TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan ta ut varmeregister?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #320590  av avaasdf

Heisann, har nå oppdaget kjøleseske i gulvet på passasjersiden, og jeg er jo som nevnt tidligere ikke noe særlig av en mekaniker men tror varmeregisteret er gåent..

må man ut med hele dashen for og komme til det eller kan det gjøres igjennom torpedoveggen? noen som har gjort det før som har noen bilder? Lurer på hva jeg må demontere og hvor det sitter...
 #320592  av Supramk3turbo

Tror du må ut med dashen ja. Men der har du sikkert årsaken til motor overhetingen din. Kanskje top pakningen er hel likevell?
 #320609  av avaasdf

har kommet et stykke nå, tatt ut alle deksler og handskerom, bare selve hoveddelen igjen.. må den ut også? noen som ha et bilde av det jegb skal ha ut? eller i allefall vet hvor i dashen det sitter.. bak hanskerom/midtkonsoll eller ratt?
 #320623  av tojo

Mer manualer(BGB) viewtopic.php?p=276383#276383

Slik ser registeret ut(heater radiator) : http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_T ... ?hl=87107A
 #320633  av wingsof66

Andreazz skrev:Her er link til JZA80 Toyota repair manual på nett :

http://www.turbosupras.com/pages/pages/ ... 80tsrm.htm
Der var'n jo(manualen). Ser ut som du kan løfte hele registeret rett ut fra toppen av hoveddelen (registeret kalles "heater radiator" i manualen). Hvilket er en bra ting. Å ta ut hele hoveddelen innebærer også at du må tømme ac-systemet for kjølevæske... Noe du helst ikke ønsker å gjøre.

PS... Har du flaks, så er det bare en sprekk i noen av slangene til registeret
 #320648  av tore 95 tt euro spec

avaasdf skrev:har kommet et stykke nå, tatt ut alle deksler og handskerom, bare selve hoveddelen igjen.. må den ut også? noen som ha et bilde av det jegb skal ha ut? eller i allefall vet hvor i dashen det sitter.. bak hanskerom/midtkonsoll eller ratt?
Hei du kommer til bak hanskerommet...lykke til ;-)
 #320657  av avaasdf

heisann, har holdt på i hele dag nå, brukte bare litt over 10 timer på og få det ut. kan vel trygt si at jeg har demontert alt. har også tatt ut en del rustene ståldeler og pusset de ned/lakert de før de skal monteres igen.

skaden ser ut som er i selve radiatoren, siden den er i støpt alu er vel rep uaktuellt. skal prøve og skaffe meg en ny en i morra. Vil helst ha en ny-ny en da jeg forhåpentligvis ALDRI bør gjøre dette igjen. skal jo også bli spennende og sette dritten sammen :) er nok 30-40 el dingser jeg har klådd på, for og ikke og snakke om AC'en. fikk jevlig vondt i hodet av og jobbe i den gassen!

Noen som veit hvor jeg kan få tak i ny radiator? helst ny, hvis ikke brukt.. hva koster noe sånnt nytt? 2000?
 #320667  av wingsof66

avaasdf skrev:heisann, har holdt på i hele dag nå, brukte bare litt over 10 timer på og få det ut. kan vel trygt si at jeg har demontert alt. har også tatt ut en del rustene ståldeler og pusset de ned/lakert de før de skal monteres igen.

skaden ser ut som er i selve radiatoren, siden den er i støpt alu er vel rep uaktuellt. skal prøve og skaffe meg en ny en i morra. Vil helst ha en ny-ny en da jeg forhåpentligvis ALDRI bør gjøre dette igjen. skal jo også bli spennende og sette dritten sammen :) er nok 30-40 el dingser jeg har klådd på, for og ikke og snakke om AC'en. fikk jevlig vondt i hodet av og jobbe i den gassen!

Noen som veit hvor jeg kan få tak i ny radiator? helst ny, hvis ikke brukt.. hva koster noe sånnt nytt? 2000?
Oj, ja dette minner om den gode gamle Chrysler'n jeg hadde. Men den fikk jeg ihvertfall billig register til. Har sett litt rundt på nettet og ikke funnet noen som har et nytt til salgs. Glem å kjøpe brukt. Det kan være like dårlig som det du hadde. Var redd for at du måtte demontere ac-systemet også. Er nok redd at å fylle opp dèt igjen kan bli det dyreste på hele reparasjonen. Når det gjelder slike ting som et register, kan du både bli positivt eller negativt overrasket når det gjelder pris hvis du må kjøpe hos forhandler.
Håper på at det blir det første :)
 #320670  av tojo

avaasdf skrev:Noen som veit hvor jeg kan få tak i ny radiator? helst ny, hvis ikke brukt.. hva koster noe sånnt nytt? 2000?
Hør med toyota,evnt radiator service( http://www.radiatorservice.no/ ) for den orginale vil jeg tippe 3000,- pluss.
 #320675  av tojo

avaasdf skrev:noen som veit hva delenr er på den?
JDM 87107 - 14190
Euro 87107 - 14200