ca 15-18%
 #302125  av Supramk3turbo

Hmm, akkurat. Så det vil si at jeg havner på en 380 hester igjen da. Om 345 på hjulene i det hele tatt er riktig... :D
 #302126  av Supramk3turbo

Blir ikke klok på dette jeg, men samma rakkern kan det være, he he. For når denne kommer oppi blir det andre boller. Bare la den oppi for å se størrelsen, fy flate å gromt det blir :lol:
Vedlegg
T78.JPG
T78.JPG (126.49 kiB) Vist 514 ganger
 #302186  av k_one

Supramk3turbo skrev:Blir ikke klok på dette jeg, men samma rakkern kan det være, he he. For når denne kommer oppi blir det andre boller. Bare la den oppi for å se størrelsen, fy flate å gromt det blir :lol:
Det der blir HELT andre boller ja :shock:
 #302450  av lexusmann

FÃ¥r du plass til den da?? :shock:
Svær snurre, ja... :D
 #302452  av Supramk3turbo

Ja ja, får fint plass til den. Hadde jo tenkt å fjerne de orginale turboene... :lol: he he. Eller skal jeg lage en type trippel turbo kanskje...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 62