TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #312904  av Amund

Kva med eit heilt normalt dødelig K&N filter? Eg har alltid gått for dei, enkle å få tak i, og greie priser.
Ingen problem med AFM, er ikkje sånn VAG dritt som ikkje tåler noko anna en steril luft må du huske :wink:
 #312919  av James

Daniel HS skrev:Da virker det som BoostControlleren endelig fungerer som den skal! :D Kjenner det drar litt bedre nå ja... :)

Skal bli fint med ny eksos og filter etterhvert. Får bare se hva fabrikat det blir, hadde tenkt å gå for Greenfilter, siden jeg har god erfaring med det. Men disse skal settes inn i olje, noe som ikke alltid er like bra for Luftmengdemåleren. Så går å tenker på enten HKS, GReddy eller Pipercross... Tips?

Ellers har jeg også fikset en håndbrekksvaier som hang...
Ville gått for Apexi sitt (som har kommet ut som best i test) eller som Amund sier et helt vanlig K&N filter...
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
 #312921  av Amund

K&N er å få kjøpt på autodeler i byen for eks. betalte 550,- for eit STORT filter :roll:
Men Apexi sitt er ikkje dumt det heller :wink:
Oh, James, har glemt å svare deg på meldinga eg fekk... Har ikkje sett på den bilen endå, tida har ikkje vert på mi side...
 #312927  av James

Amund skrev:Oh, James, har glemt å svare deg på meldinga eg fekk... Har ikkje sett på den bilen endå, tida har ikkje vert på mi side...
Går helt fint :wink: Har enda litt tid på meg før eg skal ha ny bilen igjen... Bare til å gi meg en lyd når du har fått sett på den. Må si den frister noe veeeldig :mrgreen:
Har allerede tenkt ut en del for den hehe
 #312971  av Daniel HS

Amund skrev:Kva med eit heilt normalt dødelig K&N filter? Eg har alltid gått for dei, enkle å få tak i, og greie priser.
Ingen problem med AFM, er ikkje sånn VAG dritt som ikkje tåler noko anna en steril luft må du huske :wink:
Da går jeg heller for GreenFilter, hadde K&N på gamle bilen, og kan ikke si jeg var fornøyd med det. Byttet til GreenFilter og alt på stell :wink: Greenfilter har jeg i tillegg meget greie priser på :wink:
 #312987  av Amund

Då kjøper du det. Grønt er jo inn for tida og :wink:

Men kva meiner du med dårlig erfaring med K&N filter? litt nyskjerrig på det :P
 #312993  av Daniel HS

Amund skrev:Då kjøper du det. Grønt er jo inn for tida og :wink:

Men kva meiner du med dårlig erfaring med K&N filter? litt nyskjerrig på det :P
Virker ikke som det sugde nok luft på en måte, og som om bilen fusket, som om det skulle vært tett eller noe. Husker ikke helt, er en god stund siden så... Fikk på GreenFilteret og alt var velstand, pluss en fin suge lyd... :)

Ja, grønt er jo en miljøfarge... :oops:
 #312995  av Supramk3turbo

Heisann, Pen bil du har :) Tror kanskje det K&N filteret trengte en liten rens, K&N er ikke noe dårlig filter akkurat. Har du fått fiksa Boost controllern foresten, hvor går de tre slangene du har koblet på??
 #312998  av Daniel HS

Supramk3turbo skrev:Heisann, Pen bil du har :) Tror kanskje det K&N filteret trengte en liten rens, K&N er ikke noe dårlig filter akkurat. Har du fått fiksa Boost controllern foresten, hvor går de tre slangene du har koblet på??
K&N filteret ble vasket og renset, men men. Kan være jeg som har vært uheldig også :wink: Tror ikke det finnes noen fasittsvar på Luftfiltre, er like mange meninger som det finnes filtre...

Jepp, har fått BoostControlleren til å funke, :D Ene slangen går til vakum (innsuget), den andre til turboen, og den tredje til WG. T-SVS ventilen er også blendet selvsagt... Husker ikke helt hvilke utganger på BCen som gikk til hva, men om det er noe du lurer på kan jeg selvsagt sjekke :wink: Eller var det for å hjelpe om jeg ikke hadde fått det til?

Edit: Takk for det... :D Alltid hyggelig å få positive kommentarer... :)
 #312999  av Supramk3turbo

Tenkte jeg kunne komme med et tips om den ikke funket, for på min går den fra turbo via bc ventilen og til WG. Den tredje porten er by pass å slipper trykket til atmos, men vet ikke hvordan din bc er bygget opp.
 #313002  av Daniel HS

Supramk3turbo skrev:Tenkte jeg kunne komme med et tips om den ikke funket, for på min går den fra turbo via bc ventilen og til WG. Den tredje porten er by pass å slipper trykket til atmos, men vet ikke hvordan din bc er bygget opp.
Hvis jeg tar feil her får noen rette på meg... Hehe

Er en port som måler vakum, til turbotrykk osv. Ellers tror jeg den fungerer slik som din, i og med at det går en slange fra turboen inn på BCen, så ut igjen til WG. Under BCen tror jeg det er en port som slipper ut overflødig luft, om jeg har forstått greiene riktig. Sikkert noen her som han dette bedre enn meg. Hehe.

Hva BC er det du har da? Jeg har HKS EVC IV...
 #313003  av Supramk3turbo

Okei, jeg kjører Greddy Profec B-specII. Funker den så funker den. he he :D
 #313006  av Daniel HS

Supramk3turbo skrev:Okei, jeg kjører Greddy Profec B-specII. Funker den så funker den. he he :D
Hva trykk kjører du da? Har hørt at den er ustabil over 1 bar? Men nå kom det fra en fyr som har den montert på en Ford Sierra Cossie sedan da :lol: (Fucked On Race Day vettu...)
 #313008  av Supramk3turbo

He he, har ikke hørt noe om det egentlig, kommer nok mye ann på hva slags oppsett man kjører, eksos turbo WG osv. Min var litt ustabil over 1bar, men det var på grunn av waste gaten som styrer de orginale twin turboene er ganske liten, den klarer ikke å holde tilbake trykket når man kjører med effekt annlegg. Kunne fikset dette med en restriktor i eksosen, men det funket greit nok. Men T78 kittet å mye større waste gate regner jeg med det funker helt fint. Gjorde ihvertfall det på toyparts sin bil, så hvorfor ikke på min :D
 #313010  av Daniel HS

Supramk3turbo skrev:He he, har ikke hørt noe om det egentlig, kommer nok mye ann på hva slags oppsett man kjører, eksos turbo WG osv. Min var litt ustabil over 1bar, men det var på grunn av waste gaten som styrer de orginale twin turboene er ganske liten, den klarer ikke å holde tilbake trykket når man kjører med effekt annlegg. Kunne fikset dette med en restriktor i eksosen, men det funket greit nok. Men T78 kittet å mye større waste gate regner jeg med det funker helt fint. Gjorde ihvertfall det på toyparts sin bil, så hvorfor ikke på min :D
SÃ¥ lenge alt funker fett og ingenting bryter sammen er det somregel god knall!

Eneste jeg må passe på er at jeg ikke gjør for mye med motoren før etter Mai, har garanti på motor og drivverk ut Mai 09... :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 40