TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 som daily driver?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #310204  av ReWrite

Takk for hjelpen :)

Hva er de beste sidene for og handle litt småting?

Er ebay det lettest?

Kan ikke vente til i morgen når jeg skal hente bilen, skal bli vanvittig deilig! Skal gi meg i kast med og skifte olje, oljefilter og div annet. Så jeg kjenner bilen skikkelig.. Hva slags olje er og anbefale på motoren? Helsynt, delsynt eller mineral?
 #310208  av inzane2012

om ebay er det letteste kommer nok ann på hva du skal ha :) er ofte mye rart til salgs her på forumet og da vil jeg tro det blir det letteste, så vist det er noe du trenger er det ikke så dumt å spørre etter det her på forumet i kjøp og salg delen.
ang olje, så kommer det vel litt ann på standen, har den godt veldig langt så kan det vel lønne seg og velge en del-syntetisk eller mineral, men vist den ikke viser noe særlig tegn til oljeforbruk så er det nok ikke noe problem med helsynt, når det kommer til merker så er det vel like mange meninger der som det er meninger rundt relgion, så du får nesten prøve deg litt fram, royal purple og redline er noen gode alternativer, samt mobil1 og castrol...
 #310210  av ReWrite

Som tidligere eier sa så må han toppe opp oljen hver 2 mnd ca, så går nok 1dl per 1000km eller noe slikt. Var ikke overdreven oljesvetting på blokka.. går kanskje for 10w-40 castrol delsynt. Det bør funke greit?

Ja, får spørre på kjøp\salg delen.. Trenger dette hvis noen her kanskje skulle ha:

-Rattbos + ratt
-Blanke blinklys
-Ny antenne
-Ledlamper til Dashbordet

Standard oljefilter er mer enn bra nok? Og hva slags tennplugger er og anbefale? Mener jeg leste noe om at iridium eller hva det nå enn het ikke var og anbefale?
 #310222  av lasse

ReWrite skrev:Som tidligere eier sa så må han toppe opp oljen hver 2 mnd ca, så går nok 1dl per 1000km eller noe slikt. Var ikke overdreven oljesvetting på blokka.. går kanskje for 10w-40 castrol delsynt. Det bør funke greit?

Ja, får spørre på kjøp\salg delen.. Trenger dette hvis noen her kanskje skulle ha:

-Rattbos + ratt
-Blanke blinklys
-Ny antenne
-Ledlamper til Dashbordet

Standard oljefilter er mer enn bra nok? Og hva slags tennplugger er og anbefale? Mener jeg leste noe om at iridium eller hva det nå enn het ikke var og anbefale?

Har antenne og originalt ratt (litt slitent) liggende om det er intressant...
På gti motoren jeg hadde brukte jeg platinapluggene jeg fikk kjøpt på toyota, funka fint de, skulle visst vare 100000km eller noe sånt, originalt oljefilter holder nok helt fint ja, koster rundt 80,- ellerno hos toyota.

Reg reim betalte jeg i for en goooood stund siden 2700 for, dette var da kun reima, ikke med vannpumpe og sånt, like greit å ta det i samme slengen.

Grttis med bil forresten :D
 #310291  av Oddleiv

Gratulerer med bil. Ta noen bilder og legg ut når du får lagt labben på den da. Og en ting; prøv å beholde lappen....:)
 #310306  av ReWrite

*gjesp*

Bilen er hentet og står i garasjen min nå! Tidligere eier jobbet såpass sent så fikk ikke hentet den før halv 11 i går kveld, og var hjemme ca kl 12.. frydefull tur hjem med ca 0 grader ute og vått underlag :P
Så ble en rolig tur hjemover, men er fortsatt helt forelsket. Bilen er så sportslig, men samtidig så komfortabel også.. Vil nesten si at den hadde mye bedre fjæringskomfort en Alfa romeoen min, men samtidig mer sportslig. Utrolig!

Motoren purrer fint på lave turtall, men tar seg veldig opp mot turtallsperra.. gøy! I Alfaen hadde jeg en 2l med 155hk, den var fullstendig dau under 3000, og helt vill fra 5500.. Toyota sin er mye mer linjær og lettere og kontrollere på grensen. Litt usikker på hva jeg liker enda, men for og være en 17 år gammel motor så er jeg mektig imponert!

Stod opp ekstra tidlig idag, og skal ta meg en lang omtur til jobben! :D

Også starter jobben med og få den helt 100%.. :D

Og jeg storkoser meg når fjorttissene på fest blir helt gira av at jeg kommer forbi.. ja jeg kjenner jeg er litt forfengelig :)
 #310307  av hmsilset

:D kjenner igjen følelsen av å ta ekstra omveier på vei til jobb.Gjort det i snart 9 år nå :P Vil tippe motoren kan tåle noen år til med normal og litt hissig kjøring.Om det går noen liter i olje i året ekstra så gjør det ingenting.Betyr bare at bilen får ny oje innimellom det :)
 #310327  av ReWrite

Var ute og kjørte i lunchpausen min nå, og la fort merke til en duvende lyd fra bak på bilen.. Den kom når bilen var i bevgelse, men etter ligg kjøring så forsvant den plutselig. Snakker vi heng på en av bremsene?
 #310331  av Sven

ReWrite skrev:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Tror dere den vil passe inn? Er vel Dobbel-din i MR2 så bør vel gå uten større problem det?

Prosjektråd er nå opprettet, så skal jeg prøve og fylle den opp med bilder :)
Den der var jo rett og slett genial. Også så billig da :D
Dobbel din i MR2 er konge 8)

Hadde ikke no bilde fra lenger avstand. Har støpt opp rundt spiller slik at det ikke blir så kantete og klumpete.
Vedlegg
Støpt rundt spiller.JPG
Støpt rundt spiller.JPG (1.02 MiB) Vist 1406 ganger
 #310332  av ReWrite

Det der var veldig pent ja, kan ikke håpe på en slik finish i min da denne spillern stikker vistnok 1cm utover ordinære spesifikasjoner for Dobbel-Din. Så vi får se hvordan det blir, men den var rasende billig ja.. koster fortsatt 800-900$ i statene så det må jo være ok kvalitet på denne :)
 #310341  av Sven

Har bygd ut mer siden det bildet ble tatt. Nå går det ikke lenger innover, men rett mot hullet, det ser mye penere ut.
Skal jo faktisk selge bilen uten spiller så da hadde det kanskje vært kjekt med en original ramme rundt.
Du får gi beskjed hvis du vil kjøpe den av meg, så kan jeg kjøpe din litt billigere :D Er en del jobb å få det pent nemlig. Har sikkert lakkert for så å pusse ned små sprekker å sparkle på nytt 10+ ganger. Rart man ser så mye mer så fort lakken kommer på :roll:
 #310344  av JK86

det blei jo sinnsykt pent da. hva er det støpt i? sporry for litt off topic
 #310352  av Sven

Sparklet de første de første gangene med finsparkel. Litt av problemet er jo at plasten er bøyelig, men ikke sparkelen. Så under montering må man være forsiktig.
Etter et innbrudd jeg hadde ble den ødelagt. Og da jeg fiksa det brukte jeg polyester. Det tåler jo en del mer, og er jo bittelitt bøyelig. Men det er et helvete å pusse da. Men tolmodighet er en dyd :) Skal nevnes at det er sprukket opp noe i mellom plast og polyester. Trur det var litt lakkrester igjen og det reagerer med polyesteren. Får vel fikse det til våren når bilen er ute igjen fra vinterlagring. Slenger med et støvete bilde 8)

Sorry hvis jeg ødlegger posten med mye tull. Du får gi beskjed når det er nok ReWrite :wink:
Vedlegg
CIMG2997.JPG
CIMG2997.JPG (1.11 MiB) Vist 1406 ganger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8