TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 35 pÃ¥ CS? Problem løst!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #317364  av Stian AB

mr2storbrua skrev:Hva slags symptomer er det da? Med unntak av check-engine-lampa... Dersom du ikke merker noe, og at det bare er feilkoden som gjør deg sikker på at det er noe galt, kan du jo prøve å resette ecu-en. Det kan være en gammel feil.
Bilen fusker opp mot 1 bar, mens det jeg kjører på nå ( 0,5-0,6) funker helt fint..bilen går som ei klokke..har aldri hatt den feilkoden før, å fikk den når bilen hadde vært på verksted..så aner ledningsbrudd, men veit ikke hva jeg skal se etter, eller hvilken ledning det kan være..skal prøve å resette ecuèn bare for å sjekke;) ta ut efi-sikringa i 10sec med tenninga på, ikke sant?
 #317367  av Stian AB

mr2storbrua skrev:Ikke efi, det er electronic fuel injection, men ecu. Har hørt alt fra 10-30 sek. Du trenger ikke ha tenning på.

ok. har liten tro på at det hjelper noe, for bilen fusker jo så det må være en feil et sted:s
 #317376  av Insanity

Stian AB skrev:
mr2storbrua skrev:Hva slags symptomer er det da? Med unntak av check-engine-lampa... Dersom du ikke merker noe, og at det bare er feilkoden som gjør deg sikker på at det er noe galt, kan du jo prøve å resette ecu-en. Det kan være en gammel feil.
Bilen fusker opp mot 1 bar, mens det jeg kjører på nå ( 0,5-0,6) funker helt fint..bilen går som ei klokke..har aldri hatt den feilkoden før, å fikk den når bilen hadde vært på verksted..så aner ledningsbrudd, men veit ikke hva jeg skal se etter, eller hvilken ledning det kan være..skal prøve å resette ecuèn bare for å sjekke;) ta ut efi-sikringa i 10sec med tenninga på, ikke sant?
ta av batteripolen i noen minutter. så er du sikker.. og så starter du bilen.. uten å røre gasspedalen. la bilen stå å gå på tomgang i 10 min ell no. uten å røre den, og med så lite strømforbruk som mulig (varmetråder, vifte, lys av) så får ECU'en "tilpasset" seg på nytt.
 #317385  av Amund

Stian AB skrev:
med første (!) motoren eg hadde i mr2'en, så fuska den sånn som du beskriver. då måtte eg skifte tennpluggledninger og tennplugger. Gjekk som ei klokke etterpå.
Eit tips i vert fall...
 #317415  av mr2storbrua

Insanity skrev:ta av batteripolen i noen minutter. så er du sikker.. og så starter du bilen.. uten å røre gasspedalen. la bilen stå å gå på tomgang i 10 min ell no. uten å røre den, og med så lite strømforbruk som mulig (varmetråder, vifte, lys av) så får ECU'en "tilpasset" seg på nytt.
Dersom han tar av batteripolen vil jo alt av elektriske komponenter som f.eks. stereo tilbakestille seg, så det er litt tungvint. Det holder med å ta ut sikringen til ecu. Det skal ikke være nødvendig å la bilen gå på tomgang, etter ca 3 mil vil den ha innstilt seg. Var det jeg fikk vite hvertfall og det har funka fint for meg.
 #317417  av mr2storbrua

Amund skrev:med første (!) motoren eg hadde i mr2'en, så fuska den sånn som du beskriver. då måtte eg skifte tennpluggledninger og tennplugger. Gjekk som ei klokke etterpå.
Eit tips i vert fall...
Ja, tenningskomponenter er forbruksvare på 3S-GTE, så dersom ikke det er bytta på en stund kan du gjøre det. Men det burde ikke få opp feilkode 35 allikevel. Tenker litt på at afm kan være gåen, men det er det jo egen feilkode på.
 #317486  av Larsen

Ja også er det ikke veldig ofte AFM'en går i stykker på disse bilene heller. Ville nok heller satset på det Amund sier her. Prøv å bytt tennplugger ledninger, men også rotor og fordeler.
Sist redigert av Larsen den 16 mar 2009 07:08, redigert 1 gang totalt.
 #317491  av Stian AB

Larsen skrev:Ja også er det ikke veldig ogte AFM'en går i stykker på disse bilene heller. Ville nok heller satset på det Amund sier her. Prøv å bytt tennplugger ledninger, men også rotor og fordeler.
Alt av tenningsdeler er helt nytt, så problemet burde ikke ligge der..
 #318544  av Stian AB

Fant feilen nå, var en ledning helt inne på ECUèn som nesten var slitt helt av..skjøta den og feilkode 35 var borte :D
Men bilen fusker fortsatt opp mot 1bar..eller fra 0,8-1 bar ca..putrer i eksosen :? kan det ha noe med feil grad på pluggene?
 #318722  av mr2storbrua

Stian AB skrev:Fant feilen nå, var en ledning helt inne på ECUèn som nesten var slitt helt av..skjøta den og feilkode 35 var borte :D
Men bilen fusker fortsatt opp mot 1bar..eller fra 0,8-1 bar ca..putrer i eksosen :? kan det ha noe med feil grad på pluggene?
Godt du fant ut av det. For nyskjerrighetens skyld, du vet vel ikke hvilke ledning det var?
Når det gjelder fusking på høyt trykk kan vel det tyde på en sliten bensinpumpe? Du kan også resette ECU-en nå som den får signal igjen, kanskje det har blitt noe feil med mappet?
 #318860  av Stian AB

mr2storbrua skrev:
Stian AB skrev:Fant feilen nå, var en ledning helt inne på ECUèn som nesten var slitt helt av..skjøta den og feilkode 35 var borte :D
Godt du fant ut av det. For nyskjerrighetens skyld, du vet vel ikke hvilke ledning det var?
Når det gjelder fusking på høyt trykk kan vel det tyde på en sliten bensinpumpe? Du kan også resette ECU-en nå som den får signal igjen, kanskje det har blitt noe feil med mappet?
Tror den var rød ihvertfall, i den kontakten som er lengst til høyre mot motoren på ECUèn..nr2 fra høyre tror jeg det var :?
i dag kjørte jeg litt hardere enn vanlig med bilen, å nå fusker den ikke lenger :P skjønner meg ikke på denna kjerra, den lever sitt eget liv..
pleier jo å gi på litt noen ganger om dagen sånn at nåla runder 6000 før jeg hiver inn neste gir, men når jeg gjorde det i dag ble fuskinga borte..men men, får se hvor lenge gleden varer :D