TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gt-4-Ever's CS2158

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #315549  av Gt-4-Ever

Er samme som jeg brukte i sommer, da jeg hentet den(se bilder 1.side). Kjøpte meg nye sommerfelger i høst. Bare 17", men vil gjerne kunne kjøre normalt uten å være redd for det minste hull i veien. Nok av di her nord... :? Kjører på originale vinterfelgene som fulgte meg bilen fra ny..., di er VELDIG stygg.

Hvis senkingen blir like bra som på din bil, så er jeg meget fornøyd. Ser utrolig bra ut på bildene du har tatt av din. :) Er det 17" du har på di bildene?
 #315600  av Daniel HS

Gt-4-Ever skrev:Er samme som jeg brukte i sommer, da jeg hentet den(se bilder 1.side). Kjøpte meg nye sommerfelger i høst. Bare 17", men vil gjerne kunne kjøre normalt uten å være redd for det minste hull i veien. Nok av di her nord... :? Kjører på originale vinterfelgene som fulgte meg bilen fra ny..., di er VELDIG stygg.

Hvis senkingen blir like bra som på din bil, så er jeg meget fornøyd. Ser utrolig bra ut på bildene du har tatt av din. :) Er det 17" du har på di bildene?
Takker for det, :D

Hvis du skal bruke dem som vinter felger skal du ikke være flau over vinterfelgene i allefall... :wink:

Spørs hva bilder du tenker på? De bildene der jeg har 5-eikers felger på? De er 17" ja, med 215.45 dekk... :)
 #315694  av Gt-4-Ever

Mener det var di med 5 eiker ja. :) Har bestilt vinterdekk. :) Nokian Hakka 4 m/pigg.

Blir betraktelig bedre med 16"-felgene på vinteren. :)
 #315697  av Gt-4-Ever

DP-bestilt fra England. :)
 #315725  av Gt-4-Ever

Lakkert kaliptrene rød. :) Tok en kjapp løsning, og sprayet di mens di stod på bilen. Ble litt gris på bremseskivene, men det går bort med bremsing, resten forsvinner bak felgene. Blir sikkert ventilerte skiver etterhvert også.
 #315746  av Daniel HS

Gt-4-Ever skrev:Lakkert kaliptrene rød. :) Tok en kjapp løsning, og sprayet di mens di stod på bilen. Ble litt gris på bremseskivene, men det går bort med bremsing, resten forsvinner bak felgene. Blir sikkert ventilerte skiver etterhvert også.
Bilder? :D
 #315764  av Gt-4-Ever

Jepp. :)
Vedlegg
kal.jpg
kal.jpg (338.85 kiB) Vist 3562 ganger
kal m felg.jpg
kal m felg.jpg (321.87 kiB) Vist 3561 ganger
eibach.jpg
eibach.jpg (299.85 kiB) Vist 3563 ganger
 #315765  av lexusmann

Ble bra det...har også lurt på å lakke kalipperne...har noe 2 komponent lakk fra Foliatec liggende...men tror jeg bør vente til det våres litt, er litt mye snø her nå...
Sist redigert av lexusmann den 19 feb 2009 11:26, redigert 1 gang totalt.
 #315776  av Gt-4-Ever

Lånte verkstedet på jobb igår. Brukte rød varmebestandig lakk "Heat Proof Paint" fra Plastic Padding. Tok som skrevet bare ei kjapp løsning. Kunne nok vært mer nøye og tatt av kaliptrene osv. Men jeg maskerte rundt og sprayet på kaliptrene. Ble fornøyd selv. :) Første gang jeg bruker sprayboks, hehe. :shock:
 #315785  av lexusmann

Noen som har tilgang til verksted da... :roll: Men er bare sånn vanlig "male-på-med-pensel" greie jeg har(skal tåle endel varme,har brukt den før), og mest sannsynlig må jeg vel ha på en eller annen form for grunning først også...
 #315787  av Gt-4-Ever

Skal holde om du rengjør ordentlig og kanskje pusser lett over med fint pussepapir. Jeg rengjor bare og vasket rent før jeg sprayet på. Lakker bare pånytt om det blir dårlig etterhvert.
 #315797  av Daniel HS

Ble bra det der! Det må jeg si... :)
 #315836  av Gt-4-Ever

Endelig vinterdekk og 16" felger. 8)
Vedlegg
1.jpg
1.jpg (199.78 kiB) Vist 3565 ganger
2.jpg
2.jpg (215.49 kiB) Vist 3564 ganger
 #316130  av Gt-4-Ever

Koblet doble kjørelys bak. Har tidligere bare kjørt med svakere lyspære og tåkelysbryter inne, men da måtte jeg ha vippelyktene oppe for å ha doble lys bak.

For andre som vil gjøre dette:
Skru ut lykta (3 stjerneskruer: 2 under "rilledekslet" bruk flatjern til å vippe den ut. 1 i overkant av lykta under et lite deksel.)
Skift tåkelyspæren til en kjørelyspære
Ta en strømtyv på den grønne ledningen på kjørelyset med en ledning over på den grønne og oransje ledningen til tåkelyspæren og fest også denne med en strømtyv.

Tid: 5-10 min pr lykt.
Resultat: MYE bedre. :D
Vedlegg
Koblingen i bakkant av lykta
Koblingen i bakkant av lykta
DSC00731.JPG (459.02 kiB) Vist 3561 ganger
Resultat
Resultat
DSC00736.JPG (352.81 kiB) Vist 3562 ganger
 #316452  av Gt-4-Ever

Fikset litt småting: Armlene på bilen laget ulyd ved akselrasjon - åpnet opp og fant ut at det var en liten metalldings som laget lyden. Tok den av presset den mer sammen og skviset den på igjen. Problemet borte. :)

"mansjettene" på nakkestøtten laget også ulyd - disse festet jeg på plass i de originale festene da di var løsnet der. Problemet borte. :)

Som dere kanskje skjønner så liker jeg ikke ulyder. :P

Det som gjenstår nå er å få bort litt gnisselyder på v.dørtrekk i bakkant. I tillegg så forekommer det at ruta kakker litt mot metallet. Skal se om jeg får sprayet noe pakningsmasse der, så forsvinner forhåpentligvis lydene.

Da skal jeg teknisk sett ikke ha en eneste ulyd innvendig i bilen. :) Er tross alt vinter og da kommer det ulyder på di fleste biler, så er fornøyd med at bilen er såpass fri for slikt. :)

Satt på med en 2004 avensis som har gått 230000km, der var det mye mer ulyder.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14