TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• IS 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #313771  av Stephan Lie

Da kom endelig de nye sommerfelgene til lexen hehe. Nå gjenstår det bare å bli tidlig vår sommer.
Det ble 20" gitt så det blir knall fett. Legger ved noen bilder strax. :D

P-OuT

Stephan Lie
 #313772  av samejon

såpass ja...20" holder vel det vel ;)
 #313773  av lexusmann

Syns selv at 20" blir i drøyeste laget, 18" med litt senk er passe, kanskje 19, men kommer an på felgen....legger ved et lite bilde av en IS 200 med 19"...
Vedlegg
2007 Lexus LS.1 (334).JPG
2007 Lexus LS.1 (334).JPG (17.63 kiB) Vist 3664 ganger
 #313807  av QuiNlan

Stephan Lie skrev:Da kom endelig de nye sommerfelgene til lexen hehe. Nå gjenstår det bare å bli tidlig vår sommer.
Det ble 20" gitt så det blir knall fett. Legger ved noen bilder strax. :D

P-OuT

Stephan Lie
Shit, skal like å vite hvordan du syns de er å kjøre med, om du har noen problemer, og hva du har gjort for å få de til å passe, og dim på dekk/felg :)
 #313863  av Stephan Lie

Kommer detaljer litt senere har ikke prøvd å montere dem enda. Men vet jeg må modde plast innerskjerm. En kompiss av meg har hatt samme felg bare i 19 men med mer gummi. Men sånn utregna mener jeg de skal passe. Har senka bilen med TTE fjærer og Gassdempere. Så blir Spennende. Hvordan får jeg lastet inn vanlige bilder her. Er jo sånne begrensninger... på pixler og stuff
 #317992  av Stephan Lie

Da har jeg prøvd felger på bil. Ble fint det synes jeg.:)

Gromt det her synes. men blir litt høy i rompa synes jeg da
Gromt det her synes. men blir litt høy i rompa synes jeg da
DSC01782.JPG (32.99 kiB) Vist 3436 ganger

Ser ut til å gå greit i buen, Må bare varme plast innerskjermen noe da den tar bittelitt borti.
Ser ut til å gå greit i buen, Må bare varme plast innerskjermen noe da den tar bittelitt borti.
DSC01787.JPG (26.64 kiB) Vist 3439 ganger
 #317996  av tunamgu

Damn gedigen de var!

Skal du selge de originale 17"?
 #317997  av QuiNlan

Hehe, sykt. Og jeg som gruer meg til å sette på 19" mine :)

Hva er dim på felg? Innpress og bredde? Og, dim på dekk?
 #317998  av Stephan Lie

225.35.20 ET er 42 blir gøy det der ja. Skal ikke selge 17. De bruker jeg på vinter dekka. 8,5" felg mener jeg.
 #318001  av QuiNlan

Ahh, mine er 235/35 R19. Vet ikke helt dim. på felgen ennå, da den ikke er kjøpt, hehe. Håper på ET45 og 8,5 eller noe :)
tunamgu skrev:Damn gedigen de var!

Skal du selge de originale 17"?
Sjekk ebay. Ligger en drøss der ute :)
 #318026  av KK-ma70

Tror du får fere problemer enn å modde innerskjerm. Hadde samme ET på 18" felg, 225/45 dekk. Perfekt om jeg må si det selv :wink:
Men med 225/35-20 får du en støtte rulleomkrets, derrav større hjul. Du kommer til å ødelegge framskjermene når du svinger og treffer en hump. Hjulet kommer til å slå oppi. Du kan valse, med det ser ikke ut og er strengt forbudt på en Lexus :twisted: :mrgreen:
 #318027  av QuiNlan

KK-ma70 skrev:Tror du får fere problemer enn å modde innerskjerm. Hadde samme ET på 18" felg, 225/45 dekk. Perfekt om jeg må si det selv :wink:
Men med 225/35-20 får du en støtte rulleomkrets, derrav større hjul. Du kommer til å ødelegge framskjermene når du svinger og treffer en hump. Hjulet kommer til å slå oppi. Du kan valse, med det ser ikke ut og er strengt forbudt på en Lexus :twisted: :mrgreen:
Får sette på coilovers og stive den opp da vettu ;)
 #318030  av galx

Har du forsøkt å kjøre med de hjulene ? Bruke bilen ?
Syns ikke det ser helt riktig ut for min del, men det er nå min mening. Felgene var veldig sexy, så ikke misforstå meg galt, men tror ikke du vil klare å bruke bilen "normalt" uansett hvor positiv du er til å gjøre det ene og det andre med den. Det fins grenser for hva man får til med normal modifisering.

For min del syns jeg 18" hjul med riktig senk blir det som passer en IS200 best. 20" er vel strengt tatt ikke lovlig heller på denne bilen :| .
 #318033  av Neo

QuiNlan skrev:
KK-ma70 skrev:Tror du får fere problemer enn å modde innerskjerm. Hadde samme ET på 18" felg, 225/45 dekk. Perfekt om jeg må si det selv :wink:
det er ikke så lett som du skal ha dette til.. det er forskejllig smak her seffølgelig.. Men jeg tror jeg kan si her at noen av dere ikke vet hva dere gjør (ikke for og være frekk).. jeg har ofte prøvd og komment med råd om dette og fraråde det men ingen hører, det stemmer det som KK-ma70 sier her..

For det første, det er IKKE lovlig med så store felger, og innerskjerme blir flerret av uansett.. treffer du en homp mens du svinger, så kan jeg nesten garantere at skjermen blir flerret av.. jeg har selv kjørt IS200 med både 19 og 20" felger, så og si alt av kjøreglede og komfor som er i bilen forsvinner med så store felger pga den blir så stiv.. er rett og slett helt for jævlig og kjøre den da.. selv kjører jeg med 18" felger, 225/35 og det er akkorat passe stort med TTE senk og fremdeles er gleden der..
 #318034  av lexusmann

Neo skrev:
QuiNlan skrev:
det er ikke så lett som du skal ha dette til.. det er forskejllig smak her seffølgelig.. Men jeg tror jeg kan si her at noen av dere ikke vet hva dere gjør (ikke for og være frekk).. jeg har ofte prøvd og komment med råd om dette og fraråde det men ingen hører, det stemmer det som KK-ma70 sier her..

For det første, det er IKKE lovlig med så store felger, og innerskjerme blir flerret av uansett.. treffer du en homp mens du svinger, så kan jeg nesten garantere at skjermen blir flerret av.. jeg har selv kjørt IS200 med både 19 og 20" felger, så og si alt av kjøreglede og komfor som er i bilen forsvinner med så store felger pga den blir så stiv.. er rett og slett helt for jævlig og kjøre den da.. selv kjører jeg med 18" felger, 225/35 og det er akkorat passe stort med TTE senk og fremdeles er gleden der..
Word!!!
hadde samme dim på Lex'n jeg hadde...225/35-18 med TRD senkefjører...perfekt! :wink:
Eneste minuset var at 35 profilen var(er??) veldig dyr i innkjøp... :roll: