TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor høy er en 3S-GTE?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #315608  av Daniel HS

Noen som vet hvor høy en 3S-GTE motor er? Evt hvor høy den er når den står på en palle? Enten med eller uten IC...
 #315612  av hmsilset

Er litt vanskelig å vite det der, men her har du min mr2 motor,så får du tenke ut cm :D Regner med at de er ganske like, men ic ligger vel oppå til gt4. Jeg tipper 80cm høyde med palle.
Vedlegg
engineswap_007.jpg
engineswap_007.jpg (57.4 kiB) Vist 481 ganger
 #315638  av Daniel HS

Hehe... Takker... Må bare vite hvor høyt opp jeg må ha bilen for å få motoren ut... Har forstått det slik at den må ned... Og uten løftebukk må vi ta i bruk alternative metoder :lol:
 #315671  av Daniel_hoy

Daniel HS skrev:Hehe... Takker... Må bare vite hvor høyt opp jeg må ha bilen for å få motoren ut... Har forstått det slik at den må ned... Og uten løftebukk må vi ta i bruk alternative metoder :lol:
Den må ikke ned men det er enklest. Tok den opp sist gang ved hjelp av elefant. Mener på at det var ca 80 cm bilen måtte opp for å få motoren inn/ut. Viss du bare setter motoren på en plate bygger den 10 cm midre enn en palle. Ingen problem å dra ut motoren.
 #315672  av hmsilset

Daniel_hoy skrev:
Daniel HS skrev:Hehe... Takker... Må bare vite hvor høyt opp jeg må ha bilen for å få motoren ut... Har forstått det slik at den må ned... Og uten løftebukk må vi ta i bruk alternative metoder :lol:
Den må ikke ned men det er enklest. Tok den opp sist gang ved hjelp av elefant. Mener på at det var ca 80 cm bilen måtte opp for å få motoren inn/ut. Viss du bare setter motoren på en plate bygger den 10 cm midre enn en palle. Ingen problem å dra ut motoren.
Dæsken,jeg tippa bra da :P Må innrømme at jeg var ute i bilen å sjekka med tommestokk :lol:
 #315705  av Daniel HS

Hvor mye stress er det med elefant da? Har mest sannsynlig tilgang på det også...
 #315742  av Daniel_hoy

Daniel HS skrev:Hvor mye stress er det med elefant da? Har mest sannsynlig tilgang på det også...
Det er mer stress opp enn ned. Du må vri motoren klar for endel ting for å få den opp, men det er ingen store problem.
Anbefaler i grunn å ta motoren ned. Sett den på gulvet ved hjelp av elefanten og jekk opp bilen og dra den ut.

HUSK!!! Vakumnippelen på servopumpa er i PLAST. Knekker LETT og koster en tusing på toyota. Så et tips er å skru ut den. Finner også lett en på huggern for en 50 lapp viss du glemmer det. :P

Tips å triks fra det store utland http://alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php ... sc&start=0
 #315745  av Daniel HS

Takk takk! :D Den der tror jeg kan ha nytteverdi altså!
 #315754  av Daniel HS

Hvor lang tid tar det å ta ut motoren, sånn ca...?