TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #319785  av Daniel HS

Da er jeg enda litt nærmere. Fått montert ferdig eksosen, traversen og alle motorfester er tilskrudd skikkelig, bensintilførselen og kullfilteret er vel også ferdig, selv om det filteret skal vekk snart uansett... Viften er på plass, deler av det elektriske er påbegynt. Har fått fylt olje på girkassen (siden dette er mye lettere når luftilterboksen mm. er ute) og litt små ting...

Men, er to ting jeg ikke vet hvor skal. (Var ikke meg som plukket det vekk). Har en liten jordkabel, ca 4mm2, og ca 30-40 cm lang. Hvor skal denne kobles, mellom girkasse og motor, eller mellom girkasse og chassis, eller?

Og den andre tingen er en brakkert, kan ta bilde av den i morgen...
 #320406  av Stian AB

Daniel HS skrev:Endelig var bilen på veien igjen! Herlig :mrgreen:
Gratulerer 8)
 #320411  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Endelig var bilen på veien igjen! Herlig :mrgreen:
Gratulerer 8)
takk takk :mrgreen:
 #320421  av Thomas S

Som sagt på BGK GRATTIS :mrgreen: SÅg deg på bryggekanten ;) Peeeent
 #320444  av Daniel HS

Thomas S skrev:Som sagt på BGK GRATTIS :mrgreen: SÅg deg på bryggekanten ;) Peeeent
Takk takk... Er herlig å ha henne på veien igjen, spesielt nå med tørre veier... :mrgreen: Satse på å sette på sommersko på henne til helgen når jeg skal på Eikås... :wink:
 #320470  av pkgrette

ossen blei det med svinghjulet blei det bra?? merka du forskjell?
 #320494  av Daniel HS

pkgrette skrev:ossen blei det med svinghjulet blei det bra?? merka du forskjell?
Mulig jeg har vært for lenge vekke fra bilen, men synes det var merkbar forskjell ja. :mrgreen: Virker som turtallet stiger en del fortere nå, men har ikke merket noe særlig til at jeg ikke kunne dra den så langt på girene som før (km/t osv)...
 #320662  av Daniel HS

Daniel HS skrev:
pkgrette skrev:ossen blei det med svinghjulet blei det bra?? merka du forskjell?
Mulig jeg har vært for lenge vekke fra bilen, men synes det var merkbar forskjell ja. :mrgreen: Virker som turtallet stiger en del fortere nå, men har ikke merket noe særlig til at jeg ikke kunne dra den så langt på girene som før (km/t osv)...
En ting til jeg merker, (tror ihvertfall det har med svinghjulet å gjøre), når jeg gir på og slepper opp gassen og clutcher, slik at turtallet synker relativt fort, hender det at bilen kubber pga for lavt turtall... Hjelper sikkert ikke at jeg ikke har den lille vakumdingsen på servoen heller som skal holde turtallet oppe... :P
 #320679  av pkgrette

trur det blir en del forskjell da jeg jeg skal ha cammer det svinghjulet og mye høyere trykk så jeg kommer til å merke forskjell håper jeg hehe starter i påsken
 #320745  av Daniel HS

pkgrette skrev:trur det blir en del forskjell da jeg jeg skal ha cammer det svinghjulet og mye høyere trykk så jeg kommer til å merke forskjell håper jeg hehe starter i påsken
Hehe... Ja, jeg kjører 0.85 foreløpig...
 #320827  av pkgrette

kompis av meg som driver kunn med motorbygg kjørte 1,3 på sin med litt høyre bensintrykk. på gen 2
jeg kommer til å kjør2 1,1 eller noe rundt der.
 #320902  av Daniel HS

Fikk polert bilen raskt i dag, samt hevet på sommerfelger/banefelger... Står noen Maxxis MA-Z1 på dem som jeg er tenkt å bruke opp på bane i løpet av sesongen. På mandag er det på med de vanlige sommerfelgene... Skal se om jeg får tatt noen bilder i morgen... :)
 #320916  av pæsja

flott bil må eg si...har sansen for denne!!
får mer å mer lyst ut i garasjen å skru hver gang eg ser bilder av denne..så sleng ut bilder!! :D
 #320924  av Gt-4-Ever

Bilder liker vi. :) Bra du fikk alt på plass og bilen på veien igjen. :)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 40