TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #315603  av Supramk3turbo

Da var man hjemme fra jobb igjen, men mangler fortsatt en del for å komme skikkelig i gang. Fått montert oljekjøler med sandwich plate i dag, men stoppet litt da jeg ikke fikk på oljefilteret, bygger for mye imot karosseriet :( Må finne på noe lurt der. Ellers har tårn staget kommet, og har montert Aem ems'n. Fikk på klistremerke på topp dekselet, hører jo med når motoren blir styrt av AEM :)

Bestillte et sånt oljefilterflytter kit jeg. Da går det nok i orden med filteret :)
Vedlegg
oljekjøler.JPG
oljekjøler.JPG (105.69 kiB) Vist 370 ganger
oljekjøler2.JPG
oljekjøler2.JPG (112.49 kiB) Vist 365 ganger
ems.JPG
ems.JPG (76.93 kiB) Vist 781 ganger
ems1.JPG
ems1.JPG (101.8 kiB) Vist 373 ganger
aem3.JPG
aem3.JPG (121.01 kiB) Vist 421 ganger
Sist redigert av Supramk3turbo den 16 feb 2009 21:42, redigert 1 gang totalt.
 #315622  av AE86 Drifter

Faen jeg får grøssninger igjenom kroppen når jeg ser det beistet av en turbo,dette blir sinsykt bra 8)
Gleder meg til oppstart av motoren :D
Alle på ACR bør passe seg nå. :twisted:
 #315624  av Supramk3turbo

He he, blir spennende ja. Skal si ifra før oppstart så får du komme nedover Petter. At alle bør passe seg vet jeg ikke helt :D Men håper ihvertfall at ikke alle kjører i fra meg :lol:
 #315626  av AE86 Drifter

HeHe du blir i vertfall ikke sist,hehe jeg stiller sterkere i den kategorien der en deg for å si det sånn, :lol:
 #316213  av mulle-mek

nær oppstart snart ? er spent på aemn tror de er skikkelig bra shit noen som kan mappe i nærheten ?
 #316217  av Supramk3turbo

Nja, blir muligens neste tur jeg er hjemme. Aem'n funker nok den, vet noen har hatt litt prob med den, men kommer ofte ann på brukeren. Skal også sies at det har vært noen barne sjukdommer med de. men men. Er et firma i drammen som kan mappe aem, så blir nok å bruke de. Ellers har jeg fått tak i diverse map til 500+ hjul hester. Så får prøve de å se hva som funker best. Men litt tuning i benken blir det jo uansett. :)
 #316220  av mulle-mek

har bare lest bra om aem du må stå på nå må få til no treff i mars vel :D
 #316221  av Supramk3turbo

Litt skeptisk til treff i Mars. Men man kan jo håpe :D
 #316772  av Supramk3turbo

Yess, da får jeg girkassa i løpet av kommende friperiode :D Injector collarsene har kommet, å da passet dysene perfekt :D Radiatoren og resten fra suprasport skal også være sendt. Så skal ikke se bort ifra en liten prøve oppstart om ikke så alt for lenge. Men først må jeg komme meg hjem fra jobb. Fortsatt 8 dager igjen :lol:
 #317594  av AE86 Drifter

Noe fram gang?
 #317597  av Supramk3turbo

Ikke stort nei, jobber jeg vettu. kommer hjem i morgen, å har ikke kommet noe særlig med deler heller. Driver å krangler litt med suprasport, han har utsatt sendingen av deler 3 ganger nå, pga. diverse unnskyldninger. Så begynner å gå lei litt, men han lovet å sende det i dag. Så venter spent på bekreftelse i kveld. Ellers håper jeg girkassa kommer før neste helg, så får vi satt i den også.
 #317938  av Supramk3turbo

Liten update. Har fått injector collarne, så da passet dysene meget bra. Så railen er montert med 850 cc dysene :D Ellers har jeg tenkt mye frem å tilbake rundt de nye målerne jeg har. Ville ikke ha de i a-stolpen, så endte slik som det ser ut på bildene under. Syntes ikke det ble så halv gærnt, greit å se målerne ihvertfall. Kommer egentlig ikke noe særlig i veien for en eventuell passasjer heller :D
Vedlegg
ts04.JPG
ts04.JPG (131.84 kiB) Vist 361 ganger
ts03.JPG
ts03.JPG (59 kiB) Vist 540 ganger
ts02.JPG
ts02.JPG (136.58 kiB) Vist 399 ganger
ts1.JPG
ts1.JPG (100.66 kiB) Vist 362 ganger
 #318275  av Supramk3turbo

Åh, dette er en deilig mail å få: Your Order has been Shipped! :D

Begynte å bli litt redd for at suprasport ikke ville sende delene, har vært en del frem å tilbake med han jack...men men, nå fikk han ut fingern.

Ellers skal jeg hente girkassa i morgen tidlig, å den blir kanskje montert i helga :D
 #318376  av mulle-mek

moro å høre snart klar du og da. men de haster jo ikke så jævlig snødde som f her igår vi får skyve treff til april i år tror jeg :D
 #318385  av Supramk3turbo

He he, ja. Tror det. Slutten av april tenker jeg... :D

Har fått gjort litt i dag også. Montert filter relocation kittet, ble kanskje en litt dum plassering, men har i grunn ikke så mange andre muligheter, skal flytte litt på servo røret som går over filteret. Ellers har jeg trekt blått skinn rundt klossen jeg laget for gaugepod'n. Å laget en løsning på ic rør fra turbo, slik at jeg fortsatt kan bruke de samme røra som jeg brukte med twin turboene.

Girkassa er også her :D
Vedlegg
t782.JPG
t782.JPG (139.59 kiB) Vist 377 ganger
t781.JPG
t781.JPG (125.43 kiB) Vist 377 ganger
rør.JPG
rør.JPG (125.5 kiB) Vist 364 ganger
gk.JPG
gk.JPG (98.18 kiB) Vist 367 ganger
måler1.JPG
måler1.JPG (95.93 kiB) Vist 366 ganger