TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte, gÃ¥r litt for magert.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #319126  av cypher2k

Var på Bjørnstad bil med min ombygde GTI igår, har satt i en 3.gen 3sgte, 246 hk. De syntes at bilen gikk litt for magert på mellomregisteret.
Har skiftet intercooler, bensinpumpe, og har effektanlegg.
Oksygensensoren er ifra den orginale motoren (3sge) Vil det ha noen betydning? Eventuel plasseringen av den...står på toppen av downpipen ved turbo.
Noen som har noen erfaring eller konstruktive forslag på dette?
 #319130  av Supramk3turbo

Plasseringen av lamda'n er nok ikke noe problem. Kan jo prøve å montere en boost controller, om du ikke har det. Men kjører du orginalt trykk allerede så får du det nok ikke lavere med en bc. Eventuelt montere en restriktor i eksosen. Bedre å gå litt ned på effekt enn å havarere motor :D Mye skal denne bremse orginalt??
 #319137  av cypher2k

har HKS EVC sin boostcontroller...faktisk, så ble bensinmengden mer korrekt når jeg skrudde opp trykket...
Orginalt ble den bremset til 217 rwhp @ 0.75bar, da gikk den litt magert imellom 2-4500 rpm...
Justerte trykket opp til 1 kg, og da fikk den bedre verdier...synd at jeg ikke fikk med utskrift av det....244.9 rwhp @ 1.00 bar.
Så merkelig nok så gikk bilen fetere når jeg skrudde opp trykket...strider litt imot det jeg har lært...
 #319151  av mulle-mek

hvorfor ikke en justerbar bensintrykkregulator vips problem løst 8)
 #319192  av Supramk3turbo

Ja, bra tenkt Peter :D Ville nok prøvd bensintrykksreg. først ja :D