TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eiring pÃ¥ felg.. noen mÃ¥te Ã¥ fjerne pÃ¥?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #303609  av FireWalk
 
Har noen 18" AEZ felger som har fått en del eiring på seg. Merker det spesielt om jeg vasker bilen og den står et par dager uten å bli brukt, da er det plutselig slike hvite eireflekker på den. Til og med på plastikk koppen i midten er det kommet på?! Er det noen måte å få fjernet dette på? Det ser ut til kun å være overflaten det gjelder.. kan det pusses av på noe vis eller eventuelt ved å bruke syre eller noe? utrolig irriterende. Det er fine felger, men de ser jo ikke ut når de får slike flekker som dette..

Kjøper ikke nye felger pga dette. Da blir det heller å få de lakkert om igjen.. :\

noen som har noen tips?

legger med 2 bilder av problemt så dere kan se...
Vedlegg
04102008030.jpg
04102008030.jpg (872.43 kiB) Vist 3240 ganger
04102008031.jpg
04102008031.jpg (670.97 kiB) Vist 3236 ganger
 #303611  av lexusmann
 
Sitter det dypt?ikke mulig å bone det vekk?bare noe jeg kom på i farta... :wink:
 #305506  av inzane2012
 
hmsilset skrev:Jeg ville ha lakka de :D sitter ganske bra sånn eiring av og til.Er ikke noe som er enklere enn å pusse ned å lakke da.
what he said:) er som med rust, helper ikke å bare vaske og polere...må nok pusses ned og lakkes ja...men rart at dem har begynt å eire så mye egentlig, som jeg sa i salgs posten til en som hadde fått samme problemet med sine så skal det ganske mye til at alu felger eirer så mye, hvertfall vist du ikke har fått noen stygge riper og slag på dem som har ødelagt lakken...
fins sikker sånn "syre" rens som du kan prøve og, vet at du kan få noe lignende til overflate rust på karossen så...

vist du finner den episoden av wheeler dealers på youtube der ei fiksa opp en mr2 mkI så fiksa han Edd opp felgene til den bilen, for dei var temmelig godt eira dem og om jeg ikke husker helt feil:P
 #305687  av FireWalk
 
ja de må vel lakkes opp igjen men er litt skeptisk, tror ikke det blir det samme som når de er nye pga at det er veldig spesielle felger. Mer som en slags mørk speil chrome uttapå, også er det mørkere på innsiden om dere ser godt etter. Tror ikke man vil få den effekten med vanlig lakk? :S
 #305699  av inzane2012
 
FireWalk skrev:ja de må vel lakkes opp igjen men er litt skeptisk, tror ikke det blir det samme som når de er nye pga at det er veldig spesielle felger. Mer som en slags mørk speil chrome uttapå, også er det mørkere på innsiden om dere ser godt etter. Tror ikke man vil få den effekten med vanlig lakk? :S
ser ut som di felgene dine er frontdreid, og er det som gir den spreilchrome effekten ilag med lakken som er brukt, og den vil du ikke få om du bare hiver på noe vanlig lakk nei...dumt jeg ikke jobber på fundo wheels lenger, for da kunne jeg fått dem lakkert i en effektlakk av rimelig heftig kvalitet:)
er samme type lakk som blir brukt på felgene til VW, og di koster flesk...