TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakk til toppdeksel

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #324866  av ErikG
 
Skal lakke litt på motoren jeg driver å bygger. Skal først av alt lakke toppdekselet. Veit det er en del motorlakk og varmebestandig lakk på boks, men ønsker å lakke med sprøyte. Synes det blir mye bedre flyt i lakken da og et penere resultat. Fant motorlakk til sprøyte i USA, men å betale 90$ i frakt gidder jeg ikke. Kan jeg bruke vanlig billakk til toppdeksel, bunnpanne og div braketter på motoren?
 #324888  av Mr_Storbrua
 
Nå vet ikke jeg dette sikkert.. men blir vel ikke så veldig varm denne olja på motoren. Er vel rundt 60-70 grader den ligger på ved normal kjøring, å det skal vanlig lakk tåle..i.o.m at ved tørking i lakkboks skal objektet ha temperatur på minst 60 grader i 30 min..
 #324894  av supraboy
 
motorn min er lakka med sprøyte med billakk... er like fin ennnå
 #324933  av ErikG
 
Du som gjorde det? Eller ble det gjort når du lakka bilen i Sverige?
 #324988  av Espen-S
 
Trudde ikke det skulle gjøre noe å bruke vanlig lakk i motor rommet. Men spør Plumbo, han kan nok detta.
 #324997  av 9ls
 
dette har jeg gjort delv på en 200sx med grenrør som ble rødglødende under kjøring.så det er ikke noe problem=) brukte akryllakk
 #325000  av ErikG
 
Nice å høre. Kan jeg da kjøre på med vanlig fyller og grunning også da?
 #325068  av 9ls
 
tror ikke det skal være noe problem nei.men du trenger strengt tatt bare fyller;) Eller grunning
 #325078  av ErikG
 
Hehe, jo har vel det. Tenkte å lakke dette selv. Bare dra oppom skadeavd å få noe lakk til uka. Evnt lakke det der på en hobbykveld. Men du lakka blokka og div med vanlig lakk. Det funka hos deg?
 #325079  av |plumbo
 
ikke noe problem med vanlig bil lakk eneste er underlaget du må tenke på. slip og vars godt , fjern ir osv , ( ir = rust på alu ) syre grunding ( det som fester best på alu ) deretter fyller\ non-sanding også lakk
 #325081  av ErikG
 
Danke. Blokka og toppen blir ikke lakket før etter borring og syredypping.
 #325082  av |plumbo
 
er du og espen raske så kan vi ta det i samme box vetdu ;) da får du det også lakkert ordentlig ( skal lakkere front fanger i alle fall på 200 enn hans før jeg slutter i lommedelen ( starte for meg selv sammen med _toyota på hamar )
 #325094  av Stiansen
 
Jeg lakkerte mitt deksel med Biltema-lakk, like fint etter mange mange mil.. Blir varmt, men holder seg bra :wink:
 #325178  av supraboy
 
Alt ble lakka i sverige med samma rødfarge som jeg har utvendig.