TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SentrallÃ¥s/alarm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #300905  av Gt-4-Ever

Har et problem med sentrallåsen når jeg skal låse på førersiden. Den låser kun førersiden. Når jeg åpner bilen så funker det på begge sider. Låsing funker også bra på passasjersiden. Hva er det som er galt da? Setter pris på svar, da jeg helst vil kunne låse bilen på "min" side.

Skal montere alarm og fjernstyrt sentrallås etterhvert. Trenger forresten monteringsanvisning til min bil (st185) for Defa (Can,800,400) alarm. En av alternativene, alt etter hva som finnes monteringsanvisning til.
 #300957  av @lpher

Gt-4-Ever skrev: Trenger forresten monteringsanvisning til min bil (st185) for Defa (Can,800,400) alarm. En av alternativene, alt etter hva som finnes monteringsanvisning til.
Det er kun 820 som passer på bilen din...400/CAN er for nyere biler med original fjernstyring...og som jeg har nevnt deg tidligere...Defa har ikke spesifikt skjema til eldre Celica...dessverre...
 #300970  av ThorT18

På min bil kan jeg ikke låse opp bilen med alarmen :? Kan kun låse + skru av/på alarm :?
 #300979  av BrennaRacing

Gt-4-Ever skrev:Har et problem med sentrallåsen når jeg skal låse på førersiden. Den låser kun førersiden. Når jeg åpner bilen så funker det på begge sider. Låsing funker også bra på passasjersiden. Hva er det som er galt da? Setter pris på svar, da jeg helst vil kunne låse bilen på "min" side.

Skal montere alarm og fjernstyrt sentrallås etterhvert. Trenger forresten monteringsanvisning til min bil (st185) for Defa (Can,800,400) alarm. En av alternativene, alt etter hva som finnes monteringsanvisning til.
Akkurat dette skjedde på Mr2en min. Men det løste seg selv når jeg fikk montert alarm
 #301066  av @lpher

ThorT18 skrev:På min bil kan jeg ikke låse opp bilen med alarmen :? Kan kun låse + skru av/på alarm :?
Ã…ssen alarm er det du har da?
 #301101  av ThorT18

Defa :? Når jeg bruker defanøkkelen kan jeg låse bilen og aktivisere alarmen, MEN når jeg skal låse opp bilen igjen kan jeg kun skru av alarmen med defanøkkelen. Blir derfor nødt å låse opp manuelt :? What's wrong?
 #306270  av Gt-4-Ever

Holder på å montere alarm nå.

Lurer på hvor jeg skal koble ledningene til sentrallåsen og kupelyset (dørbryterne).
Lurer også på hvor jeg skal koble ledningene til blinkelysene.
Hvilke farger er det på ledningene?

Takk for svar!

Har montert det meste, men det viktigste gjenstår. Er ikke mekaniker, så dette går litt tregt. :P
 #306425  av Gt-4-Ever

Ingen som vet? Er snakk om defa 821 alarm.
 #306565  av Tiendreal

ang låseproblemet ditt, høres ut som det er brudd i kablene i pasasjer siden, hos meg var det brudd i 2 kabler som gikk til selve låsemotoren
 #306574  av ThorT18

Hvor tror du det er "brudd" hos meg da, som ikke kan låse opp? 8)
 #306582  av Tiendreal

mente i utgangspunktet gt-4, men du kan jo sjekke det samme
sjekk kontakta på låsemotoren,plugg den av og mål 12v når du åpner/lukker. er 4 kabler hvis jeg husker riktig, du må nesten bruke elskjema for å finne hva som er åpne og hva som er lukke.
bruddet har nesten garantert skjedd i gjennomføringa på døra (kanskje på begge sider...)
ThorT18:
funker nøkkelen i døra? kan virke som at åpnesignalet ikke blir sendt til sentrallåsen, det jeg gjorde med min var å koble meg inn på nøkkel kablene i selve døra, det forutsetter riktignok at de kablene ikke er daue men :P