TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støpegods brakett til motorfeste?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #318808  av FireWalk

Legger ved et bilde. Jeg monterte sammen motoren i helga som var og heldigvis var det ingen deler til overs etterpå :P
Men det var derimot noe som manglet. Øverste braketten til motorfestet på høyre siden finner jeg ikke igjen. Dette ser ut som en trekant kloss i støpegods. Med 3 hull i for feste av bolter, hvor 2 er boltet i motor festet og 1 i braketten som igjen er boltet i motoren.

Om noen har tatt med seg denne fra verkstedet eller om den har havnet i søpla eller hva som har skjedd aner jeg ikke. Jeg har lett høyt og lavt og den er rett og slett bare borte :(

Så jeg må ha en ny. Noen som vet om de selger slike løst hos Toyota? og i så fall hva prisen er? Vil nødig kjøpe et helt nytt motorfeste, tror det vil koste skjorta..

Har vært så mye innom toyota foretningen i det siste og bestilt småting at det blir nesten flaut å gå inn å høre om dette også nå.. så jeg spør heller her :)
Vedlegg
12032009347.jpg
12032009347.jpg (48.54 kiB) Vist 140 ganger
 #318813  av tingeling87

hehe d er ikke så flaut viss du ringer :oops:
da vett di ikke hvem du er :lol: :twisted:

jeg vett desvere ikke hvor du kan få tak i vertfall,
men hør med toyota eller andre som selger mr2'en sin som dele bil
om di har noe til overs :wink:
 #318815  av Amund

Den er vel ikkje laga av støpegods akkurat då, men i følge toyodiy.com så er delenr 12317-74091. vil anta at prisen er 3-400kr.
(du kan lett slå opp på den sida sjølv og finne delenr, og om delene kan kjøpes løst... I mange tilfeller er det raskere og enklere enn å lage ny post om det. :roll: )
 #318820  av FireWalk

Takker. Var ikke klar over at det eksisterte en slik side. Skal bookmarke den nå. Joda, de kjenner meg godt på toyota. Kommer inn og sier jeg skal ha deler, så har de allerede funnet frem skilt nr og chassis nr på skjermen sin. Ligger inne med 15% rabatt der også. Storkunde. :P

Men syntes det blir litt flaut når man er innom en dag og kjøper en liten pakning av et slag, så dagen etterpå og kjøper en annen. Dagen etter kjøper man en annen småting osv. Da lurer de sikkert på hvorfor i H... han ikke bare kjøper alt samlet :P

Men slik blir det jo når man oppdager at man mangler ting fortløpende mens man monterer.. :)
 #318822  av Master

Mener å huske den var rimelig tung og tykk så støpegods kan jeg nok tenke meg den er i.

Ring nå bare Toyota og høre :)
 #318856  av pkgrette

dem som har kjøpt rear cut har vel dette ligges... har desverre kastet mitt da jeg grarantert ikek trengte det er ikke noe man mister lett. eller går i stykker hehe
 #319200  av MR2turbo

hei, har masse av de liggende.. når trenger du den? hvis du fortsatt trenger kan du slå på tråden på 97024101 siden det er litt stund mellom hver gang jeg er her inne. :-)