TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min (første) bil (MR2 MK2)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #308492  av hmsilset
 
Ikke så mye penere :D fant hvite blinkere og og parklys i går hos streetdesign.no
Kosta rundt 1000kr :P
 #308505  av inzane2012
 
orginal felgene er noe som du burde tatt vare på ja, og heller bruke som vinter felger, for dem begynner å bli ganske sjeldne nå ser det ut til :)
 #308526  av minigolf
 
Fikk bilen igjen fra understellsbehandling i dag, og under rengjøringen hadde endel av lakken flasset av vedseiden av venstre potte. 5-6 cm bredt og 3-4 cm KRITThvit område. Slike ting er jævlig irriterende :(

Når det gjelder de org. felgene, har jeg strengt tatt ikke sett skikkelig på de enda. Jeg får ta meg en tur ut i garasjen og se nøye over de. Hvis felgene begynner å bli ganske sjeldne er det jo litt fett hvis jeg har de på. Pluss at det er jo alltid kjekt å ha orginale ting på bilen mener nå jeg.
 #309145  av Daniel HS
 
Må bare få si at dette er en veldig pen bil, fikk sett litt på den live her om dagen... :)
 #309501  av inzane2012
 
minigolf skrev:Hvordan vil dette filteret passe til min bil?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... /9438/9916
tror neppe du vil få noen problem med det kittet der, eneste du må tenke på er hvor du skal putte inn tempføleren, for det såg ikke ut som det var tillaget for den på selve filteret, så kanskje du må lage ett lite hull i innsugsslangen og putte den inn der og tette igjen med litt silikon :)
 #309519  av Nils
 
minigolf skrev:Hvordan vil dette filteret passe til min bil?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... /9438/9916
inzane2012 skrev:
minigolf skrev:Hvordan vil dette filteret passe til min bil?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... /9438/9916
tror neppe du vil få noen problem med det kittet der, eneste du må tenke på er hvor du skal putte inn tempføleren, for det såg ikke ut som det var tillaget for den på selve filteret, så kanskje du må lage ett lite hull i innsugsslangen og putte den inn der og tette igjen med litt silikon :)
Det er ferdig hull til tempføler i nakken på filteret på KN induction kittet. "plup n`play". Dog er ikke det bildet det linkes til det rette. Mangler slangen mellom filter og innsug. Den fleksible slangen på bildet er for tilførsel av kald luft. Strekkes nede fra luftinntakene på bilen og opp til filteret.

Alle induction kit fra KN er tilpasset hver enkelt bilmodell. Bare et illustrasjon-bilde det der.
 #310197  av inzane2012
 
det funker vel fint å bruke den orginale innsugs slangen vel? bare beholde di to ressonansboksene som sitter på der, eventuelt fjerne dem å tette igjen hullene...du vil ikke merke noe annen forskjell med di boksene på eller av bortsett fra at du får litt mer lyd:)
 #313556  av chris
 
Ah, å lese denne tråden minner meg om da jeg kjøpte min første bil, som også var en MR2 mk2. Var gjennom akkurat det samme. Hadde mange drømmer, men måtte nøye meg med billige "oppgraderinger". Første jeg kjøpte var luftfilter, deretter bare småting som stereo (kanskje ikke så smått da men :lol: ) og skulderputer til bilbeltene. Så kom såklart ts-ogn klistremerkene på, og hvite blinklys.
Plutselig en dag, etter jeg hadde eid den noen år, tok jeg meg råd til en 3.gen turbomotor, som Markus hjalp meg å sette inn.

*mimre* :D

Lykke til med din MR2!
 #314148  av minigolf
 
Hehe, tusen takk for motiverende ord, Chris!

Men slik status er nå står bilen på verksted etter at BKK hadde satt opp en lyktestolpe akkurat der jeg hadde tenkt å kjøre. Det som skjedde var at en kompis hadde fått låne bilen min (førstemann som noengang har fått kjøre den untatt meg) fordi han skulle hente meg på byn. Han kom å hentet meg, men på veien hjem gav han for mye gass ut av en rundkjøring. Resultatet var MR2+Lyktestolpe+70km/t = knust felg, et par knuste felger, skjeive bærearmer og skjev forstilling. Heldigvis har jeg full kasko, så det eneste jeg må betale er egenandelen.

Likevel er det trist at det skulle skje når jeg for en gangs skyld turte å låne vekk bilen. Men vi får satse på at alt ordner seg!
 #314161  av Daniel HS
 
minigolf skrev:Hehe, tusen takk for motiverende ord, Chris!

Men slik status er nå står bilen på verksted etter at BKK hadde satt opp en lyktestolpe akkurat der jeg hadde tenkt å kjøre. Det som skjedde var at en kompis hadde fått låne bilen min (førstemann som noengang har fått kjøre den untatt meg) fordi han skulle hente meg på byn. Han kom å hentet meg, men på veien hjem gav han for mye gass ut av en rundkjøring. Resultatet var MR2+Lyktestolpe+70km/t = knust felg, et par knuste felger, skjeive bærearmer og skjev forstilling. Heldigvis har jeg full kasko, så det eneste jeg må betale er egenandelen.

Likevel er det trist at det skulle skje når jeg for en gangs skyld turte å låne vekk bilen. Men vi får satse på at alt ordner seg!
Og et veeeldig leit bonustap!!! (Snakker av erfaring)

Får håpe alt ordner seg da... :)
 #314163  av ArildM
 
Lånte bort bilen på samme vis som deg, ble bare med den ene gangen, bilen ble kondemnert (CRX 88mod.).
Leksa mi ble vel å aldri låne bort noe såpass kjært som en bil til noen som helst :wink:
 #315663  av marlboro1310
 
Gratulerer med nydelig bil! som så pent sagt tidligere så minnet dette meg også om min Mk2 da jeg kjøpte den fra Sogndal...hadde lite penger i utgangspunktet så det ble med små oppgraderinger i starten, første av alle var 17" og KNfilter, det anbefales på det sterkeste lyden på det rettferdiggjør utseendet på bilen.
Etterhvert som årene gikk, og kjærligheten for bilen nådde nye grenser...kom plutselig ett større kirurgisk inngrep i form av gen3 turbomotor til meg også :D
Er bare å browse forumet så finner du nok mange ideer som vil hjelpe deg med bilen, slik at du får den akurat slik du vil ha den.

grats man!