TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• cerwin vega cls215/ clsc215/ dc1515

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #311946  av bullit

Hvorfor vil du ha Cerwin?? LÃ¥ter slitsomt og ser ut som ett helvete i hvilken som helst stue/rom. GÃ¥ for noe annet... Mitt tips 8)
Hvis dette er nøye gjennomtenkt så er det jo ett hav av høyttalere på finn... noe som burde være en advarsel i seg selv.
 #312079  av mralp

CV er konge om man har forsterkere som matcher.

Har selv hatt 2 stk DC12, og etterpå tok jeg den helt ut med 4 stk AL-1000, med en NAD218 på hver (brokoblet) 8) :P :D

Ble solgt når jeg flytta. Har nå 2 stk B&W 683 og 2 stk 12" subber i stua, men det kommer ikke i nærheten av galskapen med AL-1000.
Er det galskap man vil ha er det ikke noe som slår CV, om man ikke skal blakke seg :) DC1515 er som et tog, og vanvittig billig (imo), løp og kjøp!
 #312080  av ArildM

Hadde NAD+ clsc 215 og en CLS15" aktiv subb (eller hva den nå het), rokka stuen helt vilt! Aldri før og neppe siden har basskravet blitt møtt og overgått.
CLS serien er også brukbart dagen derpå, diskanten er ikke skjærende og mellomtonen er godkjent, selv om den kanskje ikke klarer å gjengi alt med brillianse på lavt nivå må jeg uansett gi dem en helt klart godkjent.

Byttet senere til Dynavoice høyttalere (pga at jeg flyttet inn i på et sted med naboer...), men minnene om de ville festene der vi kunne ha grillparty i hagen med trøkk så buksebena flagret selv om høyttalerene sto inne i stua gjenstår :mrgreen:

Anbefaler deg å lete litt på AVforum evt Finn.no, der jeg solgte mine!
 #312081  av bullit

Hehe, der kjenner jeg meg igjen... mang en kompis hadde en intern konkurranse om størst anlegg(den som hadde det datidens største, hadde fest...)
Så hadde jeg hatt ett bolighus med naboer på god avstand så hadde jeg nok hatt ett cerwin anlegg stående i boden til sånne anledninger:)
Men til "vanlig" bruk blir det to much bass og lite musikalske toner.

Ps: Vinneren av den konkuransen endte opp med ett anlegg(inne på promperommet) som hadde 4* 18 tommere, 4* 15 tommere, alt for mange forsterkere og ett par lite fornøyde foreldre:) AHH glansdager...
 #312194  av celicapower

hehe siden det ofte er fester hos meg tenkte eg at det var på tide å handle et skikkelig anlegg og av forsterker så tenkte eg å kjøpe 2 stk en til bassene (1.5kw cerwin vega) og en til mellom tone og diskant (0,8kw)

Men eg var på hifi senteret her i sandnes for å høre om det virkelig var så bra så alle seie. Og eg må sei det at eg ble litt skuffet trodde det skulle vera mer trøkk enn som så.. og de brukte cerwin vega 2,6kw forsterker på 1 par..
 #312205  av ArildM

Brukte en enkelt NAD C272 på mine direktekoblet til PC, ser nå at jeg hadde et par CLS15.
Syns det fungerte bra som nenvt tidligere, men det avhenger jo _mye_ av rommet det spilles i!
 #312234  av Ronny

Cerwin vega er desverre ikke det som det en gang i tiden var. De nyere utgavene er produsert i Kina og veier omtrent halvparten av "the real shit".

Prøv å få tak i ett par brukte Cervin Wega AL1000 hvis du absolut skal ha CW. Disse spiller MYE penere enn CL og CV seriene, itillegg til at de spiller høyere enn det meste. De er muligens ikke så lette å få tak i, men det er vel antakelig en grunn til at folk ikke vil gi de ifra seg..........

Jeg kjører disse høytalerne med en eldre NAD 218 effektforsterker, og det spiller ihvertfall meget bra.
 #312636  av iskrem

Hvis du absolutt skal ha CV så kjøp dem nye fra HiFi Klubben med forsikring. Da kan du spille og sprenge høyttalerne så mye du vil. Det har ihverfall jeg fått godt nytte av. :P

Kjører på med 2 x CLS-215 hver med parallell-koblet Stanton A.2800 amp. Det går høyt, men under fest og alkohol prøver folk alltid å presse dem over grensa og da ryker ting. :P
 #312649  av ArildM

Sprengte pæresikringa men fixa det med litt sølvfolie rundt sikringa, spilla høyt i ettertid men alle elementene var like hele da jeg solgte høyttaleren :)
 #312811  av lexusmann

celicapower skrev:ja eg prøver å få tak i någen brukte så d alerede er forsikring på... og eg har funnet og men de ligger som oftast på østlandet :(
FÃ¥r de sikkert over med Nor cargo eller noe...dyrt med posten, vel...