På tide med en oppdatering her og! Tok ganske mye lengre tid enn forvenntet dette (den har vi ikke hørt før

).. Joda, levert toppen til sliping, fikk den hjem nyvasket og fin. Skulle bare vaske den litt grundigere i forbrenningsrommene, å jo da, hva fannt jeg der? Jepp, en sprekk mellom et par ventiler på syl nr.3

Ble drit lei, låste porten på verkstedet og dro hjem..
Ny topp ble funnet og fraktet hjem veldig fort. Denne toppen var veldig bra, nyslipet, nyschimmet osv.. Den kom med kammer, og jeg tenkte bare å ta av en lagerbukk for å se ann tilstanden.. Det så aldeles ikke bra ut! Tok ut begge kammene, og kunne konstatere at denne hadde fått lite olje! Kammene var skikkelig skjærte og så å si alle lagerbukkene og glide flatene i toppen var skrot. jaja, tenkte jeg, får lete etter enda en topp da!
Gikk relativt fort det og, fikk tak i en topp som hadde uvisst tilstand. Denne ble innspisert for sprekker og levert til sliping. Men den var ikke helt bra den heller, nesten alle studdene til eksos manifoilden hadde revne gjenger. Dro på jobb, borrde og gjenget opp og satte i helicoil.
Så var det toppakinga. Kjøpte en HKS bead type pakkning av en borte i USA, grunnen til at jeg valgte den selgeren jeg gjorde, var at han kunne sende med fly, og garantere at jeg hadde den innen 6-10dager.
4oktober ble den sendt fra USA, 8oktober landet den i Oslo.. SÃ¥ startet frustrasjonen over norsk tollvesen og Post

20dager brukte de på å finne ut at jeg skulle betale 300kr i moms på denne!! Ble mektig irritert for å si det sånn..
Men, men.. Monterte toppen på tirsdags kveld nå som var, skrudde sammen det siste i går. Men da jeg skulle starte den i går kveld, sprutet det bensin over alt! O-ringene på 2dyser likte ikke å bli demontert for så å bli satt i igjen. Plukket av innsuget og tok ut ringene, dro på Toyota å handlet nye i dag. Regnet med de hadde på lager, siden det garantert er like på mange Toyotaer.
Skrudde på innsug å de i dag, bilen starta med en gang

Takk til Qurtis og StianMK3 for hjelp med deler og trikks!
Så nå har jeg fått kjørt en tur, bytta olje, filter og kjølevæske. Har også satt på vinterdekk da jeg skal kjøre bilen fra Sola til Trondheim etter helgen